• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Dracarys
    längtareftermiraklet skrev 2013-01-22 15:59:15 följande:
    idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
    Du är absolut ingen dålig människa, sådana tankar kan vi alla få när vi själva kämpar för någonting som någon annan uppnår. Det är mänskligt att bli avundsjuk ibland. =)

Jag träffade också på en kompis igår, som ska ha sin andra nu. Var är min första, liksom?
  • Thotis90

Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall

• Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2013-01-22 20:36:32 följande:
    Någon som vet om man måste ha genomskinliga/trådiga flytningar för att kunna bli gravid? Vi är inne på 13:e försöket och jag har ALDRIG haft sådana flytningar. Kan det vara det som är problemet? Att jag har flytningar som inte är bra för spermierna... Jag har vid något tillfälle haft flytningar tjocka som yoghurt, men jag minns inte om det har varit innan eller efter ägglossning. Kring ägglossning brukar jag få vattniga flytningar i alla fall
    Jag har inte heller trådiga flytningar. Har aldrig haft. Mina blir vattniga. Men läste någonstans att hos många stannar flytningar kvar inne i dig, så de märks inte.  Tror faktiskt inte att det behöver spela så stor roll.

Sen säger de att vit grapejuice förbättrar ägglossningsflytningarna. Kan ju testa, inget som skadar kroppen iallafall. :) 
  • Anonym (samma.)
    idag är jag så otroligt ledsen. En nära vän ringde mig idag och berättade att hon är gravid. dom började försöka precis innan oss, en endaste vecka innan oss tror jag det var! alltså jag borde ju ha blivit glad för hennes skull, jag älskar ju henne och önskar henne och hennes man det bästa men jag kunde inte hjälpa att bli så jäkla svartsjuk och jag känner mig som en jätte elak och dålig vän för det. alltså är jag en så dålig människa? jag förstår ingenting! alltså jag är ju en jätte bra människa, vad har hänt med mig? usch jag blir så ledsen på mig själv...
    Helt normalt att känna så. Jag har en väninna, lika gammal som mig. Har varit singel hela livet, träffade sin man förra sommaren och är nu gravid i 5 månaden. Jag är så jäkla bitter över det. Va fan, varför ska hon få barn innan mig? Så jäkla orättvist. Men, sitter där med ett leende och säger nä, vi är inte riktigt redo för barn ännu. Vill ju inte att någon ska veta att vi försöker. 
  • BabyBlues85
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-23 13:32:57 följande:
    Helt normalt att känna så. Jag har en väninna, lika gammal som mig. Har varit singel hela livet, träffade sin man förra sommaren och är nu gravid i 5 månaden. Jag är så jäkla bitter över det. Va fan, varför ska hon få barn innan mig? Så jäkla orättvist. Men, sitter där med ett leende och säger nä, vi är inte riktigt redo för barn ännu. Vill ju inte att någon ska veta att vi försöker. 
    Fårstår vad du menar, och jag vill inte heller att folk ska veta, men är så jäkla drygt när svärföräldrar tjatar hela tiden och vill ha barn barn... de vet ju inte att vi är inne på försök 8 men ibland önskar man att vänner och familj tänkte till lite, det kan faktisk vara ett känsligt ämne.... Obestämd
  • Anonym (tvålen)
    Tycker också det är jobbigt... En väninna till mig (inte mina allra närmaste men ändå) har producerat 3 barn under tiden vi samlat oss, börjar försöka och hittills misslyckats. Det suger liiiiite. Hm. Men till slut hoppas jag på högvinsten i detta lotteri. Eller, rättare sagt, jag har ju vunnit förr, men i det lotteriet med dragning nu på senare år. Kan väl inte vara bara en vinst i denna grupp...
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-23 13:32:57 följande:
    Visst är det jobbigt att säga såna där "undanflykter" till de mer "bekanta" än vänner när frågan hänger i luften eller ställs rakt ut. Men samtidigt säger jag det mesta med rak rygg. Jag är fortfarande stolt över mig själv. Det tror jag är A och O! Vi ska inte tappa självkänslan. Fattas bara annat! Känn skönt få säga "det förbjudna" härinne dock. Mannen i mitt liv tycker nämligen jag är patetisk och orättvis när jag blir avundsjuk och jag förstår ju innerst inne att det inte är personne utan fenomenet jag mest är arg på. Men då är det skönt när ni härinne förstår.

