• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Calqyl skrev 2012-12-10 20:20:28 följande:
    Hej! Får man hänga på här? Ni verkar vara ett härligt gäng :) Skrattade gott åt alla "symtom" jag är precis likadan! Jag har BIM den 19:e så ligger väl i fas med er ;) och letar symtom varje dag! Kan också säga att det är försök nr nio så denna månaden är extra tung då man kunnat vara höggravid istället för att sitta här och inbilla sig symtom :/
    Välkommen. Gillar denna gruppen med. Verkligen skön stämning här.

• Juronjaure

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    BIM-lista
    Juronjaure - 13/12
    Thotis90 - 14/12
    Dracarys - 14/12
    Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Tvålen 19/12 Calqyl 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12
     - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

• Juronjaure

Testade med clearblue digital nu, ett par dar innan BiM. Negatiiiiiiiiivt! Nu ger jag upp denna månad.

• Dracarys

Jag testade igår igen (negativt) på BiM-4. Jag har varit frusen, haft ont i magen (legat med vetekudde sedan i fredags typ), haft det där hudutslaget på magen, varit illamående, magen känns spänd...

Men nej, nu är det slut med att testa. Antingen kommer tanten på fredag-lördag eller också inte.

Undrar vad annat jag har gjort med min stackars mage som hänger i fredag - tisdag? Jag har ätit en del stark mat (fajitas) och så ett julbord i fredags. Lite rödvin.

• Anonym (samma.)
    Juronjaure skrev 2012-12-11 07:22:57 följande:
    Testade med clearblue digital nu, ett par dar innan BiM. Negatiiiiiiiiivt! Nu ger jag upp denna månad.
    Tråkigt. Jag lyckades hålla mig ifrån att testa i morse.  Tänkte ta ett test ikväll. Men det känns kört här med.  Jag hoppades verkligen på denna månaden.  Undrar bara när jag ska få mina pms. Jättekonstigt att jag inte har fått mina vanliga symtom. Var är mina ömma och svullna bröst?? Jag har ju en vecka med skitsnygga bröst då de svullnar upp innan mens. Nu har jag bara mina mini bröst. 
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-11 07:27:30 följande:
    Jag testade igår igen (negativt) på BiM-4. Jag har varit frusen, haft ont i magen (legat med vetekudde sedan i fredags typ), haft det där hudutslaget på magen, varit illamående, magen känns spänd...

Men nej, nu är det slut med att testa. Antingen kommer tanten på fredag-lördag eller också inte.

Undrar vad annat jag har gjort med min stackars mage som hänger i fredag - tisdag? Jag har ätit en del stark mat (fajitas) och så ett julbord i fredags. Lite rödvin.
    Finns ju fortfarande chans att det ska bli plus. Bim-4 är ju ganska tidigt. Allt beror ju på när ägget fäster. Det kanske fäste sent. Man kan ju hoppas på det i allafall. 
  • Juronjaure
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-11 08:55:31 följande:
    Tråkigt. Jag lyckades hålla mig ifrån att testa i morse.  Tänkte ta ett test ikväll. Men det känns kört här med.  Jag hoppades verkligen på denna månaden.  Undrar bara när jag ska få mina pms. Jättekonstigt att jag inte har fått mina vanliga symtom. Var är mina ömma och svullna bröst?? Jag har ju en vecka med skitsnygga bröst då de svullnar upp innan mens. Nu har jag bara mina mini bröst. 
    Haha, brukar vara samma sak för mig :D Dock inte varje månad, så jag tar inte avsaknaden av ömhet som ett säkert gravtecken...
  • Anonym (samma.)

Jag har alltid svullna och ömma bröst. Men inte nu. Så kanske hade jag ägglossning det senare datumet och inte där ff satte ut på mig. Iså fall är det för tidigt för svullna bröst. Borde komma i morgon isåfall.  Tog ett test nu igen. Negativt. Fick ett spökstreck igår. Testlagret, har fått det innan och vet att det inte är ett riktigt. Var helt vitt.  Men endå så höjdes hoppet lite då. Men som sagt, helt negativt idag. Men hade jag senare ägglossning så är jag bara på äl+7 istället för äl+11. Så hoppas hoppas att det fortfarande finns en chans för mig. 

Jag har ju de senaste månaderna skrivit upp alla mina symtom i appen p-tracker. Ganska bra, då kan man gå tillbaka till hur det var andra månader så fort man får något symtom och tankarna rusar iväg. Oftast har jag haft de symtomen alla månaderna. Men INGA symtom än så länge. Inte ens ryggont.

• Blomma

Jag har också haft sådär någon månad.. helt utan pms, sen har mensen kommit. Jag har nästa tagit det som att jag ej haft ägglossning den månaden.. har läst mig till att man har äl ca 10 av 12 månader.. så nångång varje år får man mens utan att ha haft äl.. Vet inte, bara en teori att man då kanske upplever mindre eller ingen pms..

• Blomma

Att gravtest är negativa bim-4 betyder ju ingenting! på de flesta test står det ju att man ska vänta till bim eftersom det innan är väldigt osäkert.. Det finns ju dessutom dom som inte får plus förrän flera dagar efter bim. Men det är svårt att inte tro att hoppet är ute efter ett negativt test.. 

Sist jag var gravid plussade jag på digitalt på bim -2.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?