• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-31 09:59:35 följande:
    Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt..
    p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!
    Det är bara bullshit! Jag tänkte inte på det för fem öre de första sex månaderna och om man blir gravid av att slappna av och inte tänka på det så hade jag varit gravid vid det här laget... 
  • Anonym (tvålen)
    längtareftermiraklet skrev 2012-12-30 17:50:13 följande:
    föresten jag hänger med er här om det är okej? :)
    Välkommen!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-30 14:04:22 följande:
    Håller tummarna för er alla denna månaden. Här närmar jag mig ägglossning. Och mannen är på andra sidan jorden. :( Så meningslöst. Om man nu ägglossningen ska utebli ett par gånger per år varför sker det aldrig vid såna här tillfällen.
    Trist... Men "kampen" går vidare. Kram o gott nytt år!
  • Anonym (J)
    Anonym (Joa) skrev 2012-12-29 18:53:25 följande:
    Ungefär varannan månad har den kommit. Men nu har jag inte haft den på över 80 dagar! Börjar bli väldigt frustrerande. 

Nej, jag tror inte jag ska börja med stickor igen. Kände att jag blev mer stressad av dom. Så "det får ta den tid det tar", även om jag håller på att bli galen redan!!

Hur går det för er andra?

För oss har det varit ont om tid till "att få till det". Dottern har sovit oroligt och vänt på dygnet nu under ledigheten..... och jag la mej med sprängande huvudvärk idag, hade så ont så jag mådde illa. Haft feber som går upp och ner.... alltid någon i denna familj som är krasslig. Då är man inte så sugen på sex heller  

Ja förstår det är frustrerande när mensen kommer så sällan också...

Själv är jag på BIM-4 idag och har visst haft lite molvärk, men det har jag alltid innan mens. Inga andra symptom och hade inte det men mina 2 förra graviditeten heller. Kommer vänta och hoppas på utebliven mens bara, har den inte kommit före 10/1 så blir det test då

Gott nytt år på er flickor och hoppas på bättre chanser i år!
  • Dracarys

Idag är det ÄL. Fick positivt ÄL-utslag på stickan imorse. =) Precis på rätt dag - jättebra.

Vi kör den här vändan också (BiM den 17e januari) och så ringer jag kvinnokliniken om det inte tar sig den här gången.

• Border
    Dracarys skrev 2013-01-02 09:08:06 följande:
    Idag är det ÄL. Fick positivt ÄL-utslag på stickan imorse. =) Precis på rätt dag - jättebra.

Vi kör den här vändan också (BiM den 17e januari) och så ringer jag kvinnokliniken om det inte tar sig den här gången.
    Jag ska fan hålla tummarna för dig!
  • Border

Jag vet hur frustrerande det kan vara när man inte blir gravid. Det tog 2,5 år för mig och sambon. Strax innan jag blev gravid upptäcktes cellförändringar då jag var och gjorde rutin cellprovet som man gör var tredje år från att man fyller 23. Efter att jag skrapats blev jag gravid med en gång.
    Samma hände min mamma. Hon fick en son 1960, och sen blev det inget mer. Hon var helt säker på att hon inte kunde få fler barn. 19 år (!) senare blev hon gravid efter att ha skrapats efter cellförändringar.
    Vet inte säkert om skrapningarna hade med det hela att göra dock.

Många frågar mig om det inte var jobbigt att vänta så länge. Både ja och nej. Första året var det inte jobbigt, då jag visste att det kan ta upp till ett år att bli med barn. Andra året var det värre, för då började jag på allvar fundera på om det kunde vara något fel. Sen var det som att jag glömde bort, eller förträngde, det hela. Så en dag efter den där skrapningen kom inte mensen. Men det tog två månader för mig att inse att jag kanske kunde vara gravid. Dock trodde jag inte ens på gravtestet som visade ett tydligt plus. När jag var på RUL tyckte jag att det var pinsamt att slösa bm tid, för jag var ju inte gravid. Men se det var jag!
    Efter RUL bröt jag ihop i korridoren, av ren och skär lättnad. 

• Border

Någon som vill ha tips på hur man lättare kan bli gravid? Jag vet flera mer eller mindre beprövade sätt.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?