• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-11-28 22:16:41 följande:
    Jag hade 17 innan, men sen jag började med rosenrot och bidrottningsgele så har den legat på 15. Har bim den 20, så samma som dig då. Spännande. 

Ja - spännande! Vi får följas åt och se hur det går! Har ni sex varje dag redan? Vi kör varannan nu tror jag (kör oftast när vi känner för det, men det blir iaf varannan dag), men sen när jag börjar upptäcka mitt ÄL-sekret kommer vi köra på varje dag fram till Äl och någon dag efter. NU ÄR DET VÅR TUR!!! :)
  • Anonym (samma.)

ja, vi kör varje dag nu. Har vi gjort sen mensen slutade.  Jag fick äl sekret redan på dag 7 i min cykel. Så vet inte om ägglossningen kommer tidigare denna månaden. Tänker iallafall inte missa den. Förra månaden körde vi varannan dag men denna gången ska jag testa varje dag.  Tar det inte sig denna månaden så går vi nog tillbaka till varannan eller när vi har lust sex. Blir lite tråkigt att ha sex när man egentligen inte känner för det. Igår var jag så trött. Sa till mannen att det fick bli en snabbis, inget gullegull. Bara rakt av. :) Inte så romantiskt. 

• Anonym (Väntar)

Så kul att vi börjar vara ett gäng! Verkar vara rätt tajmade också, jag har också bim kring den 20e. Får se mer exakt när äl kommer, brukar för mig vara ca dag 12. Som ni säger så är ju snittet 7 månader, så nån utav oss borde ju lyckas nu tycker man!!

• Dracarys

Idag känner jag mig lite halvt hoppfull om att det kan vara ÄL på gång! Testade nyss och fick ett halvstarkt utslagstest. Inte lika starkt som kontroll-linjen, men ändå. Brukar få lite halv-utslag lite innan det ger fullt utslag. Kanske logiskt, det där hormonet stegras väl inte på en sekund, det tar väl en liten tid för det att stegra sig och då kan man få ett halv-utslag?

Hoppas på det i alla fall. =)

• Anonym (Väntar)

Jag har övergett testlagrets äl-tester som jag använt mycket, just för att jag blev less på att analysera streck.. Nu kör jag med cb digitala, skönt med den glada gubben som ger raka besked :)

• Anonym (tvålen)

Åh vad spännande med att så många har äl-tid snart!!!:D

Tack för info Ebba! Ska nog ta tag i en koll för vår del också till våren - fast vill helst slippa. Kanske är bra för psyket om det dröjer länge till att göra en koll. Fast det där med att det är en dålig spermie med "fel" DNA fattar jag inte riktigt. Har ju förr blivit gravid "direkt" men inte nu. Har spermierna plötsligt blivit dåliga då? Tror nog mer på att mina ägg blivit gamla och dåliga och att vi inte är lika fertila längre *trist så in i vassen*. Men snart så! Håller alla tummar jag har för oss alla. Är så förbaskat otålig. Ingen annan som känner så. Jag har humörsvängningar i takt med cykeln. Hoppfull-lycklig*nu ska det gå*- förväntansfull-vrak på djupet och så om och om igen. Sov gott alla!

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-11-29 14:13:18 följande:
    ja, vi kör varje dag nu. Har vi gjort sen mensen slutade.  Jag fick äl sekret redan på dag 7 i min cykel. Så vet inte om ägglossningen kommer tidigare denna månaden. Tänker iallafall inte missa den. Förra månaden körde vi varannan dag men denna gången ska jag testa varje dag.  Tar det inte sig denna månaden så går vi nog tillbaka till varannan eller när vi har lust sex. Blir lite tråkigt att ha sex när man egentligen inte känner för det. Igår var jag så trött. Sa till mannen att det fick bli en snabbis, inget gullegull. Bara rakt av. :) Inte så romantiskt. 

Nej, det är klart, man vill ju verkligen inte missa! Vi har kört varannan nu sen mensen slutade i söndags, men i helgen och framåt blir det nog varje dag. Kommer troligtvis ha ÄL på tisdag eller där i krokarna så det får bli lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag. Då borde vi ju träffa tycker man? Jag kör dessutom med Clearblues digitala ÄL-test, jag tycker de är suveräna, man slipper tolka en massa streck, man får besked rakt av. Men sen ska man ju gärna ha sex dagarna innan så det är ju bra att ha koll på sekret och grejer också. När man väl får glad gubbe på testet så kan man ju ha missat en dag.

Jag känner ganska tydligt när jag har ÄL, så det är ju skönt, men det är ju samma sak där, det är ju bra att ha sex innan det.

Jag är också rädd att det ska bli för mycket planerat sex, men än så lönge tycker jag att det funkar bra, vi försöker göra det så kul det går! Det sägs ju att ju mer upphetsad mannen är, desto fler spermier kommer ut i utlösningen, så det är ju bra om han får komma ordentligt.
  • Ebba
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-29 17:06:47 följande:
    Så kul att vi börjar vara ett gäng! Verkar vara rätt tajmade också, jag har också bim kring den 20e. Får se mer exakt när äl kommer, brukar för mig vara ca dag 12. Som ni säger så är ju snittet 7 månader, så nån utav oss borde ju lyckas nu tycker man!!
    Ja, jättekul! Nu är det vår tur, rakt på genomsnittet! :) Jag brukar ha ÄL runt dag 15, men det kan variera lite.
  • Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2012-11-29 23:33:38 följande:
    Åh vad spännande med att så många har äl-tid snart!!!:D

Tack för info Ebba! Ska nog ta tag i en koll för vår del också till våren - fast vill helst slippa. Kanske är bra för psyket om det dröjer länge till att göra en koll. Fast det där med att det är en dålig spermie med "fel" DNA fattar jag inte riktigt. Har ju förr blivit gravid "direkt" men inte nu. Har spermierna plötsligt blivit dåliga då? Tror nog mer på att mina ägg blivit gamla och dåliga och att vi inte är lika fertila längre *trist så in i vassen*. Men snart så! Håller alla tummar jag har för oss alla. Är så förbaskat otålig. Ingen annan som känner så. Jag har humörsvängningar i takt med cykeln. Hoppfull-lycklig*nu ska det gå*- förväntansfull-vrak på djupet och så om och om igen. Sov gott alla!
    Inga problem! Enligt läkaren så är det bara tur som avgör att det går fort, men visst kan det lika gärna vara ägget det är nåt fel på, det som händer är at ägg och spermie inte är en match så att säga, de passar inte. Och det kan lika gärna hända gång 1 att det är rätt spermie och ägg, som gång 14.

Jag vet precis vad du menar med berg och dalbanan, man känner sig som en urvriden trasa emellanåt! Men om du tror att det skulle kunna stilla ditt sinne så rekommenderar jag verkligen att ni går och kollar upp er, det är såååå skönt att veta att det inte är något fel, jag känner mig så mycket mer hoppfull nu än innan och om det inte skulle ta sig den här gången heller så känner jag ingen panik för det. Bara det var värt de 4000 för mig.

Kram!
  • Dracarys
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-29 17:59:47 följande:
    Jag har övergett testlagrets äl-tester som jag använt mycket, just för att jag blev less på att analysera streck.. Nu kör jag med cb digitala, skönt med den glada gubben som ger raka besked :)
    Mmmm.... det är säkert trevligare, men, ja... testlagrets test = ca 3,50 kr / st. Clearblue digital = 35 kr / st. Jag måste ofta testa ca 7-10 dagar i månaden för att hitta min oregelbundna ÄL. Då är det lite trevligare att ligga på 35 kr / mån än 350. =)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?