• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90

Vi är inne på försök 11... Jag blev gravid på första försöket med en annan man -08, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1. Jag förstod nästan att det inte skulle ta sig på första försöket den här gången, men att det skulle ta såhär lång tid hade jag aldrig kunnat tro... Det går inte att beskriva hur jobbigt det är, särskilt inte när min syster precis har fått veta att hon har PCO och hennes man slöa spermier. Jag hoppas för allt i världen att vi lyckas snart. Vi börjar med Rosenrot + folsyra (jag) och zinktabletter + folsyra (karln min) vid nästa försök. Jag har BIM den 14/12.

• Border
    Thotis90 skrev 2012-12-07 21:28:00 följande:
    Vi är inne på försök 11... Jag blev gravid på första försöket med en annan man -08, men den graviditeten slutade i en sen abort i v.14+1. Jag förstod nästan att det inte skulle ta sig på första försöket den här gången, men att det skulle ta såhär lång tid hade jag aldrig kunnat tro... Det går inte att beskriva hur jobbigt det är, särskilt inte när min syster precis har fått veta att hon har PCO och hennes man slöa spermier. Jag hoppas för allt i världen att vi lyckas snart. Vi börjar med Rosenrot + folsyra (jag) och zinktabletter + folsyra (karln min) vid nästa försök. Jag har BIM den 14/12.
    Det tog 2,5 år för mig och sambon. Efter att jag varit inne och skrapat mig för cellförändringar blev jag gravid direkt.
  • Thotis90
    Border skrev 2012-12-08 08:05:30 följande:
    Det tog 2,5 år för mig och sambon. Efter att jag varit inne och skrapat mig för cellförändringar blev jag gravid direkt.
    Väntade Ni med att söka hjälp efter 2,5 år eller sökte Ni tidigare? Vi tänkte söka hjälp i sommar om ingenting ha hänt. Det har då gått 18 månader.
  • Anonym (samma.)
    Border skrev 2012-12-07 13:21:41 följande:
    7 månader är ju ingenting. Det är inte jätte ovanligt att det tar upp till åtminstone ett år. För oss tog det 2,5 år.
    Det är möjligt att 7 månader inte är någonting. Men det betyder inte att vi inte får vara frustrerade och behöva ventilera lite. 
  • Border
    Thotis90 skrev 2012-12-08 10:29:11 följande:
    Väntade Ni med att söka hjälp efter 2,5 år eller sökte Ni tidigare? Vi tänkte söka hjälp i sommar om ingenting ha hänt. Det har då gått 18 månader.
    Nej, vi sökte aldrig hjälp, utan vi blev med barn utan hjälp så att säga.
  • Border
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-08 11:56:43 följande:
    Det är möjligt att 7 månader inte är någonting. Men det betyder inte att vi inte får vara frustrerade och behöva ventilera lite. 
    Det är klart att man får ventilera, men det är inte så himla ovanligt att det tar upp till ett år att bli gravid.
    Där jag bor kan man söka hjälp som tidigast när man försökt bli gravid i sex månaders tid. 
  • Thotis90
    Border skrev 2012-12-08 16:03:14 följande:
    Nej, vi sökte aldrig hjälp, utan vi blev med barn utan hjälp så att säga.
    Hur upptäckte Ni cellförändringarna da? .... 
  • Border
    Thotis90 skrev 2012-12-08 16:33:14 följande:
    Hur upptäckte Ni cellförändringarna da? .... 
    Jag gjorde ett rutinmässigt cellprov som man blir kallad till var tredje år efter att man fyllt 23.
  • Thotis90
    Border skrev 2012-12-08 16:35:07 följande:
    Jag gjorde ett rutinmässigt cellprov som man blir kallad till var tredje år efter att man fyllt 23.
    Hur gammal är man när man kallas första gången? Jag blir 23 år i slutet av januari..
  • Dracarys
    Border skrev 2012-12-08 16:04:17 följande:
    Det är klart att man får ventilera, men det är inte så himla ovanligt att det tar upp till ett år att bli gravid.
    Där jag bor kan man söka hjälp som tidigast när man försökt bli gravid i sex månaders tid. 
    Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.

Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.

80% blir gravida inom ett år.
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?