• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Calqyl skrev 2014-01-29 22:21:27 följande:
    Va skönt att det inte var någon tumör!! Måste kännas jätteskönt! Hur gick det? Kom mensen?

Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-01-30 18:17:05 följande:
    Så tråkigt :( Bra att dom ska kolla om du har ÄL men har du inte fått göra det tidigare? Själv fick jag riktigt goda nyheter idag! Det visade sig att mina sköldkörtelvärde var bättre igen så jag behöver inte ändra medicineringen :) vilket innebär att remiss till ivf skickades idag :D ÄNTLIGEN!!

Woho! Vad härligt! Kul att det händer nåt! Nä de har inte kollat det tidigare.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-01-30 22:31:34 följande:
    Åh vad härligt! Det går framåt!! Vad roligt! Samla kraft nu för det behövs i IVF-svängen! Skäm bort dig själv och sambon.
    Pommac skrev 2014-01-30 05:24:51 följande:
    Jajamen. Mens här. Ska på sjukhuset idag och ta blodprov för att se om jag har ÄL.
    Skönt att det inte var någon tumör! Tråkigt med mens men nu verkar ju vägen ganska rak för er ett tag framöver. Är ju liksom lite "kokbok" över det hela. Kommer säkert gå jättebra! Jag håller alla tummar. För oss blev det ÄL-spruta och snart är jag ruvare (om embryona klara upptiningen och slemhinna fortfarande ser okej ut). Håll alla era tummar för oss är ni söta. Uppdaterar när spänningen släppt. Detta är ju sista försöket innan vi måste gå på en fjärde sprutomgång. Jag hoppas på det bästa. Har ju aldrig blivit något till frysen förut.

Härligt! Håller verkligen tummarna för er!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-01 21:40:34 följande:
    Tack snälla du! Nu ruvar jag på ett 4-celligt embryo av toppklass. Låååånga dagar framför mig/oss. De tidigare embryona har ju också varit av toppklass men nu hoppas vi på 4:e gången gillt. Det är ju första FETen så det kanske har någon betydelse att jag inte är fullt lika hormonstinn. Hoppas verkligen det tar sig nu. Känner hur min biologiska klocka tickar snabbt snabbt. Som tur är har jag ju bra ovarialreserv enligt blodprovet men jag undrar allt vad det egentligen säger... Träffat tre gravida kvinnor idag varav en var min syster. Känns lite tungt. Trevlig Helg!!

Det låter riktigt spännande. Tänker du testa innan bim? Förstår att det känns surt. Alla blir gravid runt omkring och det ända man ser överallt på nätet är bilder på folks barn. Sedan tänker man att sådan ska jag absolut inte bli.
  • Pommac
    Calqyl skrev 2014-02-03 20:53:42 följande:
    Det var jättehärligt i ungefär 2 dagar sen blev jag otålig igen ;) Skämmer bort mig alldeles för mycket med soffhäng och onyttigheter. Tänker att det kan vara bra att ha lite fett på magen när man ska ta sprutorna ;) Åh vad jag håller tummarna för dig! Hoppas hoppas! Ja gud va man är trött på alla gravida.. Alla verkligen alla har blivit gravida under tiden vi försökt! och nu börjar en del komma till tvåorna.. Var på min systers babyshower igår, verkligen en utmaning som jag klarade med bravur så är väldigt stolt över mig själv ;) Tur dock att remissen skickats precis någon dag innan så jag var på hyfsat bra humör.
    Pommac skrev 2014-01-30 05:24:51 följande:
    Har du hört något? Eller är kanske lite tidigt än..

