• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Här var en tråd för mig. Här är vi på vårt 10.e försök... tyvärr... Jag trodde faktiskt inte att det skulle ta en sådan här tid! Men faktum är att det gör det. Jag slutade med p-piller i jan 2012. Eller ja minipiller var det faktiskt. Vi är båda 28 år. Kanske lite sent??? Många frågor som snurrar runt...

Jag har mailat med en barnmorska som skrev att det var viktigt att vi varken snusade eller rökte för att vi skulle få hjälp. Dock snusar mannen. Så, jag kanske är det de som är problemet? Han ska sluta snusa i mars (då han anser att det blir lättare när det inte är så mörk och dystert ute), Sedan kör vi på några månader till över sommaren och blir det inget så söker vi nog hjälp. Jag har testat alla metoder och inget verkar hjälpa oss på vägen. Nu har jag börjat äta riktigt bra och motionera så jag hoppas att det kan bidra. Jag har ÄL till helgen. Vi kör på som vanligt (jag testar inte med några stickor denna månad som jag brukar) Vi kämpar inte just nu om man säger så.

• Pommac
    Ebba skrev 2013-02-13 08:12:33 följande:
    Välkommen Pommac! Vi är också på vårt tionde försök, visst är det seeeeegt? Men 28 ska du nog inte oroa dig över som nån ålder, hade du närmat dig 40 kanske det funnits skäl till att gå och kolla upp lite, men 28 är ju ungt! Jag är 33 och alla läkare jag träffat säger att jag har många år kvar på mig att bli gravid. Det är såklart olika från person till person, men i sammanhanget är du ung! :) Verkar vara en bra plan att kolla upp efter sommaren om det inte tagit sig, men det har det säkert! Kör hårt i helgen, med eller utan stickor, jag håller tummarna!

Å vad skönt att höra att det är fler!! :) är det ert första barn? Tack för peppningen! Det kör vi på. :) när har du Bim?
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-02-15 08:23:19 följande:
    Japp, första barnet - sååå spännande! Om det bara ville hända nån gång! Jag har BIM 26/2, så det är en stund kvar. Är på ÄL +5 idag. Du då?

Jag har 27-28/2 har ÄL idag. Har kort Lutealfas. Eller ja 12 dagar ska den vara. Ja det är spännande. Hoppas vi plussar nu!!! :)
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-17 10:45:47 följande:
    Nejmen vad hände nu? Någon spökskickade innan jag skrivit klart..
    Tänkte skriva att jag hamnat i en sits liknande den du varit i samma.  Min sambo som nästan aldrig jobbar borta ska iväg på jobb när nästa Äl planeras vara. Och den cykel som varit var ju anovulatorisk så det känns sååå jobbigt! Sitter och väntar på mensen och känner mig som en trasa så den är väl på väg även om det åär några dagar över tiden. Det enda bra vore om den dröjde riktigt länge så nästa cykel förskjutes med någon vecka men det tror jag inte händer. Det blir nya tag i april då istället känns det som:(

Hur går det för er andra??
    För mig funkar bidrottningsgéle att förskjuta ägglossning med 2 dagar (min cykel blir runt 32 dagar i stället för 29). Du kanske borde testa? Eller hjälper det inte? Det kanske ju hända att ägglossningen kommer före också. Vem vet? Det kanske är nu då borde testa något? =) 
  • Pommac

Jag testade på bim -4 totalt blankt. Är på bim -2 i morgon. Men jag ska vänta med att testa tills på onsdag. Dock ser det mörkt ut då det känns som vanligt innan mens... Mensvärk i låren osv...

• Pommac

Jag drömde att jag fick mens i natt. Det var så verkligt! Jag drömde att jag skrev här på forumet att min mens hade anlänt och att jag bara hoppades att detta var en dröm (fast jag visste ju att det inte var det eftersom jag hade skrivit här på forumet). Men tydligen kan det ändå bara vara en dröm. :) detta är nog ännu ett tecken på att mensen är på G.

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-27 19:28:18 följande:
    Hur går det Pommac?! *spänd förväntan här*

Anonym (tvålen) skrev 2013-02-27 19:28:18 följande:
    Hur går det Pommac?! *spänd förväntan här*

Det går inte så bra. Har varit skitsur ikväll. Vilket jag brukar vara dagen innan. Och med Bim i morgon så är det nog rätt kört. Men jag hade inte trott nåt annat heller du gubben snusar plus att han drack en del öl den helgen då jag hade ÄL. Om lite mindre än en månad ska han sluta snusa fram tills vi blir gravida. Barnmorskan har påpekat att man får ingen hjälp om man snusar. Så vi måste nog försöka ett tag till.
  • Pommac
    Juronjaure skrev 2013-02-28 08:18:18 följande:
    Har plussat, och blöder. Bim idag. Är livrädd, det måste vara ett tidigt mf...:(

Ojoj! Hoppas inte!! Det är ju trots allt rätt vanligt att man blöder så för i början utan att det behöver betyda nåt. Har du ringt någon?
    Själv har jag också bim idag men ingen mens än. Fick ett blödning igår efter sex. Men inget idag. Jag tänkte igår att den skulle starta igång men det verkar segt. Får vänts och se...
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-28 21:00:47 följande:
    Låter ju som ett tidigare plus i vår tråd. Vänta lite till så kanske det löser sig. Hoppas!!

Anonym (tvålen) skrev 2013-02-28 21:00:47 följande:
    Låter ju som ett tidigare plus i vår tråd. Vänta lite till så kanske det löser sig. Hoppas!!

Oj. Det låter ju hoppfullt. Dock kan min mens vara segstartad vissa månader. Men jag brukar alltid bli jäkligt kass i magen precis innan mens men än så länge är jag mer hård i magen. Men jag känner mig inte ett dugg gravid. Men hoppet finns så länge man inte fått mens. Men jag är 99,9% säker på att den kommer i morgon och det gör absolut inget. :)
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-02-28 21:23:03 följande:
    Gör inget?!?! Nu fattar jag inte...

Anonym (tvålen) skrev 2013-02-28 21:23:03 följande:
    Gör inget?!?! Nu fattar jag inte...

Jag ska åka utomlands så det är nog skönare att inte vara gravid då. Tänk att måsta må dåligt hela veckan. Nä usch. Fast självklart blir man glad ändå. Sedan vill jag vara så positiv jag bara kan. Det är inte min stil att gräva ner mig. :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?