• Susodus

7 månaden med försök.. Fler?

Vi har kört ivf svängen och det har tagit ett och ett halvt år för syskon men nu är jag gravid vecka 25.

• Susodus

Jag kände på mig att ngt var fel, så vi gjorde en utredning och sade väl att vi försökt 1,5 år fast det var inte så länge, sedan såg de att spermierna var slöa (ofta är det så, trots att kvinnorna utreds först) och då gick vi privat. Kötiden genom landstinget var 1,5 år och vi ville inte vänta, kön visade sig snabbare men då var jag redan gravid. Första barnet gick på första försöket, andra tog 6 försök och 1,5 år, skitjobbigt, även fast man har ett barn innan var det otroligt tufft, trodde väl att det skulle funka så lätt igen, men värt det, man glömmer när det väl blir, all sorg, smärta och psykisk press.

Mitt råd är att kör på men gör en utredning, så ni vet, kanske allt är normalt och det löser sig av sig själv, men är det något fel så är det bara läkarna som kan hjälpa er, tro, hopp och kärlek funkar då tyvärr inte mer än till att orka fortsätta processen tillsammans.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?