Nä har inte hört något än. Vet inte när jag får veta. Men jag antar att de hör av sig så fort de kan om jag inte har ÄL. Men det brukar väl ta en vecka.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-02 23:31:48 följande:
    Hm. Tidigare gånger har ju mesen kommit innan testdag så jag tror att jag vet redan en vecka innan testdag men jag tror jag kommer testa om 7-10 dagar. Då borde det ju vara något på stickan om det tagit sig. Försöker låta bli tyngre fysisk ansträngning under ruvningen och det är inget jag gör frivilligt så ju tidigare jag vet att det tagit sig eller ej desto bättre:) Ha en fin vecka! Hoppas det rör på sig för alla så frustrationen minskar något. Nu verkar det vara högtryck efter julledigheterna i IVF-branschen!

På vilken dag i cykeln sätter man in embryoet? Jag känner mig så dåligt påläst. Här håller jag mig också still. Men tyvärr inte för att jag vill utan för att jag har världens förkylning. Det låter inte bra att det är högtryck. Då kanske inte vi får någon tid framöver. Fast då kanske det lugnat ner sig.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-03 23:16:05 följande:
    Du får krya på dig!! Jag tror allt ni får plats. Skynda långsamt!! Är nog en puckel nu direkt efter jul men de sätter säkert igång er när ni är redo för det. Var går ni?

Tack! Nu börjar förkylningen släppa men nu går det magsjuka på jobbet (vill inte bli smittad). Hur går det för dig? Känner du något? Vi går än så länge bara på gyn på sjukhuset. Men ska vi göra ivf någon gång i framtiden så blir det i Umeå då Västernorrland inte verkar ha någon klinik.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-05 23:58:42 följande:
    Tjuvtestade idag. Fick ont i lederna som innan mens. Kändes som ÄL-sprutan gått ur kroppen -och det hade den allt. Super-negativt! Men jag hoppas att det ännu finns chans till omslag. Fast liite besviken är jag allt. Men jag får se det positiva; om det blir något plus senare är det ett sant +.

Oj jag missade helt ditt inlägg. Vad trist. Men så länge mensen håller sig borta så finns det hopp!
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-06 12:58:34 följande:
    Ja, jag hoppas på det! Ska försöka låta bli att testa förrän tidigast lördag. Fortsätt gärna hålla tummar och tår :) Apropå IVF så har jag efter mina erfarenheter kommit fram till att man bör försöka själv upp till åtminstone 2 år (kanske även mer) om man är 30 eller under (och kanske även lite högre upp i åldrarna) om det inte är något "uppenbart" fel. Flera jag känner plussade precis vid 2 års försökstid. IVF-behandlingen är tuff och lovar inget... Och man missar ju sina "vanliga" chanser varje månad. Kanske hade äggen blivit bättre på "naturlig" väg. Vad vet vi...?! Jag är inte bitter men har lärt mig lite på vägen genom våra försök. Sedan resonerar vi alla olika och jag har full respekt för det. Vi är alla lika frustrerade oavsett ålder men är man yngre känns det som att det faktiskt finns en chans att det tar sig av sig själv eftersom förutsättningarna kan ändras över tid när man försöker i flera år.  Vad ville jag nu med detta? Vet inte säkert, mest kanske ge lite tröst och stöd i denna "väntan" på behandlingar etc men som kanske om man vänder på det faktiskt ibland är bra... Kram tjejer

Jag håller alla tummar och tår för dig!

Ja, det är klart att det är tufft. Vi har försökt i två år i April. Så det är ju snart. Men man får inte tappat hoppet än. Tror nog inte vi får göra ivf förrän till hösten ändå. Det lär ju vara semesterstängt och kö. Hur lång tid tar det innan ÄL kommer igång igen efter ett ivf?
  • Pommac

I vår utredning har vi fått veta att mannens spermier är lite slöare än vanligt. Så det är troligen därför det tar tid för oss och kanske även det här med mitt höga prolaktinvärde kanske också påverkar. Vår läkare ville skicka oss på ivf därför men då jag har ett bmi på 35 så måste jag ner 12 kg till tillbringa 30 som gäller i mitt landsting. Surt men så är det. Lyckas jag inte till sommaren så gör vi det privat. Men jag hoppas att jag ska klara det och framförallt så hoppas jag att vi lyckas på egenhand innan dess.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?