• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)

Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars...

Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där.

Tack Juron! Nu hoppas jag snart få sällskap av övriga på "gravidsidan"!

• Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2014-03-22 11:11:57 följande:
    Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars...

Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där.

Vad underbart!!! Hoppas du mår bättre snart och att KUB visar att allt är super :)
  • Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-03-22 10:01:37 följande:
    Pommac: Har ni ägglossning nu behöver du inte ringa ivf mottagningen, du ska ju bli gravid nu!!!.;)

Ja, fast troligen ligger inte felet hos mig utan hos min man. Så det kan behövas. Vi ställer oss i kö för ivf och får förhoppningsvis börja om 3-6 månader. Det ska nog bli bra. Känns kul att nåt är på G.
  • Pommac
    Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars... Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där. Tack Juron! Nu hoppas jag snart få sällskap av övriga på "gravidsidan"!

Vad roligt att höra! Det ska nog gå bra ska du se! 😄
  • Calqyl

Åh vad härligt!! Måste varit en helt underbar känsla! Själv var jag på ultraljud och kolla livmoder, äggstockar mm ;) Längtar tills man får rulla upp tröjan istället för att dra ner byxorna ;)
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-03-25 19:21:41 följande:
    Åh vad härligt!! Måste varit en helt underbar känsla! Själv var jag på ultraljud och kolla livmoder, äggstockar mm ;) Längtar tills man får rulla upp tröjan istället för att dra ner byxorna ;)
    Det tar tyvärr ett tag innan det är ultraljud från "andra vägen". Även i början är det VUL som gäller... Nu har jag skrivit in mig hus barnmorskan, tagit blodprover kör KUB och fått tid för KUB-Ultraljudet. Spännande men läskigt. Vad händer för er övriga??
  • Anonym (tvålen)

Åh herrejösses! Varit på KUB idag. Var inställd på halvdåliga värden pga min ålder men hoppades att de skulle vara så bra att jag ändå kunde slappna av och slippa FVP. Döm om min förvåning när jag hade värden som en 20-åring. Svävar på moln. Och så fick vi se den lille/a krabaten som var mycket livlig och precis så lång och stor som väntat. Så skönt!! Hoppas ni andra får må lika bra snart (eller gör det redan nu)! Kram!

• Pommac

Hej! Nu har det varit tyst ett tag. Jag väntar min mens på torsdag igår på ÄL + 6 fick jag en blödning efter sex. Det var inte bara någon droppe utan det var rätt rejält. Vad tror ni om detta? Idag har jag inte blött något. Finns det hopp efter två års försök?

• LängtansBlåaBlomma

Pommac: Jag hoppas då att det finns hopp för jag hoppas just på det, att det ska funka efter snart två års försök för egen del ;)
    Märkligt att blöda bara en gång. Inget idag? Jag tänker precis som du, nidblödning.
    Här har jag Bim på söndag, men ska testa på fredag då det är +10 dagar efter sista Ovitrelle. Jag mår konstigt i magen. Är hård och det hugger till så fort jag hostar eller trycker på. Dock i hela magen, inte bara livmodern.
    Kul att vi är lika. 

• Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-21 16:58:57 följande:
    Pommac: Jag hoppas då att det finns hopp för jag hoppas just på det, att det ska funka efter snart två års försök för egen del ;) Märkligt att blöda bara en gång. Inget idag? Jag tänker precis som du, nidblödning. Här har jag Bim på söndag, men ska testa på fredag då det är +10 dagar efter sista Ovitrelle. Jag mår konstigt i magen. Är hård och det hugger till så fort jag hostar eller trycker på. Dock i hela magen, inte bara livmodern. Kul att vi är lika. 

Ojoj. Vi är verkligen lika. Jag är på ÄL +10,11 på torsdag då jag har så kort lutealfas. Har mensen inte kommit på torsdag så testar jag också. Jag har haft magknip väldigt ofta de senaste dagarna. Vet inte om det kan vara nåt? Jag är inte hård i magen eller så men ibland kniper det till och gör ont en liten stund. Men ja, nan vet ju inte om man inbillar sig eller inte. Det kanske är nåt annat fel? Vi håller tummarna för oss nu!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?