• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Border

Om det är något fel på ett test så brukar det vanligast vara så att det visar negativt trots att man är graviditet. Eftersom testet mäter ett visst hormon i urinen (kommer inte ihåg vad det heter) så kan knappast ett test visa positivt om det inte är så. Dock kan man få positivt på tester ett ganska bra tag efter missfall.

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2013-01-06 17:39:47 följande:
    bara så jag inte får noja på fel dag här framöver...

Den 2a (eftermiddag) så testade jag positivt på ÄL-sticka. Men det var först den 4e på eftermiddagen som jag kände mig "ägglossig". Skarp värk + ... eh... att jag kände mig ovanligt "romantisk" på samma gång.

Kan man få faktisk ÄL så långt efter att testet visar plus?
    Jag har lärt mig utifrån ÄL-stickor + tempning att jag har + på stickorna i minst 2 dagar och med tanke på temp så Ägglossar jag 3 dagar efter första + stickan. Ont har jag numera i 2 (ibland 3)  dagar (fram till tempen stiger) (det tycker jag är konstigt däremot, vet inte att det alltid varit så men vem vet...) . Så för mig är det inte konstigt, men vi är ju alla olika - som alltid
  • Anonym (tvålen)

För mig är det dock "konstigt" att sekret och kulmen av ökad sexlust infaller innan Äl med flera dagar. Hur har ni andra det? Eller är det det att man "börjar i tid" för att inte missa och sedan är man lite uttröttad på "hela grejen"?!

• Anonym (tvålen)
    Border skrev 2013-01-05 14:23:21 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Någon av er kommer snart bli gravid, tror jag på fullaste allvar{#emotions_dlg.flower}

Jag håller tummarna och tänker mycket på er. Jag vet hur jävla jobbigt det här kan vara. Kämpa på, fina ni. Kämpa, och ni skall segra!

KRAM. 
    Kram och tack för dina tankar. De vämer!!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2013-01-06 10:45:53 följande:
    Jag har fortfarande mina drömmar. Jag har en bebis, men jag skadar alltid den. Tappar den eller så åker huvudet i väggen när jag går genom en dörr. skitskumt och jättetråkiga drömmar. 

Köpte Amelia igår då där var en artikel om barnlöshet. Blev helt deprimerad när jag läste den. Började kännas som om det aldrig skulle ta sig för oss. Jag är ju 35, känns helt plötsligt så gammalt trots att jag inte känner mig gammal. Jag åldras ju ganska  bra, får fortfarande visa leg om jag köper cigaretter eller lotter. :) Så jag hoppas att min insida åldras lika bra. :) Ska sluta röka den 28 februari. Hoppas att det kommer att hjälpa mig.
    Vi ska vara undantagen som bekräftar regeln, och förresten, det ska ju bara vara "lite svårare" i vår ålder och nu har det väl varit svårt nog?! Nu kan det allt bli lite plus. Fast vi kämpar ju vidare - eller hur!! Kram!
    Lycka till med rökstoppet. Håller tummarna för att det blir ÄL ganska snart efter det maken kommit hem så att ni inte missar mer än nödvändigt!
  • Juronjaure
    Border skrev 2013-01-06 19:48:44 följande:
    Om det är något fel på ett test så brukar det vanligast vara så att det visar negativt trots att man är graviditet. Eftersom testet mäter ett visst hormon i urinen (kommer inte ihåg vad det heter) så kan knappast ett test visa positivt om det inte är så. Dock kan man få positivt på tester ett ganska bra tag efter missfall.
    Ja, men hur kunde då mina test visa positivt med en veckas mellanrum? :) De brukar visa positivt i exakt tre dagar för mig. Men jag kanske hade en superhormonmånad i december ;)
  • Border
    Juronjaure skrev 2013-01-06 21:54:44 följande:
    Ja, men hur kunde då mina test visa positivt med en veckas mellanrum? :) De brukar visa positivt i exakt tre dagar för mig. Men jag kanske hade en superhormonmånad i december ;)
  • Dracarys
    Juronjaure skrev 2013-01-06 19:43:35 följande:
    Fick du positivt när du kände symptomen också? Jag litar inte riktigt på testen längre, för förra månaden fick jag plus, sedan gick det en vecka och så testade jag igen, för att jag hade ÄL-flytningar, och då var det plus igen... Märkligt. Skulle inte lita helt på test om jag var du, ligg regelbundet ;)
    Jag testade tyvärr inte när jag kände symptomen, har slut på test! Det var ren tur att jag råkade får positivt på sista testet.
    Men men, jag gissar nog att det var ÄL den 4e då... så behöver jag inte få falska förhoppningar när/om mensen verkar bli sen.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?