• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-03-22 10:01:37 följande:
    Pommac: Har ni ägglossning nu behöver du inte ringa ivf mottagningen, du ska ju bli gravid nu!!!.;)

Ja, fast troligen ligger inte felet hos mig utan hos min man. Så det kan behövas. Vi ställer oss i kö för ivf och får förhoppningsvis börja om 3-6 månader. Det ska nog bli bra. Känns kul att nåt är på G.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-03-22 11:11:57 följande:
    Hej härinne! Nu har vi sett ett litet pickande hjärta.  Det var en livlig liten en och allt verkade bra. Är så lycklig. Nu har 1/4 av tiden gått nästan. Mår sådär... men snart ska det väl ge sig. Har bestämt oss för att göra KUB med tanke på vårålder. Hopas verkligen att det ger bra värden. Min värld skulle rasa annars... Lycka till med IVF Pommac. Det kommer gå fint. Var inte rädd! Tror ni kommer känna en lättnad när ni väl är där. Tack Juron! Nu hoppas jag snart få sällskap av övriga på "gravidsidan"!

Vad roligt att höra! Det ska nog gå bra ska du se! 😄
  • Pommac

Hej! Nu har det varit tyst ett tag. Jag väntar min mens på torsdag igår på ÄL + 6 fick jag en blödning efter sex. Det var inte bara någon droppe utan det var rätt rejält. Vad tror ni om detta? Idag har jag inte blött något. Finns det hopp efter två års försök?

• Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-21 16:58:57 följande:
    Pommac: Jag hoppas då att det finns hopp för jag hoppas just på det, att det ska funka efter snart två års försök för egen del ;) Märkligt att blöda bara en gång. Inget idag? Jag tänker precis som du, nidblödning. Här har jag Bim på söndag, men ska testa på fredag då det är +10 dagar efter sista Ovitrelle. Jag mår konstigt i magen. Är hård och det hugger till så fort jag hostar eller trycker på. Dock i hela magen, inte bara livmodern. Kul att vi är lika. 

Ojoj. Vi är verkligen lika. Jag är på ÄL +10,11 på torsdag då jag har så kort lutealfas. Har mensen inte kommit på torsdag så testar jag också. Jag har haft magknip väldigt ofta de senaste dagarna. Vet inte om det kan vara nåt? Jag är inte hård i magen eller så men ibland kniper det till och gör ont en liten stund. Men ja, nan vet ju inte om man inbillar sig eller inte. Det kanske är nåt annat fel? Vi håller tummarna för oss nu!
  • Pommac
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-04-21 18:53:38 följande:
    Jag är också på äl +11 idag. Har ingen koll på lutealfasen, har ju så oregelbundet. Jag blir svullen efter måltid och hård i magen. Det molar och om jag hostar sticker det till. Dock bara sen igår kväll så jag får se hur det blir framöver, det kanske bara är nåt tillfälligt.

Spännande! Ja ibland är kroppen konstig. Man letar ju tecken överallt.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-04-21 20:28:50 följande:
    Åh, håller mina tummar blåa för er! När man minst anar det... Vilken fin vårpresent det vore!!

Tack vad snäll du är. Hur går det för dig? Hur mår du?
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-04-22 09:41:05 följande:
    Tackar som frågar. Är trött, trött,trött. Trodde det skulle ge sig snart... Illamåendet är i princip över. I övrigt inga vidare besvär, jo förresten, kan inte springa som förut. Känns jätteolustigt när det trycker på "nedåt" så jag promenerar mest och springer kortare sträckor i lugnare tempo. Men jag klagar inte. Inne i andra trimestern nu. Känns skönt! Jag hoppas verkligen att ni snart är här. Ni är så värda det!

