Thotis90 skrev 2013-01-22 20:36:32 följande:
Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall
Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?
Sen var det nån som frågade om munkpeppar? Även kallad agnus castus som sägs hjälpa kroppen till bättre balans. Kan korta ner långa cykler, förstärka ägglossning, lindra PMS mm.
Dricker munkpepparte 3ggr per dag nu och väntar på äl. Nu på dag 15 och har dom senaste gångerna haft äl dag 16, så får se imorn... Har börjat tempa och testar även med ältest nu igen. Vill så gärna bli gravid nu, för sambon tycker vi ska göra uppehåll sen så inte det blir decemberbebis :'( för mig kvittar det så nu har jag press på mig