Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

7 månaden med försök.. Fler?

Här går vi in i den åttonde månaden utan resultat. Jag undrar hur ni doserar den vita grapefruktjuicen? När drack ni den och hur mycket?

• LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-05-13 17:37:42 följande:
     Det blir ingen spolning den här cykeln heller! Det fanns en tid 29/5, men då är jag på dag 18 i cykeln och det går därför inte. Sköterskan som ringde noterade i alla fall att jag har väntat länge. Skall det vara så jävla svårt att bara ge mig en tid?! :'(
    Varför är cd 18 försent? Min bm frågade inte ens vilken dag jag var på men fick tid dag 12 räknar jag ut nu.
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-05-13 22:00:19 följande:
    Spolningen skall göras innan ägglossningen, annars kan ett ev. befruktat ägg spolas bort.
    Okej. Då är nog cd 12 ofarligt.
    Jag skulle också ringa när jag fått mens men fick tid fort så på min mottagning funkar det. Men på din borde de verkligen fundera på rutinerna. 
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-05-25 17:09:03 följande:
    Jag har ingen aning om hur jag skall göra. En av anledningarna till att jag överväger att lämna är att jag fortfarande älskar mitt ex (och han mig).
    Då tycker jag att du ska ta en paus. Du är ung och behöver inte stressa fram nåt förrän du känner dig helt säker med den man du ska välja som far till dina barn. Tänk om ni får barn och du ångrar dig? Tänk att leva med det och då vara "fast" med honom med ett barn som du måste ta hänsyn till.

Jag bröt med mitt ex när jag var tjugo. Idag är jag glad över att vi aldrig fick barn, nåt vi pratade om men aldrig skaffade.
  • LängtansBlåaBlomma

Jag är för ung för att bli tjatad på men däremot är det äldre som frågar om jag har barn och sen lojt säger att jag har ju ingen brådska, man blir redo så småningom, du har så mycket att se fram emot... Och så ler man lite dumt och svarar oskyldigt att ja jag har inte brådska, det blir när det blir, man vet aldrig... Och då nickar de och ler tillbaka och tror att de i det ögonblicket exakt vet hur jag tänker och känner. Unga lilla du, som tänker på allt annat än barn... När man inte tänker på annat!

• LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2013-06-05 11:29:21 följande:
    Hej alla! De sista dagarna har jag befunnit mig lätt åksjuk i IVF-karusellen. Många besked och mycket annat har gjort att jag ej kunnat/orkat skriva. Håll gärna en tumme för oss idag att något embryo överlevt och kan sättas in. Känner mig liiiite nervös Kram alla och ha en underbar dag! Alla som är lediga imorgon får njuta lite extra!
    Håller tummarna!!! Så himla pirrigt det måste vara med ivf...
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2013-06-09 16:44:50 följande:
    Jag har haft den känslan i snart 6 månader... Jag börjar vänja mig vid tanken på att jag aldrig kommer att bli mamma och har nu börjat planera för vad jag skall göra istället. 
    Det är bra att ha en back-up-plan. Jag tänker t.ex. att jag i så fall vill köpa en lägenhet riktigt centralt i Göteborg eller Stockholm. Och bli mer sexuellt frigjord, typ swinger :)
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotisoskrev 2013att -25 13:48:55 följande:
    Jag har ÄNTLIGEN fått en tid för spolning! Gråter *glädjetårar* Det var min gulliga kurator på kvinnokliniken som drog i några trådar, så den 15/7 kl.10:30 skall jag dit (då är jag på dag 7-11, beroende på när mensen behagar att komma).
    Är du orolig för att något är stopp?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?