• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Grrr... Fick ett vitt streck i morse som kom dit direkt. Suck, suck. Nu blir det inget mer test förrän måndag om inte mensen kommer i morgon. 

• Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-11 09:00:16 följande:
    BIM+1 skall det såklart stå!
    Håller tummarna!
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-11 11:47:23 följande:
    Vi misslyckades återigen... På vägen till apoteket fick jag mensvärk och när jag gick på toaletten efter att jag kom hem upptäckte jag den ljusbruna flytningen som kommer precis innan mensen. På måndag ringer jag till kvinnokliniken och hör om det finns en ledig tid för spolning. Nu är jag trött på att vänta!
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Nej vad trist. Det var ju typiskt! Förstår dig. Börjar också bli less.
  • Pommac

Thotis90: nu gör jag dig sällskap. Fick nyss mens jag också. Hur lång cykel har du?

• Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-11 18:44:06 följande:
    Jag brukar ha en cykel på 28-30 dagar (har haft längre någon enstaka gång). Den här cykeln blir 31 eller 32 dagar beroende på om blödningen startar idag eller imorgon.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Okej. Min är 29.e dagar. Jag har bestämt att testa munkpeppar denna månad. Ska åka till hälsokostbuiken och fråga i morgon. Då går vi in på försök 13.
  • Pommac
    MMM01 skrev 2013-05-11 19:31:52 följande:
    Hej! Är inne på 11: e försöket med andra barnet! Blir så trött på att det tar sådan tid:( Har köpt vit grapefrukt juice som ska testa nu! Vad är munkpeppar ? Går o väntar på mensen, känner mig inte minsta gravid så man vet nästan vad man har att vänta! Känner mig rätt negativ nu för nu känns det verkligen att man försökt ett tag!

Jag förstår att du också börjar bli less. Jag vet ju inte ens om jag kan bli gravid eller ej? Man får googla lite på munkpeppar. Jag hittade "strong start"(vitaminer som finns både för män och kvinnor) och detta innehåller tydligen munkpeppar. Ska på stan i morgon och fråga efter detta. Annars får man nog köpa det på nätet.
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-05-12 08:16:16 följande:
    Jag testade munkpeppar och det verkade rubba min cykel (den blev  32 dagar då mensen kom nu under morgonen), så munkpepparn kommer jag inte fortsätta med.
    Okej. Men är det inte så att den kan förlänga lutealfasen? Alltså det är därför man får längre cykel? Skulle så gärna vilja ha 14 dagar istället för 12. Hmm....
  • Pommac

Här kom mensen i torsdags ännu en gång. Nu blir det försök 15! Har beställt hem munkpeppar till mig och zink till min man som han får ta med folsyra. Har kikat på telefonnummer till Gyn dock har det så dåliga telefontider så det finns nästan ingen chans att ringa dit då jag inte vill berätta för dem jag jobbar med. Men jag ska försöka ringa dit så fort jag får tillfälle. Börjar bli smått less på att det skulle behöva ta så här många försök! Men vem vet. Vi kanske inte ens kan få barn. 

• Pommac
    Anonym (7:e) skrev 2013-06-15 09:05:11 följande:
    Min mens kom den också, två dagar sent. Jag trodde verkligen att det hade tagit sig, men icke. För oss blir det försök 13. Men jag orkar snart inte, utan funderar på att börja med piller igen. Tills sambon är redo för utredning, så slutar jag då igen. För det är fruktansvärt psykiskt påfrestande att bara gå och längta och hoppas och få mensen varenda jäkla månad....
    Min mens var två dagar tidig denna månad. Inte alls bra. Hade bara 10 dagar mellan ägglossning och mens. Förstår dig, såklart man hoppas lite extra när mensen blir sen. Så trist! Blir man någonsin redo för en fertilitetsutredning? Jag är överviktig så jag vet ju redan vad de kommer säga. Men jag vill ändå kolla upp så allt annat är okej så man vet om man kan bli gravid eller om man ska ställa sig på kö för adoption. Men redo kan jag inte heller säga att jag är. Nu ska jag göra nåt åt vikten och ta en riktigt lång promenad. Än lever hoppet i alla fall.
  • Pommac
    Anonym (blomman) skrev 2013-06-15 20:07:36 följande:

Det finns ingen gyn där du kan boka på nätet? Jag gjorde min bokning på nätet. Kolla upp det, så slipper du rätta dig efter telefontider. :)
    Nä tyvärr inte i min lilla stad. :( Finns inte ens en e-post. Tycket det är väldigt dåligt. 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?