Ojoj vad fort det går. 👍😄 du får sova lite extra! Här tror jag dock att det är kört. Har fått bruna flytningar som jag brukar få innan mens. Men jag är bara på ÄL + 8 idag. Antar att jag får ringa gyn på torsdag och höra mig för.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-04-30 19:55:35 följande:
    Vad händer? Hur gick det? Trevlig Valborg hursom. Nu har jag kommit över den värsta tröttheten. NU är jag mest huuuungrig. Äter et kylskåp. Maten är slut heeela tiden

Jag fick mens som jag misstänkte och den varade i hela nio dagar! Ringde gyn angående min korta lutealfas men det var tydligen inget man skulle oroa sig över. Ändå står det överallt på nätet att minsken att bli gravid minskar och att den helst ska vara 14 dagar. Men jaja. Jag går väl lyssna på min läkare då? Eller vad tror ni? Borde man kräva att få hjälp? Det är dock svårt att gå till någon annan då jag bor i en liten stad.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-01 17:15:30 följande:
    Ska ni ändå köra IVF så spelar det ingen roll oavsett för då sätter de allt det egna ur spel liksom... Hur kort är den exakt. Ner mot 10-11 dagar har jag hört är normalt.

Det är ju bra! Helast vill vi ju slippa göra ivf såklart. Blir nog inte förrän till hösten så vi har några månader kvar innan dess. Har ätit rosenrot denna månad nu. Vet att rosenrot har förlängt lutealfas för mig tidigare. Har ägglossning nästa helg och då slutar jag äta dem.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-05 20:08:53 följande:
    Pommac>> Jag körde Agnus Castus och fick förlängd lutealfas med någon dag och "kraftigare" ÄL-symptom. Fast kör bara en sak i taget. Rosenrot ska väl göra detsamma Calqyl>> Spännande! Skäm bort dig själv och ta det lugnt under de här veckorna så ska det väl baske mig få lyckas för er på första försöket. Håller tummar och tår!

Jag har testat båda men rosenrot passar mig bäst.
  • Pommac

Jag längtar verkligen tills vi får göra ivf! Hade ägglossning för en vecka sedan och nu har jag mensvärk i låren. Så jag antar att mensen är på gång igen som vanligt. Då haf vi försökt i två år och två månader nu. Så segt!

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-05-17 18:52:22 följande:
    Usch vad segt. Förstår dig verkligen! Vet att tiden seegar sig fram... Skickar en tanke, om det nu kan betyda något. Kram!

Tack! Absolut gör det de! Kram! Ja segare kan det nog inte gå.
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-05-19 22:56:37 följande:
    Håll ut Pommac! Skönt att sommaren brukar gå snabbt iaf :) Idag har jag fått tillbaka en blastocyst och är nu ruvare :) Dessutom fick vi två till frysen och ett som skulle utredas vidare (vet inte vad det innebär men vi skulle få besked på posten). Testdag är den 4/6 vilket känns ovanligt länge?

Ja, jag får göra det! Tack! Håller tummarna för dig nu! Det låter spännande! Länge till juni än.😁
  • Pommac

Mens idag som vanligt! Åh suck! Kan inte kliniken ringa snart? Men samtidigt har jag 9 kg kvar att gå ner. Så tungt!!! Men man ska ju gå ner sakta i vikt för att hålla det. Det har tagit 8 månader att gå ner 13 kg. Jag trodde faktiskt att jag skulle lyckats bättre. Men visst har det gått mycket upp och ner och sedan har vågen stått stilla vissa månader. Hoppas verkligen att jag sitter här om nio veckor 9 kg lättare. Måste bara hitta motivationen!!!

• Pommac
    Calqyl skrev 2014-05-31 07:08:24 följande:
    Idag på RD13 och BIM fick jag ett se ett riktigt fint plus för första gången :D

Grattis!!! Vad roligt! Underbart! 😊
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2014-07-08 13:00:01 följande:

31:a försöket nu da.... Sista försöket, känner jag.

Jag förstår dig. 27.e försöket här. Väntar mens om en vecka. Kan ju knappast förvänta mig något annat.
  • Pommac

Känner att mensen är på G här nu. Bara kämpa med vikten nu så får vi göra ivf i höst. (Mannen har ju trötta sperimer) så det kanske är det som behövs för att vi ska kunna bli gravida.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?