Lite komiskt att just då du "längtareftermirakel" skrev ditt inlägg hade jag skrivit något liknande dagen innan men sedan raderat för jag kände mig så självisk och dum så jag ville inte lämna ut dessa känslor. Konstigt va?

Kram alla! Idag ska jag försöka lägga mig tidigt. Tror min sömnbrist kan vara negativ för barnalstrandet så nu ska jag försöka bättra på den kvoten!

• Dracarys

Idag blev jag uppringd av en BM. Vi kommer att kallas för ett första samtal i utredningen någon gång i mars, så vi borde få ca 2 försök till på egen hand innan utredningen kommer igång. Nu är det i alla fall på gång.

Jag mår lite sämre idag. Visste att det skulle bli såhär, att det skulle ta tid att komma igång, men det känns ändå som lite bortslösad tid. Äh, vet inte. Känns lite tungt just nu.

• Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-21 23:40:38 följande:
    Ingen fara med stavfel Ebba:) Jag tar igen det själv en annan (eller tredje) gång

Äggledarnas öppenhet syns ej på vanligt VUL. Man måste ge kontrast (=HSG). En del sprutar in koksalt och kollar inne i livmodern (efter polyper och så) men om jag förstått det rätt ser man inte äggledarna då heller. Som jag har förstått det ingår det som "rutin" i infertilitets-utredning i flera län men inte i alla. Privat görs det säkert en hel del. Det ger ju pengar

Är inne på samma idé som du att köra "naturligt" så långt möjligt. Ännu har det ju inte gått sååå länge även om det är frustrerande. Jag tror mycket på sol och avslappning så framåt maj kanske Det här med just munkpeppar har jag dock läst en del om och skulle jag prova något förutom mina MIttVal och Omega3 så skulle det möjligen vara det men i och med att jag blivit  gravid med enkelhet då jag var yngre tror jag tyvärr bara det är åldern som spökar och då tror jag bara vi ska ha tålamod och vänta på "guldägget" hur jobbigt det än är. Trots att det tråkigt att säga det börjar jag så smått förbereda mig på att det inte blir fler barn. Vill ju såklart gärna att naturen visar att jag har fel men känner som att jag inte faller lika hårt om jag ställer in mig på motsatsen.

Kram och godnatt!

Åh, tack för info! Jag har inte fått svar från kliniken ännu, men jag lovar att berätta när jag fått det!

Ja, men varför inte framåt maj! :)
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2013-01-21 22:20:03 följande:
    Har också funderat på det där med spolning. Känns som något jag skulle vilja kolla men har bestämt mig för att vänta någon eller ett par månader till. Berätta om du gör det och om det var lätt få tid för det. Kanske borde boka genast om det är lång väntetid.
    Jag berättar absolut när jag vet mer!
  • Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-22 09:32:43 följande:
    Jag känner nog tvärtom. Jag tror på naturläkemedel. Det har använts i så många år innan man hade vanliga läkemedel att tillgå. I flera delar av världen är ju naturläkemedel väldigt vanligt. Har en husmorsbok här hemma med massa tips för olika sjukdomar som jag använder ibland. Det är ju vanligt bland läkare utomlands att tipsa om naturläkemedel just för att de har en annan syn på det än vad vi har. Sen kanske det inte hjälper för att man inte hade just det problemet som det är till för att hjälpa. Munkpepparn som jag testar nu är ju till för att balansera hormonerna i kroppen, att hjälpa till att balansera dem. Har man för mycket eller för lite så ska det hjälpa upp det på något sätt. Jag är villig att testa det iallafall. 

Jag tror att jag under den här perioden vi har försökt bli med barn att ägget har blivit befruktat 2 ggr. Men att det inte riktigt har fäst, eller har fäst men släppt ganska snart. Har fått väldigt svaga plus 2 ggr.  Sen har mensen kommit ett par dagar försent. Så jag hoppas att munkpepparn kan hjälpa till med att göra fästningen mer mottaglig för mina ägg. 

Vi får se om det hjälper. Så länge det inte skapar några problem med min cykel så fortsätter jag att ta dem. 
    Ja, men jag håller absolut med om att naturläkemedel kan vara bra! Det är det där med självmedicinering jag är tveksam till. Just av den anledningen att man inte vet vad det eventuella problemet man har är och då är det väldigt svårt att veta att man gör rätt åtgärd. Eller om man tar flera preparat samtidigt så vet man inte hur de reagerar på varandra och såna grejer.

Jag hoppas dock såklart att det funkar för oss alla, med eller utan egenmedicinering. :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?