Anonym (tvålen) skrev 2014-02-09 00:24:40 följande:
Jag ska försöka att låta bli att testa innan måndag... Lovar inget ;) Är lite för dålig på att fixa kort för att det ska ske enkelt så jag uppdaterar med skriftlig info. Blir det konstig skillnad på färgen får jag kanske försöka få ut en bild för lite "peppande" uppmuntran :) Förstår vad du menar med att man målat upp en viss bild och sen blir det inte så. Jag trodde väl inte att jag snart 40 skulle sitta i detta träsk. 25 var väl en bra ålder för barn liksom. Men nu sitter jag här. Försöker gilla läget - och i och med att våra odds sannolikt är sämre än många andras i och med vår ålder och min mans spermiekvalitet försöker jag intala mig att ett liv kan bli bra utan detta så efterlängtade barn. Fast helt övertygad är jag ju inte men jag tror det är bra för min själ. Min man är inte lika barn-önskande som jag (åtminstone inte lika analytisk och funderande) så det är nog jag som lider mest. Han var dock mest orolig vid utredningen. Jaja. OM det blir ett plus nu har vi i alla fall fått ett stort fall framåt. Vi får se. Molar lite nere i magen. Vill inte analysera mer men klarar inte att stänga av. Kanske bäst gå och lägga sig:) Hoppas på starkt test för dig imorgon och sedan lite fint mys på det. Det finns ju en sak som är trevligare med naturlig befruktning jämfört med IVF;) Om man klarar av att spänna av vill säga... Man blir ju lite "knäpp" och frustrerad med tiden.
Inget testande ännu? Snart måndag nu. Jag börjar konstigt nog också tänka mig ett liv utan barn. Fast jag såklart helst skulle vilja ha barn. Brukar speciellt tänka att det är skönt att vata barnfri de dagar man är trött, har ont i huvudet eller är sjuk. Så skönt att bara bry sig om sig själv. Och tänk att slippa denna magsjuka som barn ofta får! Haha! Jag vet, allt det där är småpotatis! Man önskar sig ändå ett barn. Men jag försöker att intala mig själv att det inte är hela världen att inte få något. Det är det ju inte heller. Vissa är/blir barnlösa och så är det bara med eller utan vilja. Håller alla tummar för dig vid testandet i morgon! Här fick jag inte maxutslag idag men jag får det nog i morgon eller på tisdag. :)