• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-27 19:13:13 följande:
    Här blev det ytterligare ett misslyckande.. Har varit ett vrak i ett par dagar, nu väntar jag på äl.. sen bim igen.. suck vilken berg och dalbana detta är..
    Tråkigt. December är vår månad. :)
  • Anonym (samma.)
    Anonym skrev 2012-11-27 21:58:13 följande:
    Kanske skulle börja tempa Känns ju som en grej till att kolla, vilket känns som ett - men samtidigt, en sak till som kan optimera.
    Jag gillar verkligen att tempa. Blev helt fast efter första gången. Det tar ju så lite tid. Termometern på nattduksbordet sen en check innan man stiger upp. Sen skriver du in tempen på fertilityfriend så sköter den resten. Finns jättemycket bra information på den sidan.

Sen är det så skönt att kunna se att man faktiskt har haft ägglossning.  
  • Anonym (Väntar)

Vad använder man för typ av termometer?

• Ebba

Hej allihop!

Ursäkta att jag varit lite frånvarande men det har varit några hektiska dagar! Hur går det för er, nån som närmar sig ÄL eller BIM?

Själv är jag på väldigt gott humör idag, vi var tillbaka till läkaren igår som tagit alla prover och allt såg jättebra ut! Vi har ju "bara" försökt i 6 månader, men jag var ändå väldigt orolig att något skulle vara fel och tänkte att jag hellre skulle veta det på en gång i så fall.

Läkaren vi träffade var helt underbar, hon tog sig verkligen tid att svara på alla våra mer eller mindre dumma frågor. :) Det bästa jag fick med mig därifrån var känslan av att det verkligen inte är något konstigt att det tar ett tag och det är en enorm lättnad!

Så alla ni som försöker, kämpa vidare, snart är det vår tur!!

• Anonym (samma.)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-28 13:04:43 följande:
    Vad använder man för typ av termometer?
    Jag har en vanlig muntemp från apoteket. Det viktiga är att man tar på samma sätt och samma tid för att kunna se ett mönster.
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-11-28 14:51:15 följande:
    Hej allihop!

Ursäkta att jag varit lite frånvarande men det har varit några hektiska dagar! Hur går det för er, nån som närmar sig ÄL eller BIM?

Själv är jag på väldigt gott humör idag, vi var tillbaka till läkaren igår som tagit alla prover och allt såg jättebra ut! Vi har ju "bara" försökt i 6 månader, men jag var ändå väldigt orolig att något skulle vara fel och tänkte att jag hellre skulle veta det på en gång i så fall.

Läkaren vi träffade var helt underbar, hon tog sig verkligen tid att svara på alla våra mer eller mindre dumma frågor. :) Det bästa jag fick med mig därifrån var känslan av att det verkligen inte är något konstigt att det tar ett tag och det är en enorm lättnad!

Så alla ni som försöker, kämpa vidare, snart är det vår tur!!
    Va skönt. man känner ju sig lite onormal när det inte går på första försöket. Verkar inte som om någon jag känner verkligen får försöka att bli gravida. De bara bestämmer sig, slutar på preventinmedel, sen är de gravida månaden efter typ utan att ha koll på ägglossning eller något. Känns lite surt. :(

Jag närmar mig ägglossning nu. tror att det är cirka fem dagar kvar. Så vi har sex för fullt nu. Ska minsann inte slösas några spermier här inte. 
  • Ebba

Ja, det känns jätteskönt att veta att det kommer få en dag! Jag hoppas ju såklart på att det blir denna gången. :)

Vad roligt att du snart har ÄL, det har jag också, troligtvis om 6 dagar, hur lång lutealfas har du? Min är på 15 eller 16 dagar så jag har väl BIM runt den 20 eller så.

• Anonym (tvålen)
    Ebba skrev 2012-11-28 19:27:54 följande:
    Ja, det känns jätteskönt att veta att det kommer få en dag! Jag hoppas ju såklart på att det blir denna gången. :)

Vad roligt att du snart har ÄL, det har jag också, troligtvis om 6 dagar, hur lång lutealfas har du? Min är på 15 eller 16 dagar så jag har väl BIM runt den 20 eller så.
    Hoppas för oss alla !! Ligger rätt väl i fas med er tjejer som har äl snart. Spännande men jag vill samtidigt inte göra för stor grej av det. Blir ju sååå besviken varje gång. Hm. Förresten Ebba, var var du för koll och vad testar de då? Börjar känna att vi kanske med borde komma iväg. I alla fall när det gått ett år, vilket jag ju hoppas vi slipper. Läste någonstans (vet ej var) att det i snitt tar 7 månader att bli gravid. Undrar vilka det gäller och vad som menas med det och om siffran stämmer. Någon av oss borde väl vara "genomsnittlig" så någon av oss borde väl lyckas nu då!
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-11-28 19:27:54 följande:

Jag hade 17 innan, men sen jag började med rosenrot och bidrottningsgele så har den legat på 15. Har bim den 20, så samma som dig då. Spännande. 

• Ebba
    Anonym (tvålen) skrev 2012-11-28 22:05:13 följande:
    Hoppas för oss alla !! Ligger rätt väl i fas med er tjejer som har äl snart. Spännande men jag vill samtidigt inte göra för stor grej av det. Blir ju sååå besviken varje gång. Hm. Förresten Ebba, var var du för koll och vad testar de då? Börjar känna att vi kanske med borde komma iväg. I alla fall när det gått ett år, vilket jag ju hoppas vi slipper. Läste någonstans (vet ej var) att det i snitt tar 7 månader att bli gravid. Undrar vilka det gäller och vad som menas med det och om siffran stämmer. Någon av oss borde väl vara "genomsnittlig" så någon av oss borde väl lyckas nu då!
    Mycket spännande! Kul att kunna följas åt! Då jag gärna vill vara anonym så vill jag helst inte berätta vart vi gick, men det var en privat klinik som jag googlade fram och de tog 4000 kr för utredningen. Då kollades min sköldkörtel, äggreserv, jag genomgick ett VUL och det togs spermaprov på min sambo. Det gjordes säkert fler test, men detta är vad jag kommer ihåg iaf.

Gynekologen berättade för oss att det som oftast gör att det tar tid att bli gravid är att "fel spermie" träffar ägget, dvs en spermie vars dna inte passar med ägget och därför inte hade blivit ett livsdugligt barn. Hon sa att det är ca 20% chans att bli gravid varje cykel, om man prickar precis rätt, så det är inget konstigt alls att det tar tid. Det ska heller inte var ovanligt att det tar upp emot 24 månader, utan att något är fel. Så det bästa man kan göra i vår situation är att ha lite is i magen, vilket ju såklart inte är så lätt. Men jag känner mig mer övertygad än nånsin nu att det verkligen är vår tur snart!
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?