Anonym (samma.) skrev 2012-11-29 14:13:18 följande:
ja, vi kör varje dag nu. Har vi gjort sen mensen slutade. Jag fick äl sekret redan på dag 7 i min cykel. Så vet inte om ägglossningen kommer tidigare denna månaden. Tänker iallafall inte missa den. Förra månaden körde vi varannan dag men denna gången ska jag testa varje dag. Tar det inte sig denna månaden så går vi nog tillbaka till varannan eller när vi har lust sex. Blir lite tråkigt att ha sex när man egentligen inte känner för det. Igår var jag så trött. Sa till mannen att det fick bli en snabbis, inget gullegull. Bara rakt av. :) Inte så romantiskt.
Nej, det är klart, man vill ju verkligen inte missa! Vi har kört varannan nu sen mensen slutade i söndags, men i helgen och framåt blir det nog varje dag. Kommer troligtvis ha ÄL på tisdag eller där i krokarna så det får bli lördag, söndag, måndag, tisdag och onsdag. Då borde vi ju träffa tycker man? Jag kör dessutom med Clearblues digitala ÄL-test, jag tycker de är suveräna, man slipper tolka en massa streck, man får besked rakt av. Men sen ska man ju gärna ha sex dagarna innan så det är ju bra att ha koll på sekret och grejer också. När man väl får glad gubbe på testet så kan man ju ha missat en dag.
Jag känner ganska tydligt när jag har ÄL, så det är ju skönt, men det är ju samma sak där, det är ju bra att ha sex innan det.
Jag är också rädd att det ska bli för mycket planerat sex, men än så lönge tycker jag att det funkar bra, vi försöker göra det så kul det går! Det sägs ju att ju mer upphetsad mannen är, desto fler spermier kommer ut i utlösningen, så det är ju bra om han får komma ordentligt.