• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • LängtansBlåaBlomma
    Heidi82 skrev 2014-01-14 09:52:40 följande:
    Jag är inne på mitt andra IVF försök. Är nu på dag fyra med puregon.
    Spännande! Hur länge ska du ta det och hur många enheter? Jag tar 50 och är på dag 7. Fast jag gör ju bara stimuleringen.
  • Juronjaure

Tittar till er här ibland, håller tummarna att alla ska plussa snart! Jag tror på plus under våren för er! Kramar

• Heidi82

Blåblomma: Jag tar 175 enheter men sitter i väntrummet nu och ska göra VUL och se om dosen behöver justeras. Tror att jag kommer att få menopur att kombinera med puregon.

• Calqyl
    Pommac skrev 2014-01-13 21:14:01 följande:
    Det låter som en bra plan! Haha! Ja konstigt. Men sjukhus är ju ingen rolig plats direkt. Jag antar att man känner sig som en hund eller katt som är hos veterinären. Grymt förkyld ídag och i morgon ska jag ligga helt stilla på magnetröntgen. Jag ringde dit idag och förklarade läget men hon som jag pratade med trodde att det skulle gå bra ändå. Så jag kör i morgon och hoppas på medicin snart så vi kan bli gravida sedan. Om det nu någonsin kommer bli så. Får jag veta att jag har en tumör så kanske man inte får bli gravid på ytterligare ett år. Är det inte en tumör så måste jag gå ner 12 kg så vi får göra ivf sedan. Tufft blir det hur som helst! Jag hoppas dock att jag få medicin mot mitt värde även om jag inte skulle ha en tumör. 

Hur gick det?
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-19 21:15:19 följande:
    Hur gick det?

Jo det gick bra. Snuvan försvann och jag kunde ligga still utan problem. Det var inte så farligt som hag tänkte. Jag kunde röra armarna och det var skönt. Har dock inte fått svar än. Går på nålar just nu. Jag skulle få svar efter en vecka.
  • Calqyl

Skönt att det gick bra! Hoppas på bra svar nu då. Själv fick jag idag reda på att jag måste vaccinera mig mot röda hund och sen vänta 3 månader innan jag får påbörja ivf :( Dessutom ligger mitt sköldkörtelvärde för högt så det måste också bli bra först.. bara motgångar känns det som..

• Heidi82

Calqyl: Samma hände mig när vi var i startgroparna i September. Kändes som en knytnäve i fejset! Lustigt, har även jag med fel på sköldkörteln och äter levaxin nu.

• Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-20 20:41:23 följande:
    Skönt att det gick bra! Hoppas på bra svar nu då. Själv fick jag idag reda på att jag måste vaccinera mig mot röda hund och sen vänta 3 månader innan jag får påbörja ivf :( Dessutom ligger mitt sköldkörtelvärde för högt så det måste också bli bra först.. bara motgångar känns det som..

Å nej vad trist. Typiskt! Alltid ska det vara nåt problem! Här väntar man ivrigt på svar och det dröjer nog minst tre månader innan vi får göra ivf också. Fortfarande 12 kg kvar... Vågen verkar så still trots att jag kämpar.
  • Calqyl
    Heidi82 skrev 2014-01-20 20:50:32 följande:
    Calqyl: Samma hände mig när vi var i startgroparna i September. Kändes som en knytnäve i fejset! Lustigt, har även jag med fel på sköldkörteln och äter levaxin nu.
    Jaså?! Hur länge fick du vänta? Jag äter också levaxin, har gjort det drygt ett år och tidigare har värdet varit nere på 1 nånting men nu låg det av någon anledning på 4 nånting. Hur går det för dig? Du är mitt uppe i ett nytt försök nu eller?
    Pommac skrev 2014-01-20 21:49:03 följande:

Å nej vad trist. Typiskt! Alltid ska det vara nåt problem! Här väntar man ivrigt på svar och det dröjer nog minst tre månader innan vi får göra ivf också. Fortfarande 12 kg kvar... Vågen verkar så still trots att jag kämpar.
    Ja eller hur! När ska det någonsin bara flyta på...
    Kan tänka mig att det inte är så lätt att gå ner i vikt när man är mitt uppe i detta.. Men kämpa på!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?