• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-27 19:59:50 följande:
    Kan man hänga på här?
    Vi har försökt sen April (i år)...

Välkommen!
  • Anonym (J)

[quote=68096278][quote-nick]Anonym (J) skrev 2012-12-27 19:30:34 följande:

Är idag på ÄL+5 och har ganska mycket mensvärk. BIM-9 idag då. Är så sugen att testa, är het helt bortkastat att göra ett litet test på BIM-7 på lördag tror ni? Jag KAN ju få ett plus annars är det väl bara att vänta...[/quote]

Idag BIM-7 och testade imorse och det blev ju såklart negativt :( men nu är det sluttestat! Får hoppas på utebliven mens istället....

• Blomma

Här inväntas äl.. Borde komma måndag eller tisdag! Konstigt hur hoppet byggs upp varje månad, trots att man blir så nedslagen vid varje mens! Trots allt borde ju varje månad innebära ett steg närmare plusset! Nu måste det snart vara våran tur!

Nu håller vi alla tummar, tår och äggstockar att denna tråd får sitt första plus i januari! :)

• Anonym (Joa)
    Anonym (J) skrev 2012-12-28 20:38:53 följande:

Åh jobbigt när ni redan varit gravida och nu går det plötsligt inte... Men då vet du i alla fall att du kan bli gravid, det tar bara lite tid.
    Hur har mensen sett ut resten av året? Kan tipsa om äl-stickor på tradera, billigare än test-lagret, billiga tester mm och funkar lika bra, om du tänkt börja testa igen alltså :)
    Ungefär varannan månad har den kommit. Men nu har jag inte haft den på över 80 dagar! Börjar bli väldigt frustrerande. 

Nej, jag tror inte jag ska börja med stickor igen. Kände att jag blev mer stressad av dom. Så "det får ta den tid det tar", även om jag håller på att bli galen redan!!

Hur går det för er andra?

För oss har det varit ont om tid till "att få till det". Dottern har sovit oroligt och vänt på dygnet nu under ledigheten..... och jag la mej med sprängande huvudvärk idag, hade så ont så jag mådde illa. Haft feber som går upp och ner.... alltid någon i denna familj som är krasslig. Då är man inte så sugen på sex heller  
  • Anonym (Joa)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-28 22:18:07 följande:
    Välkommen!
    Tack
  • Anonym (samma.)

Håller tummarna för er alla denna månaden. Här närmar jag mig ägglossning. Och mannen är på andra sidan jorden. :( Så meningslöst. Om man nu ägglossningen ska utebli ett par gånger per år varför sker det aldrig vid såna här tillfällen.

• längtareftermiraklet

har försökt i 4 månader nu, Uch jag trode aldrig att det är en så känslig process det här innan vi började försöka.
    Jag hoppas innerligt att alla som försöker snart får ett plus inklusive jag och min man. Åh vad underbart det skulle vara att vakna en morgon och få ett plus på stickan. Åhh, längtar så mycket.

• Här är jag namnlös
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-30 17:50:13 följande:
    föresten jag hänger med er här om det är okej? :)

Absolut!
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-29 18:53:25 följande:
    Ungefär varannan månad har den kommit. Men nu har jag inte haft den på över 80 dagar! Börjar bli väldigt frustrerande.  Nej, jag tror inte jag ska börja med stickor igen. Kände att jag blev mer stressad av dom. Så "det får ta den tid det tar", även om jag håller på att bli galen redan!! Hur går det för er andra? För oss har det varit ont om tid till "att få till det". Dottern har sovit oroligt och vänt på dygnet nu under ledigheten..... och jag la mej med sprängande huvudvärk idag, hade så ont så jag mådde illa. Haft feber som går upp och ner.... alltid någon i denna familj som är krasslig. Då är man inte så sugen på sex heller  

Jag har också extremt oregelbunden mens, oftaste mellan 30-90 dagar, en gång 6 månader. Hopplöst! Läkaren jag träffade i samband med mitt MA sa att han skulle hjälpa mig ägglossa så att vi får fler chanser. Vi har 2 barn från tidigare så vi vet ju att det ska fungera. Med ena barnet försökte vi med äl-test, inte att rekomendera när man har oregelbunden mens. Man blir gääälen! Man vet ju inte när man ska börja testa, och om man börjar 14 dagar efter mens så kan det ju behöva testas i en månad innan nästa äl kommer. Stressmoment var det för mig med. Vi testade alla möjliga metoder utan resultat, efter ett år kände jag att jag skiter i det här jag vill inte ha fler barn, hakuna matata, samma månad blev vi gravida :) Jag tror nog att det sitter lite i huvudet. God fortsättning på er! 2013 är året då vi blir gravida :)
  • längtareftermiraklet
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-30 22:47:50 följande:

Absolut!
    Jag har också extremt oregelbunden mens, oftaste mellan 30-90 dagar, en gång 6 månader. Hopplöst! Läkaren jag träffade i samband med mitt MA sa att han skulle hjälpa mig ägglossa så att vi får fler chanser. Vi har 2 barn från tidigare så vi vet ju att det ska fungera. Med ena barnet försökte vi med äl-test, inte att rekomendera när man har oregelbunden mens. Man blir gääälen! Man vet ju inte när man ska börja testa, och om man börjar 14 dagar efter mens så kan det ju behöva testas i en månad innan nästa äl kommer. Stressmoment var det för mig med. Vi testade alla möjliga metoder utan resultat, efter ett år kände jag att jag skiter i det här jag vill inte ha fler barn, hakuna matata, samma månad blev vi gravida :) Jag tror nog att det sitter lite i huvudet. God fortsättning på er! 2013 är året då vi blir gravida :)
    Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt..
    p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?