• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är också på äl +11 idag. Har ingen koll på lutealfasen, har ju så oregelbundet.
    Jag blir svullen efter måltid och hård i magen. Det molar och om jag hostar sticker det till. Dock bara sen igår kväll så jag får se hur det blir framöver, det kanske bara är nåt tillfälligt.

• Anonym (tvålen)

Åh, håller mina tummar blåa för er! När man minst anar det... Vilken fin vårpresent det vore!!

• Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-21 18:53:38 följande:
    Jag är också på äl +11 idag. Har ingen koll på lutealfasen, har ju så oregelbundet. Jag blir svullen efter måltid och hård i magen. Det molar och om jag hostar sticker det till. Dock bara sen igår kväll så jag får se hur det blir framöver, det kanske bara är nåt tillfälligt.

Spännande! Ja ibland är kroppen konstig. Man letar ju tecken överallt.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-04-21 20:28:50 följande:
    Åh, håller mina tummar blåa för er! När man minst anar det... Vilken fin vårpresent det vore!!

Tack vad snäll du är. Hur går det för dig? Hur mår du?
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-04-21 20:43:14 följande:

Tack vad snäll du är. Hur går det för dig? Hur mår du?
    Tackar som frågar. Är trött, trött,trött. Trodde det skulle ge sig snart... Illamåendet är i princip över. I övrigt inga vidare besvär, jo förresten, kan inte springa som förut. Känns jätteolustigt när det trycker på "nedåt" så jag promenerar mest och springer kortare sträckor i lugnare tempo. Men jag klagar inte. Inne i andra trimestern nu. Känns skönt! Jag hoppas verkligen att ni snart är här. Ni är så värda det!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-04-22 09:41:05 följande:
    Tackar som frågar. Är trött, trött,trött. Trodde det skulle ge sig snart... Illamåendet är i princip över. I övrigt inga vidare besvär, jo förresten, kan inte springa som förut. Känns jätteolustigt när det trycker på "nedåt" så jag promenerar mest och springer kortare sträckor i lugnare tempo. Men jag klagar inte. Inne i andra trimestern nu. Känns skönt! Jag hoppas verkligen att ni snart är här. Ni är så värda det!

Ojoj vad fort det går. 👍😄 du får sova lite extra! Här tror jag dock att det är kört. Har fått bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Men jag är bara på ÄL + 8 idag. Antar att jag får ringa gyn på torsdag och höra mig för.
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-04-22 21:56:42 följande:

Ojoj vad fort det går. du får sova lite extra! Här tror jag dock att det är kört. Har fått bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Men jag är bara på ÄL + 8 idag. Antar att jag får ringa gyn på torsdag och höra mig för.
    Vad händer? Hur gick det? Trevlig Valborg hursom. Nu har jag kommit över den värsta tröttheten. NU är jag mest huuuungrig. Äter et kylskåp. Maten är slut heeela tiden
  • Anonym (tvålen)

Hur går det för er andra? Något nytt på bebisfronten?? Eller någon annan front ?

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-04-30 19:55:35 följande:
    Vad händer? Hur gick det? Trevlig Valborg hursom. Nu har jag kommit över den värsta tröttheten. NU är jag mest huuuungrig. Äter et kylskåp. Maten är slut heeela tiden

Jag fick mens som jag misstänkte och den varade i hela nio dagar! Ringde gyn angående min korta lutealfas men det var tydligen inget man skulle oroa sig över. Ändå står det överallt på nätet att minsken att bli gravid minskar och att den helst ska vara 14 dagar. Men jaja. Jag går väl lyssna på min läkare då? Eller vad tror ni? Borde man kräva att få hjälp? Det är dock svårt att gå till någon annan då jag bor i en liten stad.
  • Anonym (tvålen)
    Pommac skrev 2014-04-30 21:35:57 följande:

Jag fick mens som jag misstänkte och den varade i hela nio dagar! Ringde gyn angående min korta lutealfas men det var tydligen inget man skulle oroa sig över. Ändå står det överallt på nätet att minsken att bli gravid minskar och att den helst ska vara 14 dagar. Men jaja. Jag går väl lyssna på min läkare då? Eller vad tror ni? Borde man kräva att få hjälp? Det är dock svårt att gå till någon annan då jag bor i en liten stad.
    Ska ni ändå köra IVF så spelar det ingen roll oavsett för då sätter de allt det egna ur spel liksom... Hur kort är den exakt. Ner mot 10-11 dagar har jag hört är normalt.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?