• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Blomma

Ger upp det här med anonymiteten, jag som är ts =)

Idaaaag log äntligen den lilla glada gubben mot mig :) Detta ger mig BIM på 20/12. Har myst på varje dag nu sen i söndags, och kör på ett par dagar till :) Tror ni det är sämre att ha sex varje dag än att bara ha sex varannan eller var tredje? Jag tänker som att det borde vara bättre ju fler gånger man kör på.. Men har läst att fertilitetsläkare rekomenderar varannan.. hmm...

Någon som vill göra mig sällskap i en liten Bim lista? Vi är ju inte så många men roligt att hålla koll på vilket datum alla väntar på =) Kopiera och lägga in erat datum!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                     BIM-lista

Blomma - Bim 20/12

• Ebba

Härligt blomma - kör hårt!

Jag har precis samma funderingar som du, men den fertilitetsläkaren vi träffade sa att det räcker gott med varannan, men man kan gärna ha sex varje dag om man vill. Det är bara dennes konstaterat lågt spermieantal som ska vara lite återhållsamma med det där!

• Anonym (samma.)

jag vet inte hur man uppdaterar bim listan. men har antagligen bim den 16 eller den 19 beroende på när min ägglossning var.

Här är man symtomletare. Satt precis och googlade om svullen mage var ett gravtecken. Detta trots att jag vet att min svullna mage beror på de 14 clementinerna jag tryckt i mig i kväll. :) Desperat efter tecken tror jag.  

• Ebba

Jg vet inte heller hur man uppdaterar men jag borde ha BIM 21 dec.

Hahaha 14 clementiner, ja vem hade inte varit svullen då, men det betyder ju inte att du inte är gravid för det! :)

• Blomma

Man kopierar bara listan och lägger in. Men jag har gjort det nu så här har vi den

BIM-lista

Dracarys - 14/12
    Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12

• Blomma

Spännande tjejer, nu startar den långa väntan till bim.. Aldrig känns två veckor så långt =)
    Har bestämt mig för att ignorera allt jag känner denna gång.. har gravsymptom varenda månad som i slutändan uppenbarligen inte var annat än pms.. Förra gången jag var gravid hade jag molande värk från äl till bim. Men det har jag haft varenda gång nu så det verkar inte betyda nåt längre.  Kanske känns det annars eller rentutav mindre när man blir gravid andra gången?

Irriterande är det iallafall att det aldrig blir något.. särskillt när man vet att det gått en gång tidigare, varför skulle de inte gå nu liksom..

Ett plus i julklapp är det enda jag önskar mig!

• Blomma
    Dracarys skrev 2012-12-06 10:57:44 följande:
    Jag har börjat känna min ÄL först det senaste året. Tidigare kände jag det aldrig. Jag gick på p-piller i ca 1 år och första ÄL efter det kände jag vansinnigt tydligt. Jag trodde att jag hade blivit gