• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (Försöker också)

ÄL + 10 idag, brukar ha ca 13 dagar mellan ÄL och mensen.

• Anonym (7:e)

För oss blir det 7:e försöket. Är på äl+6 idag. Har testat äl-test, gav inte så mycket, testat nattljusolja sedan slutet på september. Håller med om att allt försök tär på förhållandet på så sätt att båda känner sig smått otillräckliga. Vi vet ju inte vad det beror på att det inte blir något. Jobbigt.. men förhoppningsvis så blir vi föräldrar så småningom :)

• Anonym (Väntar)

Får hoppas det blir endel + här snart.. nån som börjat känna nåt symptom? Själv så har jag symptom jämt så det är inte mycket att lita till. Sist jag var gravid hade jag konstant molande mensvärk mellan äl och bim. Plussade sen på bim-2.

• Anonym (:()
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-16 12:09:37 följande:
    Dracarys: Vissa säger ju att rosenrot kan få ordning på mensen.. Kanske värt att testa det? Anonym (:(): cellprov säger du, kan j hoppas att det blir för dig som det blev för mig med förra barnet. Blev gravid typ samma dag jag var på cellprov :) Hur ligger ni alla till i cykeln nu? Själv så är jag på ca äl+4

Får hoppas :) gått med blod/bruna flytningar hela cykeln så har inte kunnat myst alls sen sista mensens strt... Mensdags om 6 dagar känns så deppigt :(

Tänkte testa imorgon, BIM-1. Trots att vi försökt så länge är det alltid svårt att hålla sig från att testa tycker jag.. Men det blir alltid blankt :(

Inga symptom men det hade jag inte med första barnet heller. 

• Anonym
    Anonym (Försöker också) skrev 2012-11-18 19:30:15 följande:
    Tänkte testa imorgon, BIM-1. Trots att vi försökt så länge är det alltid svårt att hålla sig från att testa tycker jag.. Men det blir alltid blankt :(

Inga symptom men det hade jag inte med första barnet heller. 
    8 månader är inte särskilt länge!!
    Anonym skrev 2012-11-18 19:31:48 följande:
    8 månader är inte särskilt länge!!

Det beror ju förstås på vad du har för referensramar.... För mig och för oss känns det länge. Det känns som vi har försökt i.. Ja, 8 månader. Vi hade kunnat vara på en plats där jag var höggravid och skulle föda när som helst, men vi är inte ens i början. 8 månader är länge och det känns som en eeeevighet när det är det enda man går och tänker på.

Sen är jag ju självklart införstådd i att resan inte behöver vara slut här utan kan fortsätta i 8 långa månader till och vi står och har försökt i 16 månader innan vi vet ordet av, vem vet. Men just nu är det 8 och just nu känns det jättelänge. 
  • Anonym (samma.)

bim minus 2 eller 3 idag. Tempen började gå ner i morse, precis som förra månaden. Så nu är jag helt säker på att det är kört. Blir tokig. Var tvungen att gå ner och köpa d-vitamin på apoteket för att jag hörde att det kunde hjälpa. Sist jag kollade min sköldkörtel så var mina d-vitamin värden dåliga, men jag brydde mig inte om det direkt. Men när jag läste om någon som blev gravid efter att ha börjat äta det så fick det bli så. Kanske min brist gör att jag inte blir gravid.

Nästa månad ska jag verkligen ligga i. Nu har vi provat varannan dag. Nu ska vi få till det 2 ggr per dag, då måste väl någon rackare hitta rätt.

• Dracarys
    Anonym (Väntar) skrev 2012-11-16 12:09:37 följande:
    Dracarys: Vissa säger ju att rosenrot kan få ordning på mensen.. Kanske värt att testa det? Anonym (:(): cellprov säger du, kan j hoppas att det blir för dig som det blev för mig med förra barnet. Blev gravid typ samma dag jag var på cellprov :) Hur ligger ni alla till i cykeln nu? Själv så är jag på ca äl+4
    Jag provade rosenrot i våras, då sabbade den en fungerande cykel och försenade ÄL med 2 veckor. Nu är den i och för sig icke-fungerande, men jag har verkligen tappat tron på rosenrot.

Förväntad ÄL + 8 och fortfarande ingenting.

Testet i morse var lika blankt som vanligt!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?