Pommac skrev 2013-11-25 18:33:28 följande:
Vad trist att höra att du ännu inte fått ett plus. Här går det inge bra heller. Mannen hade mindre rörliga spermier (men det ska gå att bli gravid ändå) och själv har jag för högt värde av prolaktin i blodet vilket kan innebära att man har en godartad tumör i huvudet som stör signalen till hypofysen. Dock har jag haft ägglossning varje månad. Men denna månad har jag ingen aning om hur det blir. Startade om min fertilitetsmonitor utan att nollställa den först och denna månad har den bara visat hög. Men hag hade rejäl ägglossningsvärk i helgen så ja? Jag har ingen aning om den uteblev eller vad som hände. Önskade att jag hade testat med vanliga tester också. Men men. Just nu väntar jag på en remiss till röntgen.
Ja jättetrist att bara få dessa minus. Börjar mer och mer fundera på om vi har gett det här de chanser vi borde men i samma stund känner jag att liiite till måste vi väl kämpa på... Har väl säkert bara någon liten svacka. Vore mannen min inte så emot spermiedonation eller adoption hade jag nog gett mig snart nu.
Hur lång väntetid har de på röntgen och vilket sjukhus?? Vore jag du skulle jag höra av mig och be att de ringer med kort varsel så du blir av med det innan jul. Hoppas sedan att allt ser bra ut och att ni kan fortsätta mot målet!
Själv har ja numera skippat stickor och allt sånt. Kör på när vi är i "faggorna" och så får det bära eller brista. Kanske dumt men jag kände att det blev så mycket meck och vi (främst mannen min) orkade inte med det. Förstörde samlivet särskilt för mannen min som inte fixar att göra något "på beställning". Där är vi nu. Inte till närmelsevis ett litet plus. Men samtidigt vet jag att denna man kan bära mig över eld och vatten och det är värt en hel del. Tröstar mig med det i svåra stunder. Fast vi vill ju gärna bli fler...