• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

Till bmi 30 inte tillbringa...

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-07 23:34:07 följande:
    Du kommer fixa det!!! Kanske är viktnedgången det enda som krävs för att det ska ta sig av sig själv, och är det inte det har du maxat förutsättningarna inför IVFen. Vi har ju lite samma problem (prolaktin + få pigga spermier) som ni plus att jag har åldern emot mig - men en sak skiljer. Jag tror jag skulle behöva gå upp lite i vikt. Kämpar men det är svårt när jag passerat 35 att få kilona att stanna kvar så problemet är det omvända, men lika jobbigt för det. Blir deppig av att inte få röra på mig och känner mig inte behaglig när jag blir tyngre men jag kämpar hårt. Har gått upp snart 2 kg och något till kan det kanske bli. Vi får stötta varandra!

Ja det är inte lätt inte. Vikt hit och dit. Jag börjar ju närma mig 30 nu också så det känns faktiskt lite stressande. Jag vill ju ha många barn. Hur ska jag lyckas med det? Men nu är jag mer lycklig om jag får ett barn. Tvillingar eller Trillingar hade ju varit nåt att satsa på! =) 
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-08 13:22:06 följande:
    Tänkte också på tvillingar ett tag men nu tror jag jag vill ha ett barn med så lite risker som möjligt. Vi kommer ju vara ganska gamla när barnet växer upp... Fast skulle vi sätta in två embryon en gång så måste vi ju ha med det i beräkningarna. Jag tycker inte ni är gamla. Inte purunga men för fertilitetsfolket hyfsat unga. Det är bra!!! Vet flera där det var svårt få till ettan men där det sedan rullade på "av bara farten".  Vi tänker positivt!! MEN vet ni vad som hände idag!?!? Tjuvtestade och jag tycker jag aaanar ett streck. Syntes inte först så jag gick och lade mig igen och när jag kollade igen så var där något. Jag vågar inte tro på något längre i denna karusell. Varit så nära att ge upp men känner mig jättepirrig nu. Har bestämt att inte testa igen förrän måndag morgon. Hur ska jag få tiden att gå?? Har börjat inbilla mig symptom så det känns jobbigt om det inte blir något. Jag som försökt vara så cool, men känslorna drar lätt iväg. Fortsätt gärna hålla tummarna. Så här nära har vi aldrig varit..

Men oj så spännande! Ska du verkligen kunna hålla dig? Kan du inte lägga in en bild på testet här? Nä visst vi är inte gamla än men jag hade nog tänkt att jag skulle bli mamma kring 20-25 inte 30! Så ja... Då känner man sig gammal. Nu har jag ÄL på G i allafall tror jag. Börjar få ont på vänster sida denna gång. Förra gången var det höger men ibland är det samma sida två månader i rad också. Testade i morse men det blev inte så starkt. Hoppas på lite starkare test i morgon.
  • Pommac

Glömde skriva att jag förstår om du är sjukt nervös! Samtidigt som man inte vill försöka ha för stora förhoppningar så kan det vara svårt att låta bli. Hoppas verkligen att det är er tur nu!

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-09 00:24:40 följande:
    Jag ska försöka att låta bli att testa innan måndag... Lovar inget ;) Är lite för dålig på att fixa kort för att det ska ske enkelt så jag uppdaterar med skriftlig info. Blir det konstig skillnad på färgen får jag kanske försöka få ut en bild för lite "peppande" uppmuntran :) Förstår vad du menar med att man målat upp en viss bild och sen blir det inte så. Jag trodde väl inte att jag snart 40 skulle sitta i detta träsk. 25 var väl en bra ålder för barn liksom. Men nu sitter jag här. Försöker gilla läget - och i och med att våra odds sannolikt är sämre än många andras i och med vår ålder och min mans spermiekvalitet försöker jag intala mig att ett liv kan bli bra utan detta så efterlängtade barn. Fast helt övertygad är jag ju inte men jag tror det är bra för min själ. Min man är inte lika barn-önskande som jag (åtminstone inte lika analytisk och funderande) så det är nog jag som lider mest. Han var dock mest orolig vid utredningen. Jaja. OM det blir ett plus nu har vi i alla fall fått ett stort fall framåt. Vi får se. Molar lite nere i magen. Vill inte analysera mer men klarar inte att stänga av. Kanske bäst gå och lägga sig:) Hoppas på starkt test för dig imorgon och sedan lite fint mys på det. Det finns ju en sak som är trevligare med naturlig befruktning jämfört med IVF;) Om man klarar av att spänna av vill säga... Man blir ju lite "knäpp" och frustrerad med tiden.

