Anonym (J) skrev 2013-01-24 17:10:52 följande:
Har för mig att just ägglossningsflytningar ska vara vattniga och trådiga för att göra slemmet mer lättflytande för spermier att ta sig igenom. Tempar du eller testar med äl-test?
Sen var det nån som frågade om munkpeppar? Även kallad agnus castus som sägs hjälpa kroppen till bättre balans. Kan korta ner långa cykler, förstärka ägglossning, lindra PMS mm.
Dricker munkpepparte 3ggr per dag nu och väntar på äl. Nu på dag 15 och har dom senaste gångerna haft äl dag 16, så får se imorn... Har börjat tempa och testar även med ältest nu igen. Vill så gärna bli gravid nu, för sambon tycker vi ska göra uppehåll sen så inte det blir decemberbebis :'( för mig kvittar det så nu har jag press på mig
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Jag har också börjat med munkpepparn. Känner du några biverkningar. Jag blev otroligt risig i magen de första dagarna. Plus att nu har min temp höjts 0,2 steg. brukar ligga på 36,6 innan ägglossning ungefär och 36.8 efter. Nu på dag 4 i cyklen ligger jag på 36.8. Vet inte om det är positivt eller negativt. Får väl se när ägglossningen kommer om den höjs ytterligare då.