• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Border
    {#emotions_dlg.flower}Någon av er kommer snart bli gravid, tror jag på fullaste allvar{#emotions_dlg.flower}

Jag håller tummarna och tänker mycket på er. Jag vet hur jävla jobbigt det här kan vara. Kämpa på, fina ni. Kämpa, och ni skall segra!

KRAM. 
  • Border

Jag läste igår att var sjunde (!) kvinna är ofrivilligt barnlös Detta beror mestadels på att vi börjar försöka skaffa barn allt senare i livet. Man behöver, med andra ord, inte känna sig ensam, det finns många som aldrig blir med barn, och många som försöker längre än ni här och sedan lyckas. Solig

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-03 21:38:27 följande:
    Oj vad ni skriver. Ska läsa ikapp:) Gott Nytt År på er alla förresten! Visst pratade vi om drömmar för "ett tag sen". Jag drömmer att jag får tvillingar i någon sorts dagdrömaktig historia. Vet inte om det är något jag vill eller fasar för eller om det bara är uppgivenheten för att det inte tar sig. Hursomhelst känns livet rätt bra just nu, men snart sätter ju berg-och-dalbanan igång ingen. Suck!
    Spännande om det snart kommer ett plus i tråden!
    Jag har fortfarande mina drömmar. Jag har en bebis, men jag skadar alltid den. Tappar den eller så åker huvudet i väggen när jag går genom en dörr. skitskumt och jättetråkiga drömmar. 

Köpte Amelia igår då där var en artikel om barnlöshet. Blev helt deprimerad när jag läste den. Började kännas som om det aldrig skulle ta sig för oss. Jag är ju 35, känns helt plötsligt så gammalt trots att jag inte känner mig gammal. Jag åldras ju ganska  bra, får fortfarande visa leg om jag köper cigaretter eller lotter. :) Så jag hoppas att min insida åldras lika bra. :) Ska sluta röka den 28 februari. Hoppas att det kommer att hjälpa mig.
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-03 21:40:43 följande:
    Någon mer med väldigt mycket ÄL-värk? Börjar fundera på om det alltid varit så här eller om det är nytillkommet. Har ont i 2 dagar nu- riktigt ont stundtals. Känns skumt. Eller är det att jag tolkar kroppens signaler mer. Har ju alltid haft koll på min ÄL men nu är jag ju tim-analyserande Tempningen är så spännande!
    Jag tycker också att tempningen är skitbra och spännande. FF satte ut min ägglossning nu efter 3 dagar med förhöjd temp. Man lär sig väldigt mycket om sin kropp. Plus att jag har sån tur att jag alltid får en tempsänkning dagen innan ägglossning, så jag vet när den kommer och missar därför inte den. Jättebra.
  • Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-01-03 21:43:59 följande:
    Nej, såklart inte. En av fördelarna med att vänta på utredning, och när den väl är igång, är att vi inte behöver tänka lika mycket på att pricka in ägglossning och ha sex för att det skall resultera i en graviditet. Jag tror att vi kommer att kunna slappna av mer ni när vi vet att vi kommer att få hjälp... inte för att det skulle öka chanserna att bli gravid (det är bara bullshit), men det skulle kännas bättre rent allmänt. 
    Skönt att ni ska på utredning. Hade velat kolla upp mig med. Får ringa till sommaren om det inte har tagit sig. Eller kanske kolla här i Frankrike där jag bor. Finns kanske något här som man inte behöver vänta ett år på.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-01-05 12:28:23 följande:
    Jag skulle inte ha några problem med att adoptera, egentligen. Däremot tror jag att min man skulle känna det som ett misslyckande och behöva terapi och grejer. =/
    Min man hade inte velat adoptera. Han är ok med att inte får barn. Han har sagt att han aldrig skulle känna att det är hans barn. Tyvärr. Dock så vet han min önskan och kommer att göra allt för att vi ska få egna barn. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-04 14:14:19 följande:
    Nej ni mina vänner, trots att jag haft konstiga känningar så visade testet negativt
    Nu ska jag vräka i mig en massa godis som tröst....
    Tråkigt. Nya tag nästa månad. 2013 kommer någon av oss att plussa iallafall. :)
  • Thotis90
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-06 10:50:08 följande:
    Skönt att ni ska på utredning. Hade velat kolla upp mig med. Får ringa till sommaren om det inte har tagit sig. Eller kanske kolla här i Frankrike där jag bor. Finns kanske något här som man inte behöver vänta ett år på.
    Jag hoppas för allt i världen att det inte är några stora fel för jag vill inte göra IVF eller adoptera....
  • Dracarys

bara så jag inte får noja på fel dag här framöver...

Den 2a (eftermiddag) så testade jag positivt på ÄL-sticka. Men det var först den 4e på eftermiddagen som jag kände mig "ägglossig". Skarp värk + ... eh... att jag kände mig ovanligt "romantisk" på samma gång.

Kan man få faktisk ÄL så långt efter att testet visar plus?

• Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-01-06 17:39:47 följande:
    bara så jag inte får noja på fel dag här framöver...

Den 2a (eftermiddag) så testade jag positivt på ÄL-sticka. Men det var först den 4e på eftermiddagen som jag kände mig "ägglossig". Skarp värk + ... eh... att jag kände mig ovanligt "romantisk" på samma gång.

Kan man få faktisk ÄL så långt efter att testet visar plus?
    Fick du positivt när du kände symptomen också? Jag litar inte riktigt på testen längre, för förra månaden fick jag plus, sedan gick det en vecka och så testade jag igen, för att jag hade ÄL-flytningar, och då var det plus igen... Märkligt. Skulle inte lita helt på test om jag var du, ligg regelbundet ;)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?