• Pommac

7 månaden med försök.. Fler?

LängtansBlåaBlomma skrev 2013-06-18 08:13:57 följande:
    Pommac: Men nog måste du väl kunna gå ifrån och ringa läkaren ostört på arbetstid eller på en rast?

Nej tyvärr så går det inte. Det är lite dumt också för när man ringt så ringer de upp en viss tid som man inte får bestämma själv. Jag får ringa så fort jag fått semester.
  • Pommac

Bim om en vecka här. Men det känns som vanligt så mensen kommer väl som vanligt. Är på ÄL+6 idag.

• Pommac
    Anonym (Joa) skrev 2013-07-06 11:10:43 följande:
    Igår plussade vi!!!! Känns helt overkligt

Grattis!! :)
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-07-07 00:13:23 följande:
    Stort GRATTIS!!! Börjar känna mig lite ensam här... Är lite deppig och känner att jag nu i första hand önskar mig en äl så vi i alla fall kan få prova lyckan under sommartid. Verkar ju vara en supertid för er andra :D Depp, depp...

Jag finns kvar här för dig! Jag inväntar bim om sex dagar men har inga höga förhoppningar. Jag har börjat promenera 5-6 km varje dag. Mannen har slutat snusa. Jag tar extra med folsyra. Men inget verkar hjälpa här heller. Provade munkpeppar denna månad och fick ägglossning en dag tidigare (dock började jag inte förrän dag 6). Så jag kör på munkpeppar nästa månad också. :)
  • Pommac
    Anonym (tvålen) skrev 2013-07-07 11:35:19 följande:
    Vi får stötta varandra. Känner mig bara så sårbar och hjälplös just nu och det är inte likt mig. Förut då jag hade ÄL som en klocka tänkte jag att "endera dagen så" och "det är bara att fortsätta". Men nu har jag inte haft ÄL sen nyår och det känns så hårt. Jag/vi har ju åldern emot oss så varje månad är ju en evighet i sammanhanget. Men nu ska jag försöka att ta mig samman och njuta. Jag är ju en av dem som trots allt tror att psyket och välmåendet till viss del spelar in i barnalstringsprocessen (om det inte finns någon "naturlig" förklaring). Kram

Varför har du ingen ägglossning? Hade du gjort ivf? Testat munkpeppar? Så trist och jobbigt att bara vänta. Har nästan ställt in mig på att vi inte kommer få något barn på egen väg. :/ kram!!
  • Pommac
    Thotis90 skrev 2013-07-11 14:26:26 följande:
    Det kan jag absolut vara. Jag är på BIM+6 idag. När jag var gravid i slutet av tonåren fick jag positivt på graviditetstestet på dag 33. Idag är jag på dag 34. 
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se

Spännande. Inte testat idag då?

här kommer nog mensen när som helst. Har bruna flytningar ibland och ont i magen. :(
  • Pommac

Nu har jag fått mens igen. Nu blir det 1,5 års försök vi går in på försök 16 alltså. Kör på med munkpeppar på en gång och hoppas jag får en ännu tidigare ägglossning. =) 

• Pommac

Ja usch. Jag förstår att det är svårt. Trist! Hoppas ivf nr 2 går vägen. Ska hålla tummarna hårt för det!!! Har varit på semester ett tag nu så jag har legat lugnt här på forumet. Det verkar fler ha gjort också. Jag kastar också i mig vitaminer men vet inte om det hjälper. Har kört på med munkpeppar denna månad också fick mens innan vi åkte bort så jag tänkte inte på att ta med några tester på resan. Tre dagar efter mensen var slut på dag 10 i cykeln. Blev jag öm vid sex och fick en liten blödning. Så nu är frågan om det var min ägglossning eller ej. Hur går det för dig? Har du känt av någon ägglossning sedan sist? Får du mens som vanligt eller hoppar den över?

Anonym (tvålen) skrev 2013-07-18 22:34:38 följande:
    Jag vet ärligt talat inte varför jag inte ägglossar. Det första halvåret kollade jag inte med ÄLstickor utan trodde det skulle lösa sig bara vi sexade på för jag har ju alltid varit regelbunden som en klocka. Sedan började jag kolla med ÄL-stickor och efter några månader hade jag lärt mig hur det funkade om det var ÄL eller ej och någon gång i halvåret hade jag ej ÄL. Pga min ålder tänkte jag att det var helt okej. Sedan har jag struntat i ÄLstickor för de gör mig ju inte gravid. Jag känner ju så bra själv om det blivit ÄL eller ej... Vi utredde oss sedan med hyfsad fart och den cykeln hade jag ÄL (!) Allt frid och fröjd och vi orkade liksom inte fram till IVF ännu än, men sedan kom detta med ingen ÄL sedan januari och jag testade Pergo en cykel men fick ingen info om varför jag inte ägglossade. De gav mig nog mest det för att testa om det skulle förstärka den ÄL jag hade (eller nu då inte hade) mer. Då hade jag ju bara varit utan ÄL 2 månader. Jag svarade superbra på Pergo med mycket blåsor så skulle jag ta dem ingen ville de sänka dosen, men ingen ÄL :( Så då gick vi på IVF och tyvärr blev det inget med försök 1 och vi fick dessutom veta att makens simmare inte var på topp :(. Det enda jag/vi gjort annorlunda sista halvåret är att försöka slappna av och jobba lugnare på jobbet och inte driva på mig själv för hårt vid träning etc men det är som att det är just detta som gjort att jag ej ägglossat förut (!) så det kanske inte är någon bra grej, men samtidigt tror jag det är bra för IVF:en. Jag äter även en del vitaminer men ej i någon vidare hög dos så det borde vara skadligt (mittval och omega 3). Munkpeppar har jag funderat på och tom beställt men nu vet jag inte om jag vågar testa då jag i så fall kan riskera att förskjuta mensen och därmed omöjliggöra IVF nr 2 i aug-sept. Svårt det här!!

• Pommac

Ja det får vi hoppas. Jag har ägglossning enligt kalendern på måndag (ganska starka ÄL test idag) dock känner jag inte alls av min ägglossning som jag brukar. Jag brukar ha jätteont. Men det kanske har med munkpepparen att göra som jag äter? Fick ju för mig att jag hade ägglossning förra helgen (för tidigt tack vare munkpeppar) eftersom jag hade smärta och att jag blev öm precis som jag brukar vid sex (då jag har ÄL). Jag fick även en miniblldning som jag också brukar få vid ÄL. Men som sagt, just nu känner jag inte alls av någon ÄL.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?