• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Ebba skrev 2013-03-07 22:04:48 följande:
    Har du testat igen? Kanske var en nidblödning? Vilken dag är du på?

Ebba skrev 2013-03-07 22:04:48 följande:
    Har du testat igen? Kanske var en nidblödning? Vilken dag är du på?

Nej. Tänkte testa i morgon så jag vet om jag kan dricka vin eller inte. Hur går det för dig?
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-03-09 14:48:04 följande:
    Spännande, hur går det? Jag väntar på ÄL, så det händer inte så mycket alls... Förhoppningsvis blir det nån gång tis-tors nästa vecka. :)

Ebba skrev 2013-03-09 14:48:04 följande:
    Spännande, hur går det? Jag väntar på ÄL, så det händer inte så mycket alls... Förhoppningsvis blir det nån gång tis-tors nästa vecka. :)

Det gick inge bra. Glömde helt att testa men jag testade i morse i stället. Dock känns det som att jag har ont långt ner i magen. Har haft så sedan mensen. Trodde det var mensverk då. Får avvakta någon dag till och se om det går över. Jag tempade i morse och jag låg på 36.9 har 36,5 i vanliga fall. Brukar ligga på 36,9-37 efter ÄL. Men jag kan inte ha ägglossning redan nu då jag brukar ha sen ägglossning. Men det kanske är nån infektioner kroppen bara. Seeeegt att vänta på ÄL! Jag har ÄL nästa tisdag enligt mina beräkningar. Men du är ju nära ÄL nu då. :)
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-03-10 20:43:43 följande:
    Men nu är jag inte med Pommac? Kom mensen? Ja, nu närmar sig ÄL och det är ju alltid hoppfullt, det är iaf den tiden på månaden som jag känner mig mest harmonisk. Sen blir det jobbigt igen efteråt när man börjar känna efter och leta symptom... Hur går det för er andra?

Ebba skrev 2013-03-10 20:43:43 följande:
    Men nu är jag inte med Pommac? Kom mensen? Ja, nu närmar sig ÄL och det är ju alltid hoppfullt, det är iaf den tiden på månaden som jag känner mig mest harmonisk. Sen blir det jobbigt igen efteråt när man börjar känna efter och leta symptom... Hur går det för er andra?

Ja jag hade mens i tre dagar. Brukar ha mens i 6-7 dagar..
  • Pommac
    längtareftermiraklet skrev 2013-03-10 22:06:44 följande:
    Hej alla fina! det var länge sen jag kikade in här, är mitt inne i en period där mitt huvud och toalettstolen har blivit bästavänner! mår så illa och spyr hela tiden att jag nästan tror jag kommer dö. ville bara hälsa på er alla! Och till dig pommac: Innan den månaden jag plussade hade jag också mens endast i 3 dagar då jag annars brukar ha det i 7 dagar! så du ska inte tappa hoppet även om du fick negativt på testet, det fick jag med men plussade sedan lite senare! :o

Ojoj! Då lever hoppet. Har halsbränna och ont i magen. Suck! Jag tror jag är skengravid! Grattis till din nya vänskap! :) hoppas du mår bättre snart!
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-03-10 21:02:22 följande:
    Jaha, sorry, jag missförstod! Så det var minus på testet? Konstigt...

Ebba skrev 2013-03-10 21:02:22 följande:
    Jaha, sorry, jag missförstod! Så det var minus på testet? Konstigt...

Ja. Seg väntan nu. Vet inte riktigt vad jag väntar på heller. ÄL eller mer symtom?
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-03-11 08:29:09 följande:
    Här verkar ÄL komma tidigt och det är ju alltid trevligt! Jag har lite oregelbunden cykel och Äl brukar komma dag 15-18. Är idag på dag 14 och igår var ÄL-testet verkligen negativt, men nu när jag tog ett var det nästintill positivt, men inte riktigt. Tog ett digitalt också för att vara säker och det blev inte glad gubbe, men kolla på testen nedan så der ni hur nära det är. Detta kanske också kan vara till hjälp för er som bara använder stickor, att se att detta alltså inte är positivt ännu.

Det översta är ett billiga tester från igår, näst överst är samma sorts test fast från idag. Det tredje är stickan från det digitala som ni ser så är strecken på det också nästa lika starka, men det digitala är negativt.

