• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-12 17:29:09 följande:
    Räknade fel, det är ju i övermorgon jag har BiM. ;-P
    Kunde inte hålla mig dock, testade negativt på BiM-2 nyss.
    Väntar med spänning!
  • Anonym (Försöker också)

Jag börjar fundera på om ÄL-testerna ger positivt för sent.. Jag har inte tempat samtidigt men det borde jag förstås gjort, men jag fick ägglossningsflytningar 6 dagar innan testen sa att jag skulle ha ägglossning, men samtidigt som jag skulle haft ägglossning enligt testen så hade jag ofruktsamma flytningar.. What?

Tänker alltså att de kanske ger positivt efter att ägglossningen redan skett.. Någon som hört talas om det?

• Anonym (tvålen)
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-12-12 20:54:20 följande:

Jag börjar fundera på om ÄL-testerna ger positivt för sent.. Jag har inte tempat samtidigt men det borde jag förstås gjort, men jag fick ägglossningsflytningar 6 dagar innan testen sa att jag skulle ha ägglossning, men samtidigt som jag skulle haft ägglossning enligt testen så hade jag ofruktsamma flytningar.. What?

Tänker alltså att de kanske ger positivt efter att ägglossningen redan skett.. Någon som hört talas om det?

För mig är det tvärtom. ÄL-flytningarna börjar innan LH-peaken (som är låång) och ÄL sker sent under peaken. Har läst någonstans att för äldre att det kan vara så att stickorna visar + för sent men det stämmer inte på mig. Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste om detta. Kanske någon annan vet. Annars får du googla
  • Anonym

Är i vecka 31 nu med första barnet, men har två aborter bakom mig sen några år tillbaka. Första gången var jag ung och dum, hade oskyddat sex nästan varje dag i över ett år innan jag blev gravid. Efter aborten blev jag gravid ganska snabbt efteråt igen. (Ung och dum). Denna gång då det var menat att bli på riktigt, slutade vi skydda oss ca 7-8 månader innan plusset. Det plusset kom 5 år efter min sista abort. Har slarvat otroligt under dessa år, fram tills jag träffade min sambo o pappan till bebis i magen. Har dock aldrig försökt eller låtit dem komma i mig. Jag & sambon försökte däremot pricka in ÄL i 7-8 månader som jag skrev innan, innan plusset kom:)

• Thotis90
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-12-12 20:54:20 följande:

Jag brukar få ägglossningsflytningar från dag 11 (håller i sig till mensen) och mina ägglossningstester är positiva någon gång runt dag 14-16. Det här försöket fick jag positivt på dag 16 och dagen efter kände jag av smärta på höger sida, så jag antar att jag hade ägglossning några timmar efter positivt test. 
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-11 22:22:05 följande:
    Tror tyvärr som Blomma. Tror inte du hade "äkta" äl. Har drabbat mig en, kanske två, gånger sedan vi började försöka. Tror detta är vanligare ju äldre man blir för har inte haft så då jag var ung och fertil men vad vet jag. Den gången kom inte den vanliga bröstspänningen, illamåendet etc och mensen var 2 dagar sen. Men jag håller tummarna för att det inte är så. Och är det så borde det ju inte hända igen på ett bra tag. Vi får tänka positivt. Kram!
    Nä, lite skumt är det. Men jag har haft ägglossning. Hade ju en temperaturhöjning. Och vad jag har läst mig till så kan man inte få den om man inte har haft ägglossning. Något hormon som frigörs då. Och den höjdes där den brukar göra vid ägglossning.  jag har alltid 2 höjningar vid ägglossning, ff satte ut på den tidiga höjningen denna gången för att jag hade markerat ägglossningsflytningar då.  Men det är skönt. Inga pms är ju ganska trevligt det med.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-12 08:41:38 följande:
    Nä... nu tycker jag inte att det är någon idé, antingen kommer eländet imorgon eller också inte. Har jag inte fått någon mens på fredag så testar jag då. Om jag kan hålla mig. =)
    Hur går det?? Håller alla tummar och tår.
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-13 07:25:42 följande:
    Hur går det?? Håller alla tummar och tår.
    Det är imorgon jag har BiM... så idag väntar jag med spänning på PMS-humöret. Än så länge är jag lugn och glad. Men blir jag skitsur framåt eftermiddagen, så vet jag vad som är på gång...
  • Anonym (Försöker också)
    Thotis90 skrev 2012-12-12 22:31:31 följande:
    Jag brukar få ägglossningsflytningar från dag 11 (håller i sig till mensen) och mina ägglossningstester är positiva någon gång runt dag 14-16. Det här försöket fick jag positivt på dag 16 och dagen efter kände jag av smärta på höger sida, så jag antar att jag hade ägglossning några timmar efter positivt test. 

Jag läste att den här ägglossningssmärtan kan man få någon dag EFTER att ägglossningen redan skett, det är också en av anledningarna till att jag börjat fundera...
  • Thotis90
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-12-13 11:54:42 följande:

Jag läste att den här ägglossningssmärtan kan man få någon dag EFTER att ägglossningen redan skett, det är också en av anledningarna till att jag börjat fundera...
    Vi brukar ha sex varannan - var tredje dag, så det skall inte göra någonting om jag får smärtor efter att ägglossningen har inträffat...
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?