• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Calqyl

Hm jag har litat blint på ägglossningstesten för jag märker inte på mina flytningar när jag har ÄL så hoppas verkligen dom stämmer..

• Ebba

Jag tror att det bästa är att ha sex åtminstone varannan dag under hela sen period som ÄL kan tänkas inträffa. Då prickar man den oavsett vad testen säger. Men jag har lärt mig att jag har 16 dagar efter positivt test till mens och det tycker jag är superbra att veta.

Just nu känns det verkligen inte som det blivit något den här gången heller, brösten har börjat ömma på precis samma sätt som de brukar en vecka efter ÄL... ÄL +7 idag.

Nån som har testat idag?

• Juronjaure
    Ebba skrev 2012-12-13 14:28:48 följande:
    Nån som har testat idag?
    Ja, jag. Negativt. Har dock inte slutat hoppas helt, men jag antar att mensen kommer ikväll eller imorrn...
  • Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-12 20:48:49 följande:
    Åh, hoppas på det. Känner ju inget nytt speciellt. Med de tidigare barnen vi har gick jag bra länge innan jag testade och visste redan att de skulle visa + innan jag gjorde testerna i princip, mest en formsak. NU är det så jobbigt och seeegt. Vill så himla mycket just nu (liksom alla er andra). Skulle vara sååå trist fortsätta över årsskiftet. Men det får väl gå det med om det är så det blir. SÅ här lätt ger vi oss inte. Men jag börjar fundera lite lite på det där med en liten koll. Har i alla fall tempat vidare nu och det stämmer bra. 36,8 stadigt varje morgon. Ska blir spännande se hur kurvan blir framöver. Kan säkert bli användbart (eller deprimerande) om det här blir ännu mer långdraget. Låter jag positiv;)?
    Kram alla!
    Det är spännande med tempning. Man lär sig hur kroppen funkar. Min temp brukar sakta börja gå ner 2 dagar innan mens för att dagen innan eller samma dag göra en störtdykning ner. Det är också skönt att kunna se att man haft ägglossning. Speciellt eftersom jag är lite äldre och oroar mig för det.
  • Dracarys

Tror tyvärr att det är mens på gång. Lite rosa nu på morgonen. =/
    Men jag har inte haft något av mina vanliga före-mens-symptom: PMS-humör och viktuppgång.

Det är nog tyvärr bara att inse att jag kommer att passera ett års försök nu vid årsskiftet.

• Juronjaure
    Dracarys skrev 2012-12-14 08:00:25 följande:
    Men jag har inte haft något av mina vanliga före-mens-symptom: PMS-humör och viktuppgång.

Det är nog tyvärr bara att inse att jag kommer att passera ett års försök nu vid årsskiftet.
    Usch, ett år... Ska ni göra utredning?
  • Dracarys
    Juronjaure skrev 2012-12-14 08:02:38 följande:
    Usch, ett år... Ska ni göra utredning?
    Ja, det blir nog så. Det är redan lite förberett på mig, jag gjorde en VUL och tog blodprov för ett par månader sedan när jag utredde varför jag inte hade haft mens på 3 månader. VULet såg bra ut, men jag har inte fått resultatet från blodprovet än. Om vi inte hade lyckats vid årsskiftet så skulle vi höra av oss och testa även min man. Jag tar inte tag i det innan jul, utan det får bli i januari.
  • Ebba
    Dracarys skrev 2012-12-14 08:00:25 följande:

Vad tråkigt! Men jag fortsätter hålla tummarna! Håll oss uppdaterade!
    Kram!
  • Ebba

ÄL+8 idag och tog ett test på skoj. Konstigt nog syns det ett väääääldigt svagt plus, men jag tror att det bara är det stället där strecket ska vara som har råkat få lite färgrester i sig.

Jag känner mig precis som jag brukar göra mellan ÄL och mens så därför tror jag inte att det blivit nånting den här gången heller. Men man vet aldrig, den som lever får se. :)

Hur går det för er andra?

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?