• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Blomma

Jag har testat både Nattljusolja och rosenrot. Nattljusoljan testade jag i två månader och den enda skillnaden jag märkte var att jag fick betyligt mindre pms och mensvärk. Rosenrot har jag ätit i 4-5 omgångar både denna gång och förra gången vi försökte bli gravida.. kände att jag blev piggare, nog det enda.. min mens cykel blev lite längre, ett par dagar, och de ville jag ju inte så slutade med dem. Sen så läste jag någonstans att det kanske inte alls var så bra med rosenrot om man försökte bli gravid, eftersom man verkligen inte ska äta dem när man väl är det...Var nåt om att det kunde göra så att ett befruktat ägg fick svårare att fästa..

Nä jag tror inte på några mirakelpiller.. hade det bevisligen funkat så hade det ju inte funnits mycket till barnlöshet i världen.
    Det enda jag äter nu är "Mitt val - kvinna" vitaminer från apoteket. De rekomenderade min barnmorska mig att äta under hela graviditeten och hon tyckte det var superbra om man ätit de ett par månader innan också, eftersom de innehåller folsyra, som är mycket bra för fostret och motverkar skador. Att man dessutom får i sig alla vitaminer man dagligen behöver måste ju vara bra för kroppen och göra så att den lättare vill bli gravid =)

• Blomma

Hur går det för dig Ebba? Är det bara jag och du som har kvar vår bim??

Var är alla våra plus i tråden!??!

• Calqyl

Jag har Bim imorgon och är supernervös! Brukar få små blödningar dagarna innan men det har jag inte fått än så hoppas hoppas! Kommer dock bli sjukt besviken om det inte är något nu när kroppen fått mig att hoppas..
    Hur går det för dig blomma?

• strumpan123

Inte orkat varit inne på nån vecka igen. Bim+2 ingen mens inget plus. Blir så ledsen om kroppen ska krångla. Den är så regelbunden den bara kan bli. Har hoppat en gång av stress en vecka månaden innan mitt plus

• Anonym (samma.)
    Calqyl skrev 2012-12-18 12:46:59 följande:
    Jag har Bim imorgon och är supernervös! Brukar få små blödningar dagarna innan men det har jag inte fått än så hoppas hoppas! Kommer dock bli sjukt besviken om det inte är något nu när kroppen fått mig att hoppas..
    Hur går det för dig blomma?
    Du har inte testat något alls?

Jag har bim på torsdag. 
  • Anonym (samma.)
    strumpan123 skrev 2012-12-18 13:47:43 följande:
    Inte orkat varit inne på nån vecka igen. Bim+2 ingen mens inget plus. Blir så ledsen om kroppen ska krångla. Den är så regelbunden den bara kan bli. Har hoppat en gång av stress en vecka månaden innan mitt plus
    Usch vad tråkigt. Klart att det ska börja krångla precis när man inte behöver det.  Hoppas att du får ett plus snart.
  • Calqyl

Samma: Nä jag har inte testat, vågar inte för klarar inte få ett negativt så vill hellre vänta på ev mens.
    När är det du har Bim? Det kan väl visa negativt precis innan Bim även om man är gravid så hoppet borde väl inte vara helt borta?

• Calqyl

Såg att du precis skrivit att du har Bim på torsdag! Men då fortsätter jag hålla tummarna för dig :)

• Ebba

Blomma, inget nytt här! ÄL +12 idag och BIM - 4. Brösten har varit väldigt ömma sen i torsdags men idag är det lite mindre ömt. Känns lite annorlunda mot förra näpnastes men har haft nån sån här månad innan när brösten varit mer ömma och på ett annat sätt, men då har det ju inte varit något så jag har svårt att se att det skulle vara det nu. Men hoppas kan man ju alltid.

Jag tror, som du, inte heller alls på naturläkemedel och bisolvon eller allt vad det är. Tex bisolvon gör ju slemhinnorna tunnare (oklart om det gäller alla slemhinnorna dock) och det vet man ju inte om det är det som är problemet så då är det ju bara dumt att ta det. Fertilitetsläkaren vi gick till avrådde från allt vad självmedicinering heter och sa dessutom att det i princip aldrig är därför man inte blir gravid ändå. För slemhinnorna alltså.

Nej, låt naturen ha sin gång och läkarna göra sitt när det behövs.

• Här är jag namnlös
    Ebba skrev 2012-12-17 22:22:08 följande:
    Tack söta! Ja, jag får hoppas nån dag till, man vet aldrig. It aint over 'til the ugly lady visits! ;)

Precis!!! Säg aldrig aldrig.
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-17 22:31:05 följande:
    Håll tummarna för mig med snälla. Vill inte mer. Vet att det nog bara är PMS-tankar men jag har verkligen deppat ner mig nu. Skulle behöva en riktig energi-boost. När jag ändå håller på och önskar kan jag väl dra till med ett plus på stickan också. Eller varför inte; en snart fullgången graviditet. Kan någon vara snäll och fixa det, pleeezz! Då ska jag vara snäll hela nästa år och inte begära fler orimligheter! Är det INGEN som kan plussa i vår tråd?!

Tvålen, har ni försökt länge? Jag vet hur frustrerande det är, tog oss 2 respektive 1 år att bli gravida med våra två barn. Det är helt sjukt jobbigt och man blir förbannad varje gång mensen dyker upp, man har lust att strypa (inte bokstavligen) alla runtomkring som plötsligt blir på smällen och går runt med sina magar. För det enda man ser är en massor av magar och barnvagnar. Klart f*n man blir bitter!!! Men tro mig, finns hopp, finns liv. Det kommer när tiden är rätt och då kommar det bli så perfekt. Håll uuuuut!!!! Själv så puffar jag för zonterapi som gjorde mig mer fertil, jag åt mineraler, sök Schindeles mineraler (jättebra). Sen tror jag det blir en mental blockning om man tänker för mycket på det och blir stressad. Lätt att skriva, jag vet. Men det är en teori jag kan köpa.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?