• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Dracarys
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-09 14:06:57 följande:
    fortfarande ingen mens....... 
    Tog test igår. Negativt. (vad hade jag väntat mej?)
    Känns sådär  hopplöst och tråkigt. 
    Har nu gått över med 65 dagar!!!! 
    Jag gick över med typ 90 dagar i höstas. Jag fick komma in till kvinnokliniken och fick någonting med gulkroppshormon progesteron utskrivet för att kickstarta cykeln igen. Man kan få så att kroppen bygger upp men liksom inte släpper blodet. Det är ganska vanligt. Om du försöker bli gravid och inte har haft mens på 2 månader så tycker jag att du ska ringa en kvinnoklinik. Det finns piller för det där.
  • Juronjaure
    Dracarys skrev 2013-01-09 15:24:11 följande:
    Jag gick över med typ 90 dagar i höstas. Jag fick komma in till kvinnokliniken och fick någonting med gulkroppshormon progesteron utskrivet för att kickstarta cykeln igen. Man kan få så att kroppen bygger upp men liksom inte släpper blodet. Det är ganska vanligt. Om du försöker bli gravid och inte har haft mens på 2 månader så tycker jag att du ska ringa en kvinnoklinik. Det finns piller för det där.
    Nämen! Det har jag aldrig hört talas om! Vad elaka kroppar kan vara ibland...
  • Anonym (J)

Fyfan...mensen kom igårkväll som en ljusbrun flytning innan jag la mig och drog igång idag lite försiktigt på dag 34. Jahapp...det var det det. Köpte bisolvon idag jag ska ta lite innan äl denna gång för med andra barnet blev jag gravid då jag åt det.

ÄL 25/1 här då.

• Border
    Anonym (J) skrev 2013-01-09 16:16:26 följande:
    Fyfan...mensen kom igårkväll som en ljusbrun flytning innan jag la mig och drog igång idag lite försiktigt på dag 34. Jahapp...det var det det. Köpte bisolvon idag jag ska ta lite innan äl denna gång för med andra barnet blev jag gravid då jag åt det.
    ÄL 25/1 här då.
    Hoppas på nästa gång!
  • Thotis90
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-09 14:42:00 följande:
    Oj! Men räckte det att börja äta vitaminer då eller...? 
    Ja. Jag fick tillbaka mensen tre (eller om det var två) dagar efter att jag började med Apoteket Kvinna.
  • Dracarys

Mycket irriterande. Har känt av äggstockarna i ett par dagar nu. Ca ÄL + 7 BiM - 7, mitt emellan alltså. De bara ... känns. Brukar inte göra det annat än väl ÄL och mens.

Det är ju för tidigt för att våga hoppas... men urk vad svårt det är att inte hoppas när det sitter en liten tomte där inne och pillar på äggledarna, typ...

• Anonym (samma.)

Oh vad jag är avundsjuk på er nu som sitter och känner efter symtom och hoppas. Jag har fortsatt att skriva upp mina symtom. Har inget denna månaden heller. Konstigt, jag har haft ägglossning. Eller kan man ha olika stark ägglossning och därför vissa månader få mer känningar?

Lite desperat nu. Beställde agnus cactus igår. Tänkte testa det ett par månader. Läste att den skulle göra slemhinnan tjockare och lättare för ägget att fästa. Har ju väldigt lite mens. 4 dagar varav 2 är dagar då jag knappt behöver skydd. Läste att det kunde bero på tunn slemhinna. Skadar ju inte att prova. :) 

• Blomma

Vissa månader har jag hur mycket symptom som helst! Andra månader inte nåt alls.. Och får varje månad positivt på ältesterna. Så jag tror det kan vara olika från gång till gång..

Var det någon här inne dom hade fler än 1 barn sen tidigare.. Lite nyfiken på hur graviditet 1 och 2 skiljt sig åt.. Olika första symptom? Vilken dag man plussade osv.. Någon??

Har inga förhoppningar alls denna månad. Känner ingenting som jag inte känt förut. Önskar att man bara kunde stänga av hjärnan lite!

• Anonym (J)
    Border skrev 2013-01-09 19:07:27 följande:
    Hoppas på nästa gång!

Tack
    Blomma skrev 2013-01-10 17:57:49 följande:
    Vissa månader har jag hur mycket symptom som helst! Andra månader inte nåt alls.. Och får varje månad positivt på ältesterna. Så jag tror det kan vara olika från gång till gång..

Var det någon här inne dom hade fler än 1 barn sen tidigare.. Lite nyfiken på hur graviditet 1 och 2 skiljt sig åt.. Olika första symptom? Vilken dag man plussade osv.. Någon??

Har inga förhoppningar alls denna månad. Känner ingenting som jag inte känt förut. Önskar att man bara kunde stänga av hjärnan lite!

Jag har 2 barn. Första oplanerat och helt utan symptom, förutom utebliven mens då. Inga ömma bröst, inget illamående, ingenting som fått mig misstänka graviditet. Plus nån vecka efter bim(testade ej innan). Och det var exakt lika andra gången men då var det planerat och tog sig på första försöket. Plus någon dag efter BIM.

Nu har det gått 7 månader sen jag slutade med piller med försök till 3e barnet...

Fick precis min mens så 8e försöket snart då.
  • Anonym (samma.)

Jag har en väldans värk i mina äggstockar just nu. Brösten ömmar, bröstvårtorna ömmar. Hade det inte varit så att jag hade haft sex den 4 december senast så hade jag varit säker på att jag var gravid. Ganska skönt att slippa spekulera. :) Även om jag saknar det med. 2 mars är min nästa ägglossning då mannen är hemma. Då jäklar... Ska börja ta mina munkpeppardroppar när mensen börjar. Känns bra. Hoppet stiger lite när man prövar något nytt. 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?