Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

7 månaden med försök.. Fler?

Sån väntan på test... Bim på lördag men pga ovitrelle måste jag vänta till måndag... Segt...

• LängtansBlåaBlomma

Ja vi har ju bara hållit på i drygt ett år med sprutor och tabletter och det är inte jättelång tid i det stora hela.

• LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-12 22:17:24 följande:
    Förstår att det känns segt men jag brukar tänka att jag i alla fall har något att vänta på. Håller tummarna hårt för er!! Vilken ruvardag idag?
    Gör inte ivf.
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-17 21:25:38 följande:
    Testat ännu längtans...?
    Imorgon bitti. Jag sköt fram det till 18/2 för att låta det gå 10 hela dagar efter sista Ovitrellen. Men jag blöder kraftigt så är 99% säker på att det blir negativt.
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-18 22:16:29 följande:
    Längtans...??
    Jag fick ett tydligt negativt svar. Ett streck.
    Var på vul igår - jag har en liten cysta på ena äggstocken. Så jag måste vänta några veckor innan vi kör igen.
    Trisssssssssst...!
  • LängtansBlåaBlomma
    Thotis90 skrev 2014-02-18 12:35:01 följande:
    Jag har förlikat mig med tanken att vi aldrig kommer får några barn... Det känns som att det är lika bra att gå vidare i livet.
    Du har typ 20 år på dig att försöka, du är för ung för att ge upp nu :)
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (123) skrev 2014-02-20 12:57:17 följande:
    Förstår inte hur vissa kan säga "du är fortfarande ung" ge inte upp! Man ska orka också, ibland måste man tänka på själen och sig själva, inte till varje pris barn och försöka bli gravida. Alla orkar inte hålla på år ut och år in...det tär jättemycket på en.
    Tror det är vettigt att inse det, att ibland kanske man måste ge upp, eller iallafall för ett bra tag framöver för att orka.
    Det är sant. Jag ber om ursäkt, Thotis, om du upplever mitt svar som okänsligt.
    Själv kommer jag nog vilja göra det som krävs. Jag kan inte tänka mig ett liv utan barn. Blir det inte biologiska, blir det adoption. Blir det inte adoption blir det familjehem. Blir det inte familjehem blir det avlastning. Blir det inte avlastning blir det hundar och andra djur. Men nu har vi bara försökt i 18 månader så jag kan ju inte lova att jag känner likadant om tio år.
  • LängtansBlåaBlomma
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-21 14:23:39 följande:
    Trist x 2...  Nya tag! Kämpa på! Jag fick en ganska stor cysta vår första behandlingsomgång men iom IVF punkterade de den vid ÄP så sedan sa de att det var okej att köra på. Min erfarenhet är dock att kroppen verkar må bra av någon cykels paus då och då. Om det nu lyckas på detta försök är det efter ett ÄP med ett fritt intervall innan där kroppen förhoppningsvis återhämtade sig lite!
    Hur stor var din? Min är 4 cm.
  • LängtansBlåaBlomma

Cystan är borta! Jag ska ta Provera, få mens och ska då börja mitt femte försök med Puregon!!! Så om typ 2 veckor kan jag börja.

• LängtansBlåaBlomma

Femte gången gillt, ja exakt :) Jag håller tummarna för dig också! Klart det kommer gå bra med lilla knytet.
    Finns det ingen gravidtråd för dem som försökt länge? 

• LängtansBlåaBlomma

Pommac: Jag hoppas då att det finns hopp för jag hoppas just på det, att det ska funka efter snart två års försök för egen del ;)
    Märkligt att blöda bara en gång. Inget idag? Jag tänker precis som du, nidblödning.
    Här har jag Bim på söndag, men ska testa på fredag då det är +10 dagar efter sista Ovitrelle. Jag mår konstigt i magen. Är hård och det hugger till så fort jag hostar eller trycker på. Dock i hela magen, inte bara livmodern.
    Kul att vi är lika. 

• LängtansBlåaBlomma

Jag är också på äl +11 idag. Har ingen koll på lutealfasen, har ju så oregelbundet.
    Jag blir svullen efter måltid och hård i magen. Det molar och om jag hostar sticker det till. Dock bara sen igår kväll så jag får se hur det blir framöver, det kanske bara är nåt tillfälligt.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?