Calqyl skrev 2014-02-06 21:26:57 följande:
Fortsätter hålla tummarna för dig tvålen! Hoppas hoppas!
Jag förstår inte hur ni kan låta bli att berätta, jag var tom nära att berätta för min chef igår. Är sämst på att ljuga och när hon för tredje gången frågade om jag mådde bra kunde jag inte låtsas längre. Men jag sa bara att jag går igenom något tufft och kommer berätta längre fram. Min provanställning går ut om nån vecka så känns bäst att inte säga något innan dess..
Man får ju inte göra ivf innan man försökt i 2 år om det inte hittats något fel på en, iaf där jag ska göra det. Förstår absolut hur du tänker men samtidigt är det vanligt att "felet" inte upptäcks förrän vid ivf. Därför vill jag inte vänta en dag till, eller ja även för att jag inte har tålamod att vänta en dag till ;)
Jag vet inte heller men just nu känns det rätt att inget säga på såväl jobbet som privat. Vet inte om vi tar upp det efter att min syster fått barn. Vi får se. Vi kanske har landat i att det inget blev alternativt är vi gravida då :) ...
Jag förstår dig och respekterar dig till fullo att ni vill köra på. Har nog mest ett behov av att diskutera, varför det inte blev som jag trodde, besvikelsen etc...Går man via landstinget tar det ju ofta längre tid än 2 år, men jag tänkte mer om man går privat. Tror ibland man (läs åtminstone jag) lätt blir besatt och tycker det tar för lång tid, man tror aldrig det ska gå osv och känslan är ju rätt men med det facit vi har vet jag inte om det var rätt eller fel att köra på med IVF. Hade vi försökt själva kanske det hade lyckats någon av de "sabbade" cyklerna av IVF, men vi har ju åren emot oss så det var nog rätt att köra på. Sedan ska tilläggas att vi hade väldigt mycket bryderier innan vi vågade gå på IVF trots att det var det som rekommenderades. Så min "grundskepsis" kanske spelar mig ett spratt.
Utredning däremot tycker jag man ska göra snabbt. I och för sig fick vi okej på min mans spermaprov vid utredningen men då vi väl kom till IVFen var de inte så bra de som var rörliga (tror de analyserades mer inför IVFen men vet ej) och det hade vi nog inte fått reda på om vi inte gått över på IVF...
Kram och God Natt