Här är jag namnlös skrev 2012-12-30 22:47:50 följande:
Absolut!
Jag har också extremt oregelbunden mens, oftaste mellan 30-90 dagar, en gång 6 månader. Hopplöst! Läkaren jag träffade i samband med mitt MA sa att han skulle hjälpa mig ägglossa så att vi får fler chanser. Vi har 2 barn från tidigare så vi vet ju att det ska fungera. Med ena barnet försökte vi med äl-test, inte att rekomendera när man har oregelbunden mens. Man blir gääälen! Man vet ju inte när man ska börja testa, och om man börjar 14 dagar efter mens så kan det ju behöva testas i en månad innan nästa äl kommer. Stressmoment var det för mig med. Vi testade alla möjliga metoder utan resultat, efter ett år kände jag att jag skiter i det här jag vill inte ha fler barn, hakuna matata, samma månad blev vi gravida :) Jag tror nog att det sitter lite i huvudet. God fortsättning på er! 2013 är året då vi blir gravida :)
Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt..
p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!