• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • längtareftermiraklet
    Border skrev 2013-01-02 09:21:04 följande:
    Någon som vill ha tips på hur man lättare kan bli gravid? Jag vet flera mer eller mindre beprövade sätt.
    Åhh! asså jag skäms så mycket av mig själv när jag läser om sånna som dig tex som har försökt i flera år, själv har vi bara försökt i 4 månader men vår längtan efter barn har vi dock haft i lite mer än 2 år.. men jag tror nog du förstår den där längtan, man blir ju så besviken, även fast man bara försökt ett antal gånger så kan man inte hjälpa att endå bli jävligt besviken, jag tycker inte att det spelar roll hur länge man försöker, det som spelar roll är längtan, en som har försökt i flera år kan vilja det precis lika mycket som en som endast försökt några gånger. så jag hoppas jag inte får någon kritik som jag alltid får när jag skriver hur mycket jag verkligen vill bli gravid snabbt.. jag vet att jag inte ens har försökt länge men jag vill verkligen bli mamma..

GE MIG TIPS, jag håller på att bli galen! Skäms
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-01 18:37:45 följande:
    Vi har bestämt oss för att kontakta Kvinnokliniken om utredning redan på måndag. Spännande!

Det låter klokt tycker jag, jag hade gjort samma
    Dracarys skrev 2013-01-02 09:08:06 följande:
    Idag är det ÄL. Fick positivt ÄL-utslag på stickan imorse. =) Precis på rätt dag - jättebra.

Vi kör den här vändan också (BiM den 17e januari) och så ringer jag kvinnokliniken om det inte tar sig den här gången.

Det låter ju lovande! Håller också tummarna stenhårt för er!!!

För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D
  • Border
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-02 10:10:17 följande:
    Åhh! asså jag skäms så mycket av mig själv när jag läser om sånna som dig tex som har försökt i flera år, själv har vi bara försökt i 4 månader men vår längtan efter barn har vi dock haft i lite mer än 2 år.. men jag tror nog du förstår den där längtan, man blir ju så besviken, även fast man bara försökt ett antal gånger så kan man inte hjälpa att endå bli jävligt besviken, jag tycker inte att det spelar roll hur länge man försöker, det som spelar roll är längtan, en som har försökt i flera år kan vilja det precis lika mycket som en som endast försökt några gånger. så jag hoppas jag inte får någon kritik som jag alltid får när jag skriver hur mycket jag verkligen vill bli gravid snabbt.. jag vet att jag inte ens har försökt länge men jag vill verkligen bli mamma..

GE MIG TIPS, jag håller på att bli galen! Skäms
    Nej, jag förstår dig fullkomligt! När vi började försöka hade jag inte den där enorma längtan efter att bli gravid med en gång, det gjorde liksom inget om det skulle ta ett år. Längtan kom sen.

Återkommer med tips. 
  • Border

Ok, lite tips jag hört och läst och prövat själv (vissa iaf) som påstås kunna göra det lättare att bli gravid, vissa mer sanna än andra.

*Dricka hallonbladste sägs främja fertiliteten och chanserna att bli gravid.
    *Bisolvon, hostmedicin, sägs göra slemhinnorna mer "mottagliga" för spermier.
    *Rökning och snusning minskar chanserna att bli gravid, även då man tidigare rökt men slutat.
    *Skrapning av livmodertappen (verkade vara en bidragande orsak för mig och min mamma).
    *Att vara överviktig kan vara en bidragande orsak till att man inte blir gravid.
    (Det är bara ca 28% chans (siffror från 2007) att bli gravid den dagen man har ägglossning) 

• Här är jag namnlös
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-31 09:59:35 följande:
    Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt.. p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!

