• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-21 17:24:55 följande:
    Hur går det för alla? Själv så har jag endel symptom.. 4 dagar kvar till bim.. Men, kan lika gärna vara mensen som gör sig påmind..
    Spännande, vad har du för symptom?

Jag har fortfarande mens så jag försöker ladda inför nästa ÄL som troligtvis blir i början av nästnästa vecka. Nästa helg blir det mycket mys! :)
  • Anonym

Hoppar också med.. Så jobbigt när man vill vara lite "hemlig" och inte skrika ut på stan; vi får inte till det. Hatar varje gång mensen kommer. Har också försökt 7 cykler men inte kollat med ÄLtester förrän i somras och sen dess har vi haft 4 cykler med ÄL enligt stickan i alla fall. Har barn sen tidigare men de är rätt stora nu (och mycket lättillverkade) och jag har glömt "hur det var". Tror varje månad att jag är gravid men börjar lära mg att inte hoppas men det är ju sååååå trist! Att jag är gammal i gemet är väl ytterligare en sak som stressar mig men vi försöker ta det lugnt. Är det fler "gamlingar" här? Har blivit helnojig och lättrörd och inte alls mitt vanliga jag

• Anonym (Väntar)
    Ebba skrev 2012-11-23 10:57:03 följande:
    Spännande, vad har du för symptom?

Jag har fortfarande mens så jag försöker ladda inför nästa ÄL som troligtvis blir i början av nästnästa vecka. Nästa helg blir det mycket mys! :)

Har lite svårt att sätta fingret på vad som känns annorlunda.. Känns inte som det brukar dagarna innan mens. Har iaf molvärk i äggstockarna som kommer och går.. Ömma bröst, men det har jag alltid innan mens. Det som dock gör mig mest fundersam är att jag mår illa lite nu och då.. Höll på att kräkas igår morse.. Vi får helt enkelt se hur det artar sig.. Bim på söndag eller måndag..
  • Anonym (Väntar)
    Anonym skrev 2012-11-23 21:04:06 följande:
    Hoppar också med.. Så jobbigt när man vill vara lite "hemlig" och inte skrika ut på stan; vi får inte till det. Hatar varje gång mensen kommer. Har också försökt 7 cykler men inte kollat med ÄLtester förrän i somras och sen dess har vi haft 4 cykler med ÄL enligt stickan i alla fall. Har barn sen tidigare men de är rätt stora nu (och mycket lättillverkade) och jag har glömt "hur det var". Tror varje månad att jag är gravid men börjar lära mg att inte hoppas men det är ju sååååå trist! Att jag är gammal i gemet är väl ytterligare en sak som stressar mig men vi försöker ta det lugnt. Är det fler "gamlingar" här? Har blivit helnojig och lättrörd och inte alls mitt vanliga jag

Välkommen! Hur ligger du till i cykeln just nu?

Gamling och gamling, allt är ju relativt :) men jag fyller snart 29!
  • Anonym (samma.)
    Anonym skrev 2012-11-23 21:04:06 följande:
    Jag är 35. Jobbar på första barnet. Känner mig inte gammal men inser att andra kan tycka det. :) Påbörja mitt 8 försök nu. Ägglossning om cirka 9 dagar. Denna gången ska jag testa att ha sex varje dag efter att mensen slutar. Började tempa för några månader sen för att se att jag verkligen har ägglossning, vilket jag verkar ha. Har ägglossning på min sambos födelsedag och bim runt jul, så ska det ta sig så är det verkligen rätt tillfälle. 

Tar det inte sig nu så blir det tyvärr ett uppehåll på ett par månader då jag och mannen kommer befinna oss i olika länder. Vill verkligen inte ta uppehåll. 
  • Susodus

Vi har kört ivf svängen och det har tagit ett och ett halvt år för syskon men nu är jag gravid vecka 25.

• Anonym (samma.)
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-24 12:40:13 följande:

Har lite svårt att sätta fingret på vad som känns annorlunda.. Känns inte som det brukar dagarna innan mens. Har iaf molvärk i äggstockarna som kommer och går.. Ömma bröst, men det har jag alltid innan mens. Det som dock gör mig mest fundersam är att jag mår illa lite nu och då.. Höll på att kräkas igår morse.. Vi får helt enkelt se hur det artar sig.. Bim på söndag eller måndag..
    håller tummarna för dig.
  • Anonym
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-24 12:42:20 följande:

Välkommen! Hur ligger du till i cykeln just nu?

Gamling och gamling, allt är ju relativt :) men jag fyller snart 29!
    Tackotack! ÄL om ca 10 dar sisådär men jag har gått in för att inte haussa upp det för det har blivit så prestationsinriktat. Och ffa mannen i mitt liv tycker det är jobbigt. Har använt ÄLstickor en tid men nästan bestämt mig för att skippa dem för jag känner ju i princip lika bra själv när det är dags och sen vet man ju inte när det släpper ett ägg iaf och när det ska till och om det är bra med ofta eller sällan. Har funderat på "varannandagsmetoden" istället. Hur gör ni? Ofta-ofta eller med lite mellanrum för att få många fina simmare?

Jag är 38. Känner mig inte gammal alls men får väl inse att jag kanske är det - i alla fall i dessa sammanhang
  • Anonym
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-24 12:40:13 följande:

Hoppas hoppas för dig!!
  • Anonym
    Susodus skrev 2012-11-24 12:44:33 följande:
    Vi har kört ivf svängen och det har tagit ett och ett halvt år för syskon men nu är jag gravid vecka 25.
    Spännande! Kan du inte berätta lite om hur ni tog beslutet att prova IVF, hur lång tid det tog innan ni väl kom till försök och hur lång tid det sedan tog. Känner mig så dåligt påläst på detta men börjar inse att det kanske är där vi slutar med till slut. Vill bara inte inse det ännu
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?