• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-14 19:14:49 följande:

Jag har sprutat med gonal-f, oralgutran och ovetrielle eller vad dom nu heter.. Allt gick bra idag, känner mig trött, öm och lite bakfull bara. Det blev 7 ägg och ska ringa dit imorgon för att höra hur det gått med befruktningen. Så håll tummarna för mig! Hoppas vi får några till frysen ifall det inte tar sig första gången för jag är inte så sugen på att göra om äggplocket även om det gick bra..

Då är du ju snart halvvägs! Så härligt! Kan du njuta av graviditeten eller hur känns det?
    Hur har det gått idag?! Hoppas på 7 befruktade, men åtminstone något brukar väl ofta falla bort. Jag har hur som helst hållit tummarna allt vad jag kunnat! Långtidsodlar de där ni gör er IVF eller är det 2 dagar som gäller oavsett antal? Vi satsar på att det ska ta sig direkt för er :D Du sprutar med samma som jag gjorde IVF 1 och 3. Gillade nålen på Gonal-F och "pennan". Orgalutranet var lite jobbigare och jag fick sådana reaktioner rutn sprutstället. Men nu är det slut med det (förutsatt att ni får något fint befruktat, men de ska ni väl få). Nu har du bara "kladdet" och den oliiidliga väntan kvar. Lycka till!

Jag känner faktiskt ingen oro men det är så mycket annat i livet just nu så jag har inte heller hunnit njuta. Hoppas jag hinner ifatt lite under semestern. Maj är en underbar men hektisk månad!

Hej Juron. Hoppas du har det bara bra!
  • Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2014-05-14 10:06:03 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er? Ni kämpar på ser jag... Tittar in då och då och håller tummarna. Sommarplus vill jag se! I massor! Kram på er
    När är det dags för dig/er förresten? Du måste vara rätt stor nu?? Jag har känt fosterröreler i ca två veckor. Du lär väl ha en smärre vågmaskin??
  • Calqyl
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-15 15:02:43 följande:
    Hur har det gått idag?! Hoppas på 7 befruktade, men åtminstone något brukar väl ofta falla bort. Jag har hur som helst hållit tummarna allt vad jag kunnat! Långtidsodlar de där ni gör er IVF eller är det 2 dagar som gäller oavsett antal? Vi satsar på att det ska ta sig direkt för er :D Du sprutar med samma som jag gjorde IVF 1 och 3. Gillade nålen på Gonal-F och "pennan". Orgalutranet var lite jobbigare och jag fick sådana reaktioner rutn sprutstället. Men nu är det slut med det (förutsatt att ni får något fint befruktat, men de ska ni väl få). Nu har du bara "kladdet" och den oliiidliga väntan kvar. Lycka till!

Jag känner faktiskt ingen oro men det är så mycket annat i livet just nu så jag har inte heller hunnit njuta. Hoppas jag hinner ifatt lite under semestern. Maj är en underbar men hektisk månad!

Hej Juron. Hoppas du har det bara bra!
    Det har gått bra! 4 befruktade så det får man väl vara nöjd med ;) De långtidodlar om det är möjligt så jag ska ringa dit imorgon igen så får vi se hur det ser ut då. Blir antagligen återföring imorgon eller på lördag. Ja jag tycker precis som du med sprutorna, fast fick inga reaktioner eller biverkningar alls så det va jätteskönt :) Ja det kommer nog bli dom värsta dagarna hittills! Får se till att boka upp massor av roligheter så tiden går lite snabbare iaf ;)
    Skönt att du inte är orolig iaf men se till och njuuut allt vad du kan ;)
  • Juronjaure
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-15 15:05:58 följande:
    När är det dags för dig/er förresten? Du måste vara rätt stor nu?? Jag har känt fosterröreler i ca två veckor. Du lär väl ha en smärre vågmaskin??
    Haha! Ja, vågmaskin var inte så dumt beskrivet. Magen gungar som en vattensäng då och då när Putt rör sig. Är 5v kvar till bf nu...
  • Calqyl
    Juronjaure skrev 2014-05-15 21:41:28 följande:
    Haha! Ja, vågmaskin var inte så dumt beskrivet. Magen gungar som en vattensäng då och då när Putt rör sig. Är 5v kvar till bf nu...

Åh va spännande! så nära :)

Jag fick precis besked att mina 4 befruktade ägg ser jättefina ut så jag ska få tillbaka en blastocyst på måndag :)
  • Juronjaure
    Calqyl skrev 2014-05-16 10:44:41 följande:

Jag fick precis besked att mina 4 befruktade ägg ser jättefina ut så jag ska få tillbaka en blastocyst på måndag :)
    Spännande och skitläskigt! Trodde verkligen man skulle känna sig redo när det närmade sig förlossning, men näe, har aldrig känt mig så o-redo ;)

Önskar att ni slapp gå igenom en massa krångel för att bli gravida. Tyckte att 1,5 års försök var en ren tortyr. Det enda jag kan säga är att när det väl GÅR, så känns verkligen inte den där tiden då man väntade på plus så ofantligt lång. Hoppas att det blir en bebis för er snart!
  • Pommac

Jag längtar verkligen tills vi får göra ivf! Hade ägglossning för en vecka sedan och nu har jag mensvärk i låren. Så jag antar att mensen är på gång igen som vanligt. Då haf vi försökt i två år och två månader nu. Så segt!

• Anonym (tvålen)
    Juronjaure skrev 2014-05-15 21:41:28 följande:
    Spännande! Du ska se att går du tiden ut är du redo när det blir dags. Jag tror hormonerna fixar grejen. Det är bara att "åka med".
  • Anonym (tvålen)
    Calqyl skrev 2014-05-16 10:44:41 följande:

Grattis! Vi lyckades aldrig få några blastocyster men det funkade ju ändå (till slut). Lär ju vara bättre odds om det är  en fin blastocyst så nu håller jag återigen alla tummar och tår!
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-05-16 14:39:09 följande:
    Jag längtar verkligen tills vi får göra ivf! Hade ägglossning för en vecka sedan och nu har jag mensvärk i låren. Så jag antar att mensen är på gång igen som vanligt. Då haf vi försökt i två år och två månader nu. Så segt!
    Usch vad segt. Förstår dig verkligen! Vet att tiden seegar sig fram... Skickar en tanke, om det nu kan betyda något. Kram!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?