• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-25 16:42:50 följande:

Nej jag känner inga biverkningar alls, mer än att jag är på min ägglossningsdag idag dag 16 men negativt på ältestet :-S är så rädd att jag inte får nån ägglossning denna månad så åh nu är jag nervös!!! Har dock en del molvärk och ägglossningsflytningar och ingen temphöjning, ligger mellan 36,4-36,6 ännu....första cykeln jag tempar...
    Vad jag har läst så är det vanligt att ägglossningen förskjuts åt båda hållen beroende på person när man börjar på munkpepparn. Hoppas hoppas att min också förskjuts några dagar så att jag och mannen hinner med ett försök denna månaden.
  • Ebba

Samma, jag håller tummarna stenhårt för att din nästa ÄL förskjuts några dagar så att din man hinner hem! Och resan, ska ni vara på båten hela tiden? Annars kanske ni kan hitta ensamtid då ingen annan är där eller att ni går av och hittar nåt annat ställe? Man får försöka varaktig påhittig. Då kan det bli lite extra kul också. :)

• Ebba

Här kom mensen idag, så det blev inget denna gång heller... :(

Försök tio, here we come!

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-26 00:02:24 följande:
    Samma, jag håller tummarna stenhårt för att din nästa ÄL förskjuts några dagar så att din man hinner hem! Och resan, ska ni vara på båten hela tiden? Annars kanske ni kan hitta ensamtid då ingen annan är där eller att ni går av och hittar nåt annat ställe? Man får försöka varaktig påhittig. Då kan det bli lite extra kul också. :)
    Vi är på en båt. Visst stannar vi till här och var och går av för att äta eller ligga på stranden. Men min man är väl inte mycket för att ha sex där det finns en risk för att bli upptäckt. :) Så det lär inte bli mycket. Förhoppningen är att svärföräldrarna och company går av någonstans och vi kan stanna kvar. Men har jag tur så får vi kanske till det 1 gång. 
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2013-01-26 00:03:07 följande:
    Här kom mensen idag, så det blev inget denna gång heller... :(

Försök tio, here we come!
    Lika jäkla förbaskat tråkigt varenda gång. Varför ska det vara så himla svårt?? 
  • Anonym (J)
    Thotis90 skrev 2013-01-25 19:42:15 följande:
    Jag misstänker att jag har bakterier i underlivet igen (hade det -09) som gör det omöjligt för spermierna att överleva, men det är inte säkert. Vi får se vad de säker på utredningen. 

Ja just ja nu kommer jag ihåg du skrivit det innan. Hoppas ni får komma på undersökning snart!
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-25 19:47:11 följande:
    Vad jag har läst så är det vanligt att ägglossningen förskjuts åt båda hållen beroende på person när man börjar på munkpepparn. Hoppas hoppas att min också förskjuts några dagar så att jag och mannen hinner med ett försök denna månaden.

Ja jag har också läst det men även att den kunde komma tidigare... Testade nyss och det verkade bli positivt iaf. Blev något konstigt med testet men som sagt positiv, en dag senare än vanligt hoppas det mognat till sig ordentligt nu då . Och så fick vi till det tisdag, torsdag, fredag och förhoppningsvis även ikväll.

Åh ja det vore ju kanon om din äl kunde dröja ett par dagar då! Kollar du med test eller temp eller nått?

Du får dra med gubben in på toa nånstans för en snabbis
  • Anonym (samma.)
    Anonym (J) skrev 2013-01-26 09:41:10 följande:

Ja just ja nu kommer jag ihåg du skrivit det innan. Hoppas ni får komma på undersökning snart!

Ja jag har också läst det men även att den kunde komma tidigare... Testade nyss och det verkade bli positivt iaf. Blev något konstigt med testet men som sagt positiv, en dag senare än vanligt hoppas det mognat till sig ordentligt nu då . Och så fick vi till det tisdag, torsdag, fredag och förhoppningsvis även ikväll.

Åh ja det vore ju kanon om din äl kunde dröja ett par dagar då! Kollar du med test eller temp eller nått?
    Jag tempar. Har gjort så i några månader nu. Ja jag hoppas verkligen att den förskjuts. Vill så gärna få till ett försök. Känns som om det var år sen vi försökte. ( det var i början på december). :)  Har förstått att munkpepparn stabiliserar hormonerna, så därför är det lika vanligt att den hoppar fram eller tillbaka beroende på vilka hormoner som behöver rättas till? Jag har ju en väldigt lång lutealfas. 17 dagar, 15 när jag åt bidrottningsgele. Så tror nog att det är bra om min flyttar sig några dagar så jag får riktigt bra ägg.

Mannen min är tyvärr inte så äventyrlig av sig. Så en snabbis på en toalett eller någon öde strand tror jag tyvärr inte att han kommer våga med. Får försöka förföra honom rejält i sängen på båten, lova att vara knäpptyst så kanske han inte kan stå emot, även om hans föräldrar ligger några meter bort. :) 

• Anonym (samma.)

Skönt att ägglossningen verkar komma. Och ni verkar ju ha prickat in det rätt bra. :) Håller tummarna.
  • Thotis90
    Om det bara är det så är det ju lätt att åtgärda
  • Anonym
    Anonym (J) skrev 2013-01-25 16:36:09 följande:

Hmm vad konstigt att du inte blivit gravid än då...? Men då bör du iaf ha ägglossning så det är då inte det som krånglar.
    Det är ju, tyvärr bara 28% chans att bli gravid även om spermie och ägg träffar varandra spot on och smälter samman.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?