• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)

idag dippade min temp. Andra månader har den gjort det ungefär 3 dagar innan ägglossning. Fick mer ägglossningsflytningar idag så den är nog på gång snart.  Jag använder inte ägglossningstest längre. Gjorde det ett par månader bara för att kolla ungefär var jag låg. Nu vet jag det och tempar istället för att i efterhand kunna se att ägglossning skett. Den brukar hålla sig till dag 14. Är på dag 11 idag, så nu är det snart dags.. Hoppas hoppas att det tar sig.

Känner igen det med humörsvägningarna.När mensen kommer vill jag bara gå och dö. SÅ besviken, så arg och vill bara ge upp. Sen är det dagarna innan ägglossning då man är full av förväntan, nu jäklar ska det ta sig. 

Vet att det inte är något fel på oss. Blev gravida för fem år sedan när jag gick på ppiller till och med. Det slutade i missfall. Sen dess har vi inte provat först nu. Så vi kan ju bli gravida. Nu är jag förvisso fem år äldre men hoppas att det inte ska betyda så mycket. Min mamma fick sitt sista barn när hon var 44 så hoppas att det är ärftligt. 

• Ebba

Hur går det för er tjejer? Här är väntan på ÄL irriterande, trodde jag skulle få glad gubbe på ÄL-testet igår eller idag, men fortfarande stirrar den tomma ringen tillbaka! Jag har ju iofs ganska oregelbunden mens, men det senaste halvåret har den faktiskt kommit ganska regelbundet. Nåja, vi har sex varje dag nu för att inte missa iaf. Det är ju tydligen allra bäst att ha sex redan innan (och självklart också precis efter) man får utslag på testerna. Den här månaden ska det gå!! :)

• Anonym (samma.)

Jag tror att jag precis har haft ägglossning. Flera dagar tidigare än vad jag beräknat. Så ledsen pga det. Missade därför att ha sex på ägglossningsdagen och dagen innan ägglossning. Men hade sex alla dagar innan dess och 2 gånger dagen efter ägglossning. Men så surt att vi missade precis innan och på dagen.

• Ebba

Ånej vilken osis! Hur kommer det sig att du tror att du hade det då? Det är precis det jag är rädd för, så nu kör vi varje dag tills vi är säkra på att ÄL har varit. Men jag tror egentligen inte att du behöver vara orolig, ni hade ju sex både före och efter så det borde räcka! Jag håller tummarna!

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-03 22:10:07 följande:
    Ånej vilken osis! Hur kommer det sig att du tror att du hade det då? Det är precis det jag är rädd för, så nu kör vi varje dag tills vi är säkra på att ÄL har varit. Men jag tror egentligen inte att du behöver vara orolig, ni hade ju sex både före och efter så det borde räcka! Jag håller tummarna!
    Jag fick en temphöjning. Den sker efter ägglossning.  Vi hade ju sex varje dag efter mensen slutat. Men sen fick jag migrän en dag och kunde inte ha det. Låg bara och kräktes. Dagen efter så var min man borta på jobb och kom inte hem först efter jag somnat. Tänkte att det var ju ändå flera dagar tills ägglossning så det skulle vara lugnt.  Men icke. Äter ju rosenrot och bidrottningsgele denna månaden. Det kan ju korta ner cyklen. Vilket iofs är positivt. Då är det ju inte så länge mellan ens försök. Har normalt en cykel på 31 dagar. Om min ägglossning har kommit tidigare så kommer jag ner till 27 dagar.
  • Ebba

Aha, då förstår jag! Det är bara att hopas att det tar sig ändå, spermier kan ju leva flera dagar där inne! :)

Själv väntar jag fortfarande på ÄL, så min cykel blir lite längre än förra den här gången, men jag känner att det börjar bli på g iaf.

• Dracarys

Jag väntar nu på BiM ca 14 december. =)
    Hoppas verkligen att vi träffade den här gången... det skulle vara så skönt att fixa det här utan att behöva dra igång en utredning. Det här är sista chansen för oss innan det har gått ett år sedan vi började försöka, men i praktiken är det bara försök nummer 7.

• Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-04 08:40:03 följande:
    Jag väntar nu på BiM ca 14 december. =)
    Hoppas verkligen att vi träffade den här gången... det skulle vara så skönt att fixa det här utan att behöva dra igång en utredning. Det här är sista chansen för oss innan det har gått ett år sedan vi började försöka, men i praktiken är det bara försök nummer 7.
    Håller tummarna för dig. Hoppas verkligen att det har tagit sig för oss med. Jag kommer att missa nästföljande 2 ägglossningar. Ena månaden är mannen borta och nästa månad är jag borta. så hela 3 månader tills nästa försök. Känns som ett år. :(
  • Anonym (Väntar)

Håller tummarna för oss alla! Vilken underbar julklapp att få ett plus några dagar innan jul! Nån utav oss borde det ju lyckas för den här gången tycker man ju!

Själv så väntar jag på äl.. Den glada gubben borde dyka upp på torsdag. Myser på varje dag vi också för att inte missa! Dock så har vi inte missat en endaste gång sen vi började försöka och inget hänt.. men man vill ju göra allt man kan liksom! Ingen som har några andra tips och råd och skrönor man kan roa sig med att testa tills det tar sig? :)

• Ebba

Dracarys, hur menar du att ni försökt i ett år men i praktiken bara 7 månader? Håller tummarna stenhårt för att det ska ha tagit sig!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?