Jag vet!!!! Det är jobbigt, man blir besatt. Det var jag med, tog 2 år med 1:a barnet, 1 år med 2:a barnet. Jag var minst sagt besatt, vi provade alla knep men inget hjälpte och man blir pissförbannad varenda gång mensen kom. Under sexakten likaså och det är ju imte så charmigt kanske när man under ägglossningen säger " kom och gör det du ska" haha! Nu när vi började jobba för en tredje så tog det 3 försök. Jippi ränkte jag och känsde mig "normal" och kvinnlig (missförstå mig rätt). Nej men dåfår vi MA. Jag är otroligt glad och stolt som har 2 friska barn. Så jag försöker att inte deppa ihop. Men jag förståe verkligen hur du känner när väntan blir näst intill outhärdig :( Samt att man ser folk överallt vara gravida... Men det kommer väl när tiden är perfekt, eller så kanske man har det lite svårare att få rill det. Har läst någonstans att 1 år är normalt att det tar innan man blir gravid. hur länge har ni försökt?
  • Här är jag namnlös

För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D[/quote] Håller tummarna för dig! Fler tips för att öka chanserna för att bli gravid är; bidrottningsgelé som kosttillskott, inte stressa, zonterapi som gör dig mer fertil, mineraler är bra att ta som kosttillskott, listan kan nog göras lång iofs. En fråga jag har, som ni gärna får svara på är; tror ni på teorin att man "måste" ligga kvar efter samlaget för att låta spermierna ha bättre chans till att ta sig dit de ska.

• Thotis90

Om 8 veckor påbörjar vi vår barnlöshetsutredning. Jag pratade med Kvinnoklinken idag och kvinnan i telefonen (inte samma som jag pratade med senast) var hur trevlig som helst! Jag var orolig inför det här med utredning, men nu känner jag mig genast lugnare. Nu har vi några veckor på oss att förbereda oss mentalt på det som komma skall. Det känns nervöst eftersom man aldrig vet vad proverna kommer att visa, men jag försöker att vara hoppfull med tanke på att jag har varit gravid förut (gjorde abort, utan skrapning).

• Border
    Här är jag namnlös skrev 2013-01-03 15:38:53 följande:
    För övrigt tror jag jag är gravid, sen jag skrev igår har jag haft ovanligt mycket molvärk på ett annorlunda sätt. Men jag ska inte ropa hej förrän jag är över bäcken ännu... BIM-3 idag och sambon säger nej till att testa. Han tycker det visar sig ju snart iaf menar han så han får bestämma denna gång :D[/quote] Håller tummarna för dig! Fler tips för att öka chanserna för att bli gravid är; bidrottningsgelé som kosttillskott, inte stressa, zonterapi som gör dig mer fertil, mineraler är bra att ta som kosttillskott, listan kan nog göras lång iofs. En fråga jag har, som ni gärna får svara på är; tror ni på teorin att man "måste" ligga kvar efter samlaget för att låta spermierna ha bättre chans till att ta sig dit de ska.
    Jag hade också molvärk och trodde att det var mensen som skulle komma, men det kändes annorlunda. 
  • Här är jag namnlös

Förresten "längtareftermirakel" jag är inte gravid om det var mig du menade när du skrev grattis. Jag refererade till en av mina tidigare graviditeter :)

Thotis90 skrev 2013-01-03 16:39:04 följande:
    Om 8 veckor påbörjar vi vår barnlöshetsutredning. Jag pratade med Kvinnoklinken idag och kvinnan i telefonen (inte samma som jag pratade med senast) var hur trevlig som helst! Jag var orolig inför det här med utredning, men nu känner jag mig genast lugnare. Nu har vi några veckor på oss att förbereda oss mentalt på det som komma skall. Det känns nervöst eftersom man aldrig vet vad proverna kommer att visa, men jag försöker att vara hoppfull med tanke på att jag har varit gravid förut (gjorde abort, utan skrapning).

Lycka till nu! Du ska se att det kommer gå jättebra och snart har ni en liten :)
  • Anonym (Man)
    Blomma skrev 2012-12-06 15:55:07 följande:
    Tror ni det är sämre att ha sex varje dag än att bara ha sex varannan eller var tredje? Jag tänker som att det borde vara bättre ju fler gånger man kör på.. Men har läst att fertilitetsläkare rekomenderar varannan.. hmm...
    Jag har läst att var tredje dag är det optimala. Att det blir mindre sperma per gång om man har oftar än så och att chansen därför minskar. Men det kanske inte spelar någon större roll. Om båda orkar och vill är det väl bara att köra på, men jag tror inte att man ska känna sig tvungen att ha varje dag.  För vår del hade vi betydligt mera sällan än var tredje dag och det gick också.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?