• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba

Och samma, jag har hört om många som haft just inga symptom som deras graviditetssymptom! Så det kanske är jättebra!

• Juronjaure
    Ebba skrev 2012-12-10 14:56:09 följande:
    Juronjaure, om du har BIM på onsdag borde du ju kunna testa idag, men om du kan hålla ut så hade jag väntat lite till. :) Is i magen! :) (eller förhoppningsvis bebis.)
    Testade imorse, men inte med digitalt. Köpt digitalt och ska testa imorrn, för jag orkar inte vänta längre! Men det är nog torsdag eller i värsta fall lördag som är BiM, har olika lång lutealfas varje gång :)
  • Ebba

Det låter ju iofs lite skumt, är du säker på att du vet när ÄL sker? Lutealfasen brukar som mest variera 1-2 dagar mellan cyklerna. Däremot mellan mens och ÄL kan det variera rejält om man har otur.

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-10 14:59:00 följande:
    Och samma, jag har hört om många som haft just inga symptom som deras graviditetssymptom! Så det kanske är jättebra!
    Får hoppas att jag är en av de som inte har symtom då. :) För jag känner verkligen ingenting. Jag brukar ha väldigt ömma bröst veckan innan mens.

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-10 15:28:00 följande:
    Det låter ju iofs lite skumt, är du säker på att du vet när ÄL sker? Lutealfasen brukar som mest variera 1-2 dagar mellan cyklerna. Däremot mellan mens och ÄL kan det variera rejält om man har otur.
    Håller med Ebba. Lutealfasen brukar väl vara konstant?  Hade kollat upp det om jag var dig. 
  • Juronjaure
    Ebba skrev 2012-12-10 15:28:00 följande:
    Hmm, jag testar med ÄL-test och brukar få tydliga utslag, plus tydliga ÄL-flytningar, så jag litar på att jag har ÄL då :) Sedan har lutealfasen varit mellan 11-12 och en gång 14...
  • Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-10 17:01:55 följande:
    Håller med Ebba. Lutealfasen brukar väl vara konstant?  Hade kollat upp det om jag var dig. 
    Nämen skräms inte nu :o Jag har läst att den oftast är konstant, men inte för alla...
  • Anonym (samma.)

Va inte meningen att skrämma dig. Förlåt....... Tänkte mer att du kanske inte har ägglossning? Därför blir inte lutealfasen konstant. Det är väl en anldedning till att fasen kan diffa. Att man har positivt på ägglossningstest och flytningar betyder ju inte att äggen släpper. Men nu har ju de flesta ett par månader per år som man inte ägglossar tydligen.

• Dracarys

Eftersom vi inte riktigt vet exakt vilket klockslag vi har ÄL så kan fasen tyckas variera med ett antal timmar bara beroende på detta, kanske något dygn. Dessutom finns det individuella variationer - vi är ju inte maskiner. =)  Du får ju utslag på ÄL under ett hyggligt stort tidsfönster, så beroende på när du testar så kan det variera något dygn eller så mellan månaderna, hur långt det är mellan ÄL och mens. =)

• Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-10 19:37:20 följande:
    Va inte meningen att skrämma dig. Förlåt....... Tänkte mer att du kanske inte har ägglossning? Därför blir inte lutealfasen konstant. Det är väl en anldedning till att fasen kan diffa. Att man har positivt på ägglossningstest och flytningar betyder ju inte att äggen släpper. Men nu har ju de flesta ett par månader per år som man inte ägglossar tydligen.
    Hihi, ingen fara :) Mjo, ägglossning har jag iaf ibland, med tanke på att jag blev gravid i september (missfall), men om jag haft det de andra månaderna kan jag förstås inte veta...
    Dracarys skrev 2012-12-10 20:01:35 följande:
    Eftersom vi inte riktigt vet exakt vilket klockslag vi har ÄL så kan fasen tyckas variera med ett antal timmar bara beroende på detta, kanske något dygn. Dessutom finns det individuella variationer - vi är ju inte maskiner. =)  Du får ju utslag på ÄL under ett hyggligt stort tidsfönster, så beroende på när du testar så kan det variera något dygn eller så mellan månaderna, hur långt det är mellan ÄL och mens. =)

Ja, jag har väl snarare läst att det KAN vara så att man har lika lång lutealfas varje månad, men det verkar inte vara ovanligt med folk som har några dagars  skillnad heller. Eftersom jag brukar ha 11-12 dagar så kan det nog bero på när jag testat, helt enkelt. Den där 14-dagarsmånaden kan väl få vara undantaget som bekräftar regeln, eller nåt ;)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?