Calqyl skrev 2014-05-14 19:14:49 följande:
Jag har sprutat med gonal-f, oralgutran och ovetrielle eller vad dom nu heter.. Allt gick bra idag, känner mig trött, öm och lite bakfull bara. Det blev 7 ägg och ska ringa dit imorgon för att höra hur det gått med befruktningen. Så håll tummarna för mig! Hoppas vi får några till frysen ifall det inte tar sig första gången för jag är inte så sugen på att göra om äggplocket även om det gick bra..
Då är du ju snart halvvägs! Så härligt! Kan du njuta av graviditeten eller hur känns det?
Hur har det gått idag?! Hoppas på 7 befruktade, men åtminstone något brukar väl ofta falla bort. Jag har hur som helst hållit tummarna allt vad jag kunnat! Långtidsodlar de där ni gör er IVF eller är det 2 dagar som gäller oavsett antal? Vi satsar på att det ska ta sig direkt för er :D Du sprutar med samma som jag gjorde IVF 1 och 3. Gillade nålen på Gonal-F och "pennan". Orgalutranet var lite jobbigare och jag fick sådana reaktioner rutn sprutstället. Men nu är det slut med det (förutsatt att ni får något fint befruktat, men de ska ni väl få). Nu har du bara "kladdet" och den oliiidliga väntan kvar. Lycka till!
Jag känner faktiskt ingen oro men det är så mycket annat i livet just nu så jag har inte heller hunnit njuta. Hoppas jag hinner ifatt lite under semestern. Maj är en underbar men hektisk månad!
Hej Juron. Hoppas du har det bara bra!