Inlägg från: Anonym (tvålen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tvålen)

7 månaden med försök.. Fler?

Ebba skrev 2012-11-28 19:27:54 följande:
    Ja, det känns jätteskönt att veta att det kommer få en dag! Jag hoppas ju såklart på att det blir denna gången. :)

Vad roligt att du snart har ÄL, det har jag också, troligtvis om 6 dagar, hur lång lutealfas har du? Min är på 15 eller 16 dagar så jag har väl BIM runt den 20 eller så.
    Hoppas för oss alla !! Ligger rätt väl i fas med er tjejer som har äl snart. Spännande men jag vill samtidigt inte göra för stor grej av det. Blir ju sååå besviken varje gång. Hm. Förresten Ebba, var var du för koll och vad testar de då? Börjar känna att vi kanske med borde komma iväg. I alla fall när det gått ett år, vilket jag ju hoppas vi slipper. Läste någonstans (vet ej var) att det i snitt tar 7 månader att bli gravid. Undrar vilka det gäller och vad som menas med det och om siffran stämmer. Någon av oss borde väl vara "genomsnittlig" så någon av oss borde väl lyckas nu då!
  • Anonym (tvålen)

Åh vad spännande med att så många har äl-tid snart!!!:D

Tack för info Ebba! Ska nog ta tag i en koll för vår del också till våren - fast vill helst slippa. Kanske är bra för psyket om det dröjer länge till att göra en koll. Fast det där med att det är en dålig spermie med "fel" DNA fattar jag inte riktigt. Har ju förr blivit gravid "direkt" men inte nu. Har spermierna plötsligt blivit dåliga då? Tror nog mer på att mina ägg blivit gamla och dåliga och att vi inte är lika fertila längre *trist så in i vassen*. Men snart så! Håller alla tummar jag har för oss alla. Är så förbaskat otålig. Ingen annan som känner så. Jag har humörsvängningar i takt med cykeln. Hoppfull-lycklig*nu ska det gå*- förväntansfull-vrak på djupet och så om och om igen. Sov gott alla!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 19:20:32 följande:
    Mm, känns jättesurt. Men inget att göra åt. Skulle inte förvåna mig ett dugg om mannen måste åka på en jobbresa eller något månaden därpå. 

Har ni andra konstiga drömmar? Varje månad strax innan mensen så drömmer jag att jag har en liten bebis. Det är bara det att jag kan aldrig ta hand om den. Tappar alltid den eller slår huvudet i dörrkarmen när jag går in, bebisen blir alltid skadad.. Alltid samma drömmar varje månad strax innan mens.  Börjar nästan tro att det är min kropp som säger mig att nä, detta ägget var inget bra, lite skadat. :) Knäppt, jag vet.. :)
    Nej fy. Släng bort den drömmen och skaffa nya .

Tror på det positiva tänkandet och hoppas också att någon ska få lyckas så här innan jul. Vi har inte heller "fullt antal" i försök eftersom jag också tycker 2 ska räknas bort. Känns bra på ett sätt eftersom det ju då egentligen inte har tagit så lång tid hittills. Samtidigt är det ju så att två månader till gått och vi blivit äldre (och mer desperata). Här kör vi lite mer spontant med sexandet. Sambon fixar inte det inrutade så jag "smyger" med äl-testen för att han inte ska tappa lusten och så försöker jag "lotsa" in honom rätt dagar. Hade tänkt sluta men det är visst som speldjälvulen. Jag känner ju äl tydligt och har så alltid gjort men nu när jag blivit mer desperat vill jag ha ett "kvitto". Har även börjat tempa nu efter er reklam  medsystrar Men egentligen är den bästa indikatorn på att Äl skett för mig de stenhårda svullna brösten. Får ej det om jag inte haft Äl.

