• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba
    Dracarys skrev 2013-01-23 19:54:50 följande:
    Idag blev jag uppringd av en BM. Vi kommer att kallas för ett första samtal i utredningen någon gång i mars, så vi borde få ca 2 försök till på egen hand innan utredningen kommer igång. Nu är det i alla fall på gång.

Jag mår lite sämre idag. Visste att det skulle bli såhär, att det skulle ta tid att komma igång, men det känns ändå som lite bortslösad tid. Äh, vet inte. Känns lite tungt just nu.
    Men försök se det som en positiv sak! OM (!) något mot all förnmodan skulle vara fel så är det väl bättre att få reda på det så att ni kan få hjälp. Och om inget är fel så kan det ju verka lugnande och ge en lite mer tålamod. Så kände jag iaf när vi gjorde vår utredning. Dock kom de ju fram till att vi hade väldigt bra förutsättningar, men det händer inget för det. Så det är nog bara att vänta som gäller för vår del tyvärr...
  • Ebba
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-22 15:59:15 följande:
    idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
    Jag håller med de andra tjejerna, självklart är du varken en dålig människa eller vän som känner och tänker på det viset. Snarare en väldigt mänsklig människa skulle jag vilja säga! :) Jag har också en kompis som nu är gravid i 15 veckan och det är riktigt tungt, men jag försöker att inte visa det för henne. Jag menar, självklart är jag ju jätteglad för hennes skull, men jag hade ju hellre sett att vi var gravida båda två. Så du är långt ifrån ensam om att känna så!

Kram på dig!
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-23 19:11:56 följande:
    Tycker också det är jobbigt... En väninna till mig (inte mina allra närmaste men ändå) har producerat 3 barn under tiden vi samlat oss, börjar försöka och hittills misslyckats. Det suger liiiiite. Hm. Men till slut hoppas jag på högvinsten i detta lotteri. Eller, rättare sagt, jag har ju vunnit förr, men i det lotteriet med dragning nu på senare år. Kan väl inte vara bara en vinst i denna grupp...

Visst är det jobbigt att säga såna där "undanflykter" till de mer "bekanta" än vänner när frågan hänger i luften eller ställs rakt ut. Men samtidigt säger jag det mesta med rak rygg. Jag är fortfarande stolt över mig själv. Det tror jag är A och O! Vi ska inte tappa självkänslan. Fattas bara annat! Känn skönt få säga "det förbjudna" härinne dock. Mannen i mitt liv tycker nämligen jag är patetisk och orättvis när jag blir avundsjuk och jag förstår ju innerst inne att det inte är personne utan fenomenet jag mest är arg på. Men då är det skönt när ni härinne förstår.

Lite komiskt att just då du "längtareftermirakel" skrev ditt inlägg hade jag skrivit något liknande dagen innan men sedan raderat för jag kände mig så självisk och dum så jag ville inte lämna ut dessa känslor. Konstigt va?

Kram alla! Idag ska jag försöka lägga mig tidigt. Tror min sömnbrist kan vara negativ för barnalstrandet så nu ska jag försöka bättra på den kvoten!

Så fint skrivet!
  • Ebba

Jag har mer eller mindre gett upp för den här månaden nu. ÄL +13 och BIM - 3 idag och helt tikblankt test i morse.

JAG BLIR GAAAAAALEN! När kommer våra plus egentligen!?

• Border
    Ebba skrev 2013-01-23 22:07:20 följande:
    Jag har mer eller mindre gett upp för den här månaden nu. ÄL +13 och BIM - 3 idag och helt tikblankt test i morse.

JAG BLIR GAAAAAALEN! När kommer våra plus egentligen!?
    När du minst anar det
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-22 20:36:32 följande:
    Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall

Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?

Sen var det nån som frågade om munkpeppar? Även kallad agnus castus som sägs hjälpa kroppen till bättre balans. Kan korta ner långa cykler, förstärka ägglossning, lindra PMS mm.

Dricker munkpepparte 3ggr per dag nu och väntar på äl. Nu på dag 15 och har dom senaste gångerna haft äl dag 16, så får se imorn... Har börjat tempa och testar även med ältest nu igen. Vill så gärna bli gravid nu, för sambon tycker vi ska göra uppehåll sen så inte det blir decemberbebis :'( för mig kvittar det så nu har jag press på mig
  • Anonym (J)

Glömde, känns sjukt bra att kunna prata av sig här med er som är i samma sits lycka till flickor, snart kommer plusset!

• Thotis90
    Anonym (J) skrev 2013-01-24 17:10:52 följande:
    Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?
    Jag brukar ha vattniga flytningar någon dag innan ägglossning, men annars är de gula (ibland kladdiga). Jag testar med ägglossningstester och har fått positivt varje försök det senaste halvåret. Jag äter bidrottninggelé och rosenrot (andra försöket med bidrottninggelén och första med rosenroten).
  • Anonym (samma.)
    BabyBlues85 skrev 2013-01-23 13:40:29 följande:
    Fårstår vad du menar, och jag vill inte heller att folk ska veta, men är så jäkla drygt när svärföräldrar tjatar hela tiden och vill ha barn barn... de vet ju inte att vi är inne på försök 8 men ibland önskar man att vänner och familj tänkte till lite, det kan faktisk vara ett känsligt ämne.... Obestämd
    Mina mamma säger tack och lov ingenting. Jag vet att hon längtar efter barnbarn men hon håller tyst om det.

Vårt nästa försök blir nummer 9. Jag har ju missat de senaste 2 ägglossningarna då min man varit utomlands. Nästa ägglossning hänger det på håret om han hinner hem, jag tror inte det. Följer cyklen denna månaden kommer han hem dagen efter min ägglossning. Följer den tidigare cykler så kommer han hem 3 dagar efter. 
    Månaden därpå har vi bokat en resa. Så under ägglossningen kommer jag att befinna mig på en segelbåt, med mina svärföräldrar och svåger och svägerska. Om ni inte har varit på en båt så kan jag säga att det inte kommer att bli mycket liggande för oss då. Först är sängarna trånga och sen så hörs allt man gör. Så det blir nog så att jag missar nästa 2 ägglossningar med. :( Så jäkla surt.  Blir inte ett riktigt försök först i april. Känns som en evighet.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2013-01-23 19:54:50 följande:
    Idag blev jag uppringd av en BM. Vi kommer att kallas för ett första samtal i utredningen någon gång i mars, så vi borde få ca 2 försök till på egen hand innan utredningen kommer igång. Nu är det i alla fall på gång.

Jag mår lite sämre idag. Visste att det skulle bli såhär, att det skulle ta tid att komma igång, men det känns ändå som lite bortslösad tid. Äh, vet inte. Känns lite tungt just nu.
    Va skönt att ni fick komma till så pass tidigt ändå.  tiden går snabbare än man tror.  Håller tummarna att ni inte behöver gå dit och att det tar sig på dessa 2 försök. Vi kommer att plussa 2013
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?