• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba

Anonym (samma) åh så typiskt att missa två hela gånger, jag håller tummarna extra hårt för att det går den här gången!

• Ebba

Anonym (väntar) Jag väntar också, tog test i morse som inte visade glad gubbe, men ska ta igen i eftermiddag för det känns verkligen som att det närmar sig nu och jag vill ju inte missa!

Vi har också haft sex varje dag de senaste dagarna varje dag och innan dess varannan sen mensen tog slut förra söndagen. Men nu hoppas jag verkligen att det är skarpt läge snart, vill inte att sexet ska bli tvingat och det börjar närma sig det lite tycker jag.

Men jag håller med dig, någon av oss borde rimligen lyckas den här månaden! Nu är det vår tur!!

• Anonym (samma.)

japp, surt som fan att missa 2 ggr. Känns som en evighet......... Konstigt hur det kan påverka en. Innan vi planerade barn så blev man ju aldrig så nedstämd som jag blir nu. Känns nästan som om det är 2 onödiga månader jag har framför mig. Otroligt löjligt av mig att tänka så.  Har ju egentligen så mycket annat bra som sker i mitt liv. Men barnalstrandet tar över allting just nu känns det som.

Ja.. Någon borde plussa. Kommer bli så glad för er skull och bara lite lite avundsjuk. (känns redan som om det är kört för mig denna månaden inser jag. ) :) 

• Dracarys
    Ebba skrev 2012-12-04 14:25:34 följande:
    Dracarys, hur menar du att ni försökt i ett år men i praktiken bara 7 månader? Håller tummarna stenhårt för att det ska ha tagit sig!
    Jag hade ingen ägglossning mellan juli och november. Vi har försökt sedan januari 2012, men jag har bara haft ÄL 7 gånger.
  • Dracarys
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 14:39:32 följande:
    japp, surt som fan att missa 2 ggr. Känns som en evighet......... Konstigt hur det kan påverka en. Innan vi planerade barn så blev man ju aldrig så nedstämd som jag blir nu. Känns nästan som om det är 2 onödiga månader jag har framför mig. Otroligt löjligt av mig att tänka så.  Har ju egentligen så mycket annat bra som sker i mitt liv. Men barnalstrandet tar över allting just nu känns det som.

Ja.. Någon borde plussa. Kommer bli så glad för er skull och bara lite lite avundsjuk. (känns redan som om det är kört för mig denna månaden inser jag. ) :) 
    Låter jättesurt att missa flera försök på raken på det sättet! Två försök missade, och vem vet, du kanske är magsjuk när det skulle vara dags för tredje gången? Uärk. Jag skulle fått massor av sådana dumma tankar.
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-04 17:06:47 följande:
    Låter jättesurt att missa flera försök på raken på det sättet! Två försök missade, och vem vet, du kanske är magsjuk när det skulle vara dags för tredje gången? Uärk. Jag skulle fått massor av sådana dumma tankar.
    Mm, känns jättesurt. Men inget att göra åt. Skulle inte förvåna mig ett dugg om mannen måste åka på en jobbresa eller något månaden därpå. 

Har ni andra konstiga drömmar? Varje månad strax innan mensen så drömmer jag att jag har en liten bebis. Det är bara det att jag kan aldrig ta hand om den. Tappar alltid den eller slår huvudet i dörrkarmen när jag går in, bebisen blir alltid skadad.. Alltid samma drömmar varje månad strax innan mens.  Börjar nästan tro att det är min kropp som säger mig att nä, detta ägget var inget bra, lite skadat. :) Knäppt, jag vet.. :)
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 19:20:32 följande:
    Mm, känns jättesurt. Men inget att göra åt. Skulle inte förvåna mig ett dugg om mannen måste åka på en jobbresa eller något månaden därpå. 

Har ni andra konstiga drömmar? Varje månad strax innan mensen så drömmer jag att jag har en liten bebis. Det är bara det att jag kan aldrig ta hand om den. Tappar alltid den eller slår huvudet i dörrkarmen när jag går in, bebisen blir alltid skadad.. Alltid samma drömmar varje månad strax innan mens.  Börjar nästan tro att det är min kropp som säger mig att nä, detta ägget var inget bra, lite skadat. :) Knäppt, jag vet.. :)
    Nej fy. Släng bort den drömmen och skaffa nya .

Tror på det positiva tänkandet och hoppas också att någon ska få lyckas så här innan jul. Vi har inte heller "fullt antal" i försök eftersom jag också tycker 2 ska räknas bort. Känns bra på ett sätt eftersom det ju då egentligen inte har tagit så lång tid hittills. Samtidigt är det ju så att två månader till gått och vi blivit äldre (och mer desperata). Här kör vi lite mer spontant med sexandet. Sambon fixar inte det inrutade så jag "smyger" med äl-testen för att han inte ska tappa lusten och så försöker jag "lotsa" in honom rätt dagar. Hade tänkt sluta men det är visst som speldjälvulen. Jag känner ju äl tydligt och har så alltid gjort men nu när jag blivit mer desperat vill jag ha ett "kvitto". Har även börjat tempa nu efter er reklam  medsystrar Men egentligen är den bästa indikatorn på att Äl skett för mig de stenhårda svullna brösten. Får ej det om jag inte haft Äl.

Håller med om att nu behövs uppmuntran för just nu tror jag allt är möjligt och om det inte vill sig är jag nere på botten om 2 veckor. Sååå trist. Men det var där tänka positivt kom in i bilden. Stor kram till er alla!
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-04 14:07:11 följande:
    Håller tummarna för dig. Hoppas verkligen att det har tagit sig för oss med. Jag kommer att missa nästföljande 2 ägglossningar. Ena månaden är mannen borta och nästa månad är jag borta. så hela 3 månader tills nästa försök. Känns som ett år. :(
    Åh vad tungt. Får hoppas det tar sig nu då. Och som plan B att det händer något som gör att ni kan försöka sen i alla fall. Tex ändrad cykel, ändade planer eller något...
  • Anonym (samma.)

japp. Vi får tänka positivt. Någon ska ju plussa. Kan va vem som helst av oss.

Tempa är verkligen jättebra. Om du inte har laddat ner appen fertilityfriend så gör det. Den är super. Och väldigt mycket information på deras hemsida.

Känner igen det med en pressad sambo. Jag berättar inte för mannen att jag närmar mig ägglossning. Fast tror han inser det endå, Hans sexlust är ju betydligt större än min, så runt ägglossning är enda gången då han får komma till så mycket han vill. :) 

• Dracarys

Jag har inte kommit längre än barnets födelse i drömmarna än. Kanske kan ha att göra med att jag har primär förlossningsrädsla och jag fortfarande bearbetar detta. Jag kommer inte att acceptera något annat än kejsarsnitt, och det är också det jag drömmer om. Det låter kanske lite konstigt, men när jag drömmer om att läkaren plockar ut barnet så känns det liksom som att plocka ut något ur en matlåda. Ni vet, ett fyrkantigt utrymme med en väldigt speciell plastig känsla. Och sedan stänger man locket. =) Känns knäppt att skriva, men bäbisen ligger verkligen i en matlåda i magen i drömmen och det är bara att öppna och plocka ut den. =)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?