Inlägg från: längtareftermiraklet |Visa alla inlägg
  • längtareftermiraklet

7 månaden med försök.. Fler?

har försökt i 4 månader nu, Uch jag trode aldrig att det är en så känslig process det här innan vi började försöka.
    Jag hoppas innerligt att alla som försöker snart får ett plus inklusive jag och min man. Åh vad underbart det skulle vara att vakna en morgon och få ett plus på stickan. Åhh, längtar så mycket.

• längtareftermiraklet
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-30 22:47:50 följande:

Absolut!
    Jag har också extremt oregelbunden mens, oftaste mellan 30-90 dagar, en gång 6 månader. Hopplöst! Läkaren jag träffade i samband med mitt MA sa att han skulle hjälpa mig ägglossa så att vi får fler chanser. Vi har 2 barn från tidigare så vi vet ju att det ska fungera. Med ena barnet försökte vi med äl-test, inte att rekomendera när man har oregelbunden mens. Man blir gääälen! Man vet ju inte när man ska börja testa, och om man börjar 14 dagar efter mens så kan det ju behöva testas i en månad innan nästa äl kommer. Stressmoment var det för mig med. Vi testade alla möjliga metoder utan resultat, efter ett år kände jag att jag skiter i det här jag vill inte ha fler barn, hakuna matata, samma månad blev vi gravida :) Jag tror nog att det sitter lite i huvudet. God fortsättning på er! 2013 är året då vi blir gravida :)
    Det är så många som säger så, att när dom har slutat tänka påt så har dom blivit gravida, men jag vet inte varför jag aldrig funnit den anledningen övertygande.. jag menar det borde ju ha funkat för mig då vi har haft oskyddat sex jätte länge utan att jag varit så insatt på det här med att bli gravid, men endå blev det inget. Nu är jag så himla insatt på det att jag inte kan tänka på något annat än det, det är i princip det sista jag tänker på på kvällen och det första som dyker upp i huvudet på morgonen..Jag vill verkligen sluta tänka på det men det bara går inte när man ser gravida kvinnor överallt, På tv, i bloggar, i verkliga livet, verkligen överallt..
    p.s Åhhh super Grattis till din graviditet namnlös!
  • längtareftermiraklet
    Border skrev 2013-01-02 09:21:04 följande:
    Någon som vill ha tips på hur man lättare kan bli gravid? Jag vet flera mer eller mindre beprövade sätt.
    Åhh! asså jag skäms så mycket av mig själv när jag läser om sånna som dig tex som har försökt i flera år, själv har vi bara försökt i 4 månader men vår längtan efter barn har vi dock haft i lite mer än 2 år.. men jag tror nog du förstår den där längtan, man blir ju så besviken, även fast man bara försökt ett antal gånger så kan man inte hjälpa att endå bli jävligt besviken, jag tycker inte att det spelar roll hur länge man försöker, det som spelar roll är längtan, en som har försökt i flera år kan vilja det precis lika mycket som en som endast försökt några gånger. så jag hoppas jag inte får någon kritik som jag alltid får när jag skriver hur mycket jag verkligen vill bli gravid snabbt.. jag vet att jag inte ens har försökt länge men jag vill verkligen bli mamma..

GE MIG TIPS, jag håller på att bli galen! Skäms
  • längtareftermiraklet

BIM den 15.. Jag måste säga att jag verkligen är positivt inställd denna månad. Det känns verkligen som att vi har lyckats äntligen denna månad. Jag har haft den känslan i mig hela veckan så jag hoppas för allt i världen att jag inte blir besviken nästa vecka. åh..

föresten jag måste bara fråga. hela veckan har jag drömt så konstiga drömmar, och super verkliga, inatt drömde jag om att jag sprang iväg från ett lejon som jagade mig som sedan förvandlades till en kackelacka? och när jag vaknade mitt i natten var jag helt slut och andfådd efterssom jag sprang så mycket i drömmer. alltså förstår ni hur verkliga dom är? vad kan detta bero på? har hänt hela veckan att jag drömt så verkligt. förut kunde jag knappt komma ihåg min dröm, tror inte ens att jag brukade drömma förut... någon som har varit med om det här?

• längtareftermiraklet
    Dracarys skrev 2013-01-08 12:55:12 följande:
    Är väl på BiM  - 9 eller däromkring. Jag tycker att jag känner lite "ilningar" typ där man tänker sig äggstockarna. Det känns lite annorlunda än normalt. Ungefär som att jag bara känner att äggstockarna finns där. Typ som ÄL-värk utan värk. Svårt att förklara. =) Säkert bara inbillning.
    åh asså det där känner jag också av... men ytterst lite, alltså inte så mycket men jag antar att det är för att jag verkligen söker symptomer att jag känner av det, om jag inte hade letat hade jag nog inte märkt det.. lycka till.
    Håller tummarna!
  • längtareftermiraklet
    Blomma skrev 2013-01-08 12:33:07 följande:
    Sorry att jag inte är så aktiv i tråden, mycket annat för tillfället..

Väntar på bim.. igen! känns som det alltid är den tiden.. Borde vara någongång mellan 15-17 januari, lite osäker på när äl va. Körde inte med några stickor alls denna månad..

Någon som börjat känna av nåt?
    jag har redan börjat känna av en massa...
    jag har ilningar i öggstockarna, ont i nedre delen av ryggen,gasig mage, mer flytningar (ursäkta)

jag håller tummarna!
  • längtareftermiraklet

OKEJ NU SKRIVER JAG I PANIK!

Jag hittade en brunråsa, mini mini blödning i trosan nyss (ursäkta mig)
    alltså kan detta vara en nidblödning? svara mig snabbt snälla ni.
    jag ska inte ha mens föräns om ungefär en vecka!

• längtareftermiraklet

här sitter jag helt förkrossad..IGEN.

det jag trode var en nidblödning igår visade sig vara mens idag.. Men alltså det är JÄTTE TIDIGT för mens. den ska inte komma föräns om en vecka. jag har alltid haft regelbunden mens så varför kommer den såhär tidigt?

kan det vara så att det inte är mens? att det är en nidblödning endå fast jag blödde lite mer?
    Hur mycket kan man blöda när man får nidblödning? är det bara ett par droppar eller kan det faktiskt vara så att det blöder lite mycket och endå vara nidblödning?

äh jag borde sluta o larva mig. jag har fått mens, bara att acceptera det. tar nya tag och kör loss på nästa ägglossning istället... uch och fy vad orättvist att det ska vara så svårt för dom som verkligen vill när tonåringar går runt och blir på smällen av en sprucken kondom. EN gång.

• längtareftermiraklet
    Anonym (Joa) skrev 2013-01-12 21:14:09 följande:
    HJÄLP!!! Imorse fick jag en väldigt liten blödning. Var helt säker på att mensen äntligen hoppat igång... Men inte en enda droppe blod sen dess! Någpn som haft det likadant någon gång?
    det kan vara en nidblödning! gör ett test hörru! :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?