Men det blev mys både i fredags och igår, och nu lär vi väl köra på måndag, tisdag och onsdag och sen börjar väntan för den här månaden...
    Ojoj. Då kanske det är tajm i morgon då! *Hoppas* 

Här har jag fortfarande halsbränna/(sura uppstötningar som är på väg men inte riktigt kommer upp) Vet inte hur jag ska tolka detta. Är jag sjuk? Går det över? Är det lönt att testa i morgon igen?  
  • Pommac
    Anonym (samma.) skrev 2013-03-11 18:56:13 följande:
    Tillbaka på land efter vår seglingssemester. Fösta dagen med internet. Har inte hunnit läsa igenom alla sidor. Något som har plussat?? Hoppas det.

Förra månaden, första med munkpepparn kom min mens 3 dagar sent. Vet inte om det var munkpepparn som fördröjde den eller om det var allt resande över tidszoner precis när mensen skulle komma.

Nu har jag precis haft ägglossning. Dricker munkpeppar denna månaden med, fick ägglossning natten mellan lördag och söndag. Jag vaknade alltså av smärta! Har aldrig känt av min ägglossning innan, så något gott gör munkpepparn iallafall. Nu är det den långa väntan till bim. Lyckades få till det, mån, tis tors, fre, 2 ggr lör och söndagen. Så nu har jag gjort vad jag kunnat denna månaden. :)

Så hur går det för alla? 
    Hoppas att det ska funka för dig! Vilken härligt semester det låter som! Hur många månader har ni kämpat? 
  • Pommac
    Ebba skrev 2013-03-11 20:04:13 följande:
    Pommac, det är klart att det är värt att testa, det kan ju ha varit en nidblödning! Men testa men ÄL-stickor också så att du inte missar sin ägglossning om det nu var din mens som kom! Jag håller tummarna ett tag till!

Ebba skrev 2013-03-11 20:04:13 följande:
    Pommac, det är klart att det är värt att testa, det kan ju ha varit en nidblödning! Men testa men ÄL-stickor också så att du inte missar sin ägglossning om det nu var din mens som kom! Jag håller tummarna ett tag till!

Ja jag får ta ett till test. Bara så trist när det är negativt. Jag har lagt ÄL testen på hyllan. Kört så många månader så jag vet när ungefär när jag har ÄL. Blir mest stressad över att träffa rätt dag. Vi har kört både varje dag och varannan och inget har funkar. Så jag struntar i att ta reda på exakt nu ett tag framöver. Har så ont i samband med ÄL också så jag vet nog ändå. Hoppas du får positivt besked i morgon. :)
  • Pommac

Nu har jag varit tyst ett tag. Jag hade nog mens i tre dagar förra gången. Har inte fått nåt positivt på gravtesten. Mensen beter sig konstigt när man håller stenkoll på den. Sak samma. Har ÄL just nu känns det som. Har haft grymt ont i magen i några dagar och nu idag har jag ont i sidan som jag brukar ha vid ÄL. Så nu har jag Bim på min födelsedag. Hoppas på plus!!! På torsdag drar jag i och mannen ut på en resa, jag ska ta med ett test och testa den sista semesterdagen. Som är dagen innan Bim. Hoppas verkligen på ett plus! Fast samtidigt vill jag ju inte ha barn så sent på året. Men jag börjar acceptera att det kan man omöjligt bestämma. Det blir när det blir. Men drömmen vore ju att få barn i jan-feb. Men det är ju bara drömmar. :)

• Pommac

Nu måste jag få vara lite ego och skriva lite om mig själv. I fredags förra veckan märkte jag att jag blödde. Fick blod på papperet. Blödningen fortsatte hela helgen. Sedan stannade den av på måndag. Men sedan startade den igång igen i tisdags kväll. Får använda troskydd nu. Hoppas den slutar snart. Skulle haft ägglossning i tisdags-onsdags men har inte känt av den ännu. Hoppas den dyker upp i morgon. Dock blir jag lite orolig att det inte ger nåt att ha ägglossning då jag ändå blöder? Jag menar att då kanske ägget åker ut med blodet? Jag pratade med gyn idag men de sa att det nog inte behövdes kollas upp. Humm... Vad tror ni om min chanser?

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?