Håller med om att nu behövs uppmuntran för just nu tror jag allt är möjligt och om det inte vill sig är jag nere på botten om 2 veckor. Sååå trist. Men det var där tänka positivt kom in i bilden. Stor kram till er alla!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 14:07:11 följande:
    Håller tummarna för dig. Hoppas verkligen att det har tagit sig för oss med. Jag kommer att missa nästföljande 2 ägglossningar. Ena månaden är mannen borta och nästa månad är jag borta. så hela 3 månader tills nästa försök. Känns som ett år. :(
    Åh vad tungt. Får hoppas det tar sig nu då. Och som plan B att det händer något som gör att ni kan försöka sen i alla fall. Tex ändrad cykel, ändade planer eller något...
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-05 12:19:24 följande:
    Det låter kul när vi är ett lite mindre gäng. =)

Jag har kommit fram till det där stadiet mellan ÄL och BiM när jag börjar känna lite symptom, men det är för tidigt att testa såklart. Jag brukar få lite illamående och värk i äggstockar och sådant mellan ÄL och mens. Lätt att missta för tidiga grav-symptom. Mycket irriterande.
    Visst är det kusligt vad mycket symptom man har/får. Fast med stigande ålder mår jag tydligen konstant illa och har ont i brösten mellan äl och bim. Känns inte fair!! Varför inge hopp när det inte tar sig liksom!? Men nu har jag börjat tempa. Fast det vete 17. Fattar ingenting denna månad. Nu har jag haft tre dagar med plus på äl-testen. Starkast i förrgår men även idag ett tveksamt plus. Äl-smärta igår. Men fortfarande samma morgontemp. Måste nog läsa på mer. Trodde tempen steg direkt efter äl. Är vi för heta på gröten månne när vi kör igång första dagen med plus? Min karl orkar ju inte alla dagarna sen. Kanske ska byta strategi för jag får ju plus så länge. Vad tror ni tjejer? Funderar på att ta morgonsex nästa cykel om det ej tar sig nu. Vågar man vänta till dagen efter starkaste pluset på stickan?? Orkar era karlar varje dag förresten. Är det bara min som viker ner sig om det blir för mycket av det goda? Kanske där vi har vårt problem. Vi kanske inte ska till för ofta. Jaja, snillen spekulerar. Nu får vi vänta och se.
    Sexa på ni med glada gubbar i dubbel bemärkelse. Fortsätter att hålla mina tummar krampaktigt
  • Anonym (tvålen)

Bim runt 19 dec om det stämmer som vanligt

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-08 17:13:28 följande:
    Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.

Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.

80% blir gravida inom ett år.
    Bra sagt! Vi tillhör "mellanskiktet" och våra känslor är väl lika viktiga som andras. Tror det är lättare att identifiera sig i en grupp där alla är någorlunda lika i det som fokus är på. Känns så spännande att vi är så lika men säkert ändå så otroligt olika. Just nu upptas mycket av vår tid på just viljan att bli gravida och den känslan äger vi oavsett hur snabbt/långsamt det går för andra att bli gravida och hur många barn vi har sedan tidigare. Det är här och nu som är i fokus.
    Har man en upplevelse från "förr" så är ju faktiskt allt som inte är som det "onormalt"...
    Ska se om jag fixar få in även mig i BIM-listan. Annars får väl nån annan hjälpa till
  • Anonym (tvålen)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                     BIM-lista

Dracarys - 14/12
    Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Tvålen 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Here we go!!
    Ge någon- eller helst alla- en fin julklapp snälla tomten!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-08 17:21:22 följande:
    Och vi kommer att tillhöra de 80% :) :)

Hur känns det för er idag? Fortfarande inga symtom här.  Iom att jag inte tror att det har tagit sig denna gången så känns det ganska så lugnt. Jag verkar inte vara skengravid för en gångs skull. Ganska så skönt. Och fick precis reda på att kanske kanske kommer vi bara att missa nästa ägglossning isjtället för nästa 2. Känns lite bättre. 

Klart vi ska!

Jag minns inte hur det var från mina tidigare graviditeter. Och dessutom har jag nu på äldre dar alltid massa konstiga symptom efter äl så jag vågar inte tolka något utan väntar snällt... Blir så besviken så jag övar på att inte tänka för mycket utan bara gneta på med vardagsbestyren så att säga. Har bestämt mig för att försöka stressa mindre, äta bättre, sova mer och sånt ni vet. Om jag tränar försöker jag ta det lite lugnare. Vet inte om det är något vettigt i det men jag tror på det så då är det kanske bra Allt man tror på är bra tror jag. Har ni andra några "huskurer"?
  • Anonym (tvålen)
    strumpan123 skrev 2012-12-08 21:55:05 följande:
    Jag är inne på 7.e månaden, försök 6. Fick ma för två månader sen. Fått två streck på test idag men vet inte om jag vill lita på dom testen
    Två streck på gravtest? Tror inte att de visar neg, men jag håller tummarna att det vill stanna! Grattis!!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?