Inget testande ännu? Snart måndag nu. Jag börjar konstigt nog också tänka mig ett liv utan barn. Fast jag såklart helst skulle vilja ha barn. Brukar speciellt tänka att det är skönt att vata barnfri de dagar man är trött, har ont i huvudet eller är sjuk. Så skönt att bara bry sig om sig själv. Och tänk att slippa denna magsjuka som barn ofta får! Haha! Jag vet, allt det där är småpotatis! Man önskar sig ändå ett barn. Men jag försöker att intala mig själv att det inte är hela världen att inte få något. Det är det ju inte heller. Vissa är/blir barnlösa och så är det bara med eller utan vilja. Håller alla tummar för dig vid testandet i morgon! Här fick jag inte maxutslag idag men jag får det nog i morgon eller på tisdag. :)
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-10 22:20:12 följande:
    Dumma, dumma jag. Testade redan på söndagsmorgonen. Ungefär samma svaga styrka som dagen innan så jag blev lite deppig (har läst att styrkan ska dubbleras på 2 dagar) men hoppas liiite inuti fortfarande men känner mig inte ett dugg gravid. Spökstreck?? Har bestämt att jag ska försöka hålla mig till den 13/2 nu och då vet vi svart på vitt. Officiell testdag till helgen men det borde vara + på torsdagen om det ska vara något. Så kan jag få springa en sväng eller åtminstone gå raskt som tröst om det blir minus. Jag tror ni båda kommer få barn Calqyl och Pommac. Det tar bara lite tid. Jag tror på er!! Är inte lika övertygad om oss men den som lever få se. Vi ger oss inte förrän vi är helt övertygade att vi uttömt allt så mycket vi vill/kan/orkar. Pommac: utslag ännu?? Calqyl: söt syster!!

Ojoj! Men om du får svaga streck så finns ju hoppet. Hoppas du levererar ett plus snart! Här går det segt. Insåg att jag räknat fel på någon dag så jag får nog ägglossning lagom till fredag-lördag. Borde få utslag i morgon eller på torsdag. Den som väntar på nåt gott... Dock har jag mycket ÄL flytningar nu och ont så jag är nog fertil. Vi kör varannan dag som vi blivit tipsade om. Hade ju helst kört varje men det var inget rekommenderat tyvärr. Mannen jobbar ändå kväll också. Jaja. Nu börjar snart min eviga väntan på bim igen.
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-12 22:11:19 följande:
    Håller tummarna inför helgen :) MEN vet ni vad???? Jag testade i morse igen. Mycket starkare streck! Jag är gravid! Hoppas hoppas nu bara det håller i sig och stannar alla 40 veckor. Är alldeles darrig. Tur jag haft fullt upp på jobbet under dagen så jag inte hunnit tänka. Det är helt fantastiskt men samtidigt så läskigt. Resan har ju bara börjat... Tack snälla för tumhållningar. Ni får gärna fortsätta 40 veckor till men förstår om ni behöver släppa greppet lite ;) Kram

Å så underbart! Hoppas. Verkligen att det håller i sig nu. Nu vill jag också plussa samtidigt som dig! :) vad gör jag vaken kl 4.13 på morgonen? Känner av ägglossningen så jag kan inte sova. Ska ändå kliva upp om 45 minuter så. Testade rätt starkt igår kväll så det borde ge fullt utslag nu. Så ÄL fredag-lördag. Helt perfekt. ;)
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-13 22:07:33 följande:
    Tack snälla!!! Jag hoppas att du också plussar. Vore så kul att få följas åt i det mer positiva. Och behövs det IVF för er så vet ni ju att det även kan ta sig för "tanter". Jag som varit så skeptisk. Fast än är jag inte lugn. Men det känns underbart få se ett plus efter alla år.

Nä jag förstår att du är lugn och det är ju bra att inte ta ut något i förskott. Om jag blir gravid ska jag vänta så länge som möjligt med att berätta. Nu hoppas jag att spermierna kan simma fram till ägget denna gång!
  • Pommac

Tvålen: hur är läget? Hur känns det? Händer det något? Här känns det assegt. Vi har skaffat en crosstrainer här hemma. Så nu kämpar jag med kondition och vikt.

• Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2014-02-16 22:56:08 följande:
    Heja, heja Pommac (både vikt och spermier)! Jag gör mitt bästa för att öka vikten. OS i TV-soffan och god choklad :) Tog klinikens test idag och trots ej morgonurin var det positivt. Ska ringa imorgon och se vad som händer. Tror man får ett kontroll-Ultraljud ganska tidigt. De vill väl se att man inte fått utomkveds. Det är ju vanligare vid IVF... Är fortfarande rätt chockad men har rätt snabbt funnit mig i situationen ändå. Att gå från att hymla om behandlingar på jobbet till att inte säga det magiska ordet gravid då semestern planeras känns märkligt. Vågar ju inte hopas på något men vet ju inte hur jag kommer må om allt går som jag hoppas. Spännande men lite läskigt också! Resan har ju bara börjat! Håller tummarna för ditt test imorgon Längtans... Ha en fin vecka alla!

Okej. Vad härligt! Hoppas verkligen att allt går som det ska. Jag och mannen har börjat planera en utlandsresa samtidigt blir man lite tveksam. Hur är egentligen med att åka till utlandet när man är gravid? Men samtidigt så lär jag ju inte vara gravid då heller.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?