• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba

Tråkigt Tvålen! Kram till dig!

Dracarys: Hur går det? Har mensen hållt sig borta?

Själv är jag på ÄL+7 idag så det är lite tidigt att känna efter. Tiden seeeeegar ju verkligen sig fram. :)

Hur går det för er andra?

• Thotis90
    Ebba skrev 2013-01-17 23:40:06 följande:
    Tråkigt Tvålen! Kram till dig!

Dracarys: Hur går det? Har mensen hållt sig borta?

Själv är jag på ÄL+7 idag så det är lite tidigt att känna efter. Tiden seeeeegar ju verkligen sig fram. :)

Hur går det för er andra?
    Mensen försvann idag, så nu blir det åka av (tog faktiskt en tur idag)
  • längtareftermiraklet

nu har jag bestämt mig, fast jag verkligen inte ville hälla i mig en massa saker och bli gravid helt naturligt så har jag tagit beslutet för att bara skita i allt och äta vad som helst som kanske skulle hjälpa..
     börjar med bisolvon metoden och rosenrot redan imorgon!
    får se om det hjälper har läst att massviss har blivit gravida av dessa två så hoppet är stort!

• Dracarys

Mensen kom idag.

Jag har ringt kvinnokliniken och de ska höra av sig inom en vecka med en tid för utredning.

• Border
    Dracarys skrev 2013-01-18 09:22:18 följande:
    Mensen kom idag.

Jag har ringt kvinnokliniken och de ska höra av sig inom en vecka med en tid för utredning.
    Hur känns det?
  • Anonym (Joa)

Min mens har ÄNTLIGEN börjat minska radikalt. Men har absolut ingen koll på när jag ska ha ÄL. Med tanke på att jag haft både 50 och 97 dagar mellan mina senaste blödningar.... 
    Var även nere på VC iförrgår. Tog hormonprover och prov på sköldkörteln. Svar inom en vecka.....  

• Anonym (Ck)

Hej, jag och min man har försökt bli gravida sedan januari förra året. Det sägs att man skall söka upp för hjälp efter ett år. för att påbörja utredning? Tanken på utredning känns väldigt konstig. Skall det vara så svårt och bara kunna bli gravid alla runt om blir gravida inom det första året. Vad kan det bero på? Någon med samma "konstigheter"? Och något bra tips isåfall?

• Dracarys
    Border skrev 2013-01-18 09:26:45 följande:
    Hur känns det?
    Som vanligt ungefär. Efter 13 månaders försök så börjar det bli lite "jaha" att mensen kommer. Jag har nog tappat tron på det hela lite grann. Börjar fundera över om man ska ställa sig i adoptionskö eller något och hur man ska lägga fram det hemma.
  • Blomma

Ursäkta för min frånvaro i tråden! Men jag har väntat.. Och väntat och väntat på mensen.. som aldrig kom!!!!

Trådens första PLUS är här!! :)

Så ofattbart lycklig!!

• Ebba

Men ååååååååååh Blomma!!! Så glad jag är för din skull!!!! STORT grattis! Och hurra för trådens första plus! Nu följer vi andra efter, eller hur tjejer!?

Var det nionde försöket Blomma? Har du haft några symptom?

Själv testade jag negativt idag ÄL+9 BIM-7... Bara att fortsätta vänta.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?