• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-14 22:52:54 följande:
    Har läst massor men ej kommit iväg. Lite långt bort har det känts som. Har skrivit ut egna "övningar" som jag provat men tror det är skillnad om någon annan gör dem. Kanske skulle kolla upp detta lite mer igen.

Sedan är det väl åldersstressen jag känner. Vill lyckas snabbt och tar de för lång tid har jag nog tänkt vända mig till den traditionella medicinen innan jag/vi är för gamla för att få tillträde där
    Känner samma. Stressar för att jag börjar bli "gammal"  Vill ju gärna hinna med 2 barn. Trodde aldrig att det skulle ta så lång tid att skaffa första.  Detta var vårt 8 försök.  Nästa månad blir inget, förhoppningsvis kan vi försöka månaden därpå.
  • Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-15 07:58:32 följande:
    Bim-1 eller -4 nu. Har inte testat på ett par dagar. Känner mig som vanligt. Inga pms överhuvudtaget. Inga ömma bröst. Det enda som skiljer sig åt är att jag fått 2 finnar! Väldigt ovanligt..... Tänker inte testa något mer, inväntar mensen och skulle den mot för all modan inte komma får jag testa då. 

Spännande Ebba. Testat idag? Håller tummarna. 
    Jag fick en finne på rumpan när innan jag fick plus, haha, och då tänkte jag "shit, jag är nog gravid!". Den här månaden har jag fått en finne på ryggen, men jag tror nog inte att jag är gravid ändå... Men hoppas ännu! Håller tummarna för dig!
  • Dracarys
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-14 22:49:07 följande:
    Hur går det Dracarys? Själv håller jag på att tappa hoppet innan jag ens är på BIM. Varför skulle det ta sig nu liksom. Har ju inte lyckats på x antal gånger nu och det känns ju precis som vanligt med stenhårda ömmande bröst och så. Tror tyvärr det är mina PMS-tankar som är på G. Känns trist. Tempen är dock stadigt parkerad på 36,8 och håller den sig där till på tisdag så har ett under skett. Idag har vi haft det helkörigt på jobbet och hemma likaså. Är väl julrushen som är i antågande. Hoppas det kan avdistrahera mig lite så det kanske blir ett plus av bara farten. Sköt om er alla!
    Jag vaknade i morse och var lite freakad över att mensen var en dag sen, trodde att det hade blivit något kanske, men femton minuter senare så kom mensen. Så, nej, det blev ingenting 2012. =(

Och så är det plusgrad nu också, så den fina snön slaskar ner från träden. Blä.
  • Ebba

Ånej vad tråkigt Dracarys! Så ledsen för din skull!

Jag känner fortfarande inget annorlunda så hoppet är inte så stort här heller. Är helt övertygad om att det var ett spökstreck jag fick igår. Tänker vänta några dagar med att testa igen, är bara på ÄL +9...

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-15 09:04:43 följande:
    Jag vaknade i morse och var lite freakad över att mensen var en dag sen, trodde att det hade blivit något kanske, men femton minuter senare så kom mensen. Så, nej, det blev ingenting 2012. =(

Nej vad tråkigt.  
  • Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2012-12-15 08:02:18 följande:
    Jag fick en finne på rumpan när innan jag fick plus, haha, och då tänkte jag "shit, jag är nog gravid!". Den här månaden har jag fått en finne på ryggen, men jag tror nog inte att jag är gravid ändå... Men hoppas ännu! Håller tummarna för dig!
    Håller tummarna för dig med. Varför kan inte kroppen bara bete sig som den brukar? Har alltid sagt att jag ska bara testa om jag har några symtom som jag inte brukar ha innan bim. Denna månaden har jag ju inga symtom alls. Om nu kroppen ska bete sig annorlunda så hade den väl bara kunnat göra det om man var gravid tycker jag. Så jäkla tråkigt att den bara luras så.  Äl+15 eller +11 idag. Så imorgon kommer mensen eller på torsdag. Jag tror på torsdag.
  • Dracarys

Den lite utdragna processen börjar få andra effekter på mitt liv också. Jag har varit uttråkad på mitt jobb en längre tid, men så började vi försöka göra barn och jag ville inte börja byta jobb mitt uppe i det och kanske behöva påbörja en ny anställning med att avslöja magen på första fikarasten. Men nu när det uppenbarligen drar ut på tiden och samtidigt omorganiseras på jobbet (till det starkt sämre) så känner jag att det börjar bli akut att hitta ett nytt jobb också. Fuck, liksom. Ville inte behöva söka och byta jobb med allt som det innebär mitt uppe i allt. Men nu har det gått 1 år och jag kan inte längre hålla paus-knappen i karriären i väntan på att bli gravid. Några månader upp till er år kan man ju stanna på ett tråkigt jobb, men allt har ju sina gränser.

Hur är det med er andra? Några andra livsplaner på andra områden i livet som har fått ändras pga att det tar tid med barn?

• Calqyl

Dracarys: Vi har velat ha barn jättelänge men velat vänta tills jag var klar med skolan och fått jobb men sen bestämde vi att vi inte ville vänta så länge utan att jag istället skulle bli gravid i slutet på utbildningen och skulle söka jobb under tiden jag var mammaledig. Jag blev klar med skolan i september men har varken barn eller jobb.. Känns dumt att försöka bli gravid när man är arbetslös men samtidigt har vi försökt så länge utan att det blivit något så vågar inte skjuta på det heller.. Ibland tror jag att jag inte blir gravid för att jag alltid sagt att jag vill ha ett jobb först ;)

• Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-15 09:04:43 följande:

Sååå ledsen för dig/er!!! Fast som det känns här får vi fortsätta kämpa tillsammans även nästa år... Hoppas ljusare tider gör gott för barntillverkningen

Här är det över en halv meter snö!
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-15 11:39:08 följande:
    Den lite utdragna processen börjar få andra effekter på mitt liv också. Jag har varit uttråkad på mitt jobb en längre tid, men så började vi försöka göra barn och jag ville inte börja byta jobb mitt uppe i det och kanske behöva påbörja en ny anställning med att avslöja magen på första fikarasten. Men nu när det uppenbarligen drar ut på tiden och samtidigt omorganiseras på jobbet (till det starkt sämre) så känner jag att det börjar bli akut att hitta ett nytt jobb också. Fuck, liksom. Ville inte behöva söka och byta jobb med allt som det innebär mitt uppe i allt. Men nu har det gått 1 år och jag kan inte längre hålla paus-knappen i karriären i väntan på att bli gravid. Några månader upp till er år kan man ju stanna på ett tråkigt jobb, men allt har ju sina gränser.

Hur är det med er andra? Några andra livsplaner på andra områden i livet som har fått ändras pga att det tar tid med barn?
    Jag skulle vänta pga jobbet (och delvis maken också i och för sig) men då tiden för denna väntan gick ut började vi försöka (faktiskt tom lite innan det var "okej") och nu står vi här och jag vet inte hur jag ska göra med jobbet. Försöker ta de hela med ro men ibland susar det runt i skallen. Känner att jag försöker leva, leva och inte tänka och planera. Inbillar mig att allt ska lösa sig som i en saga då, vilket säkert är naivt, men lättare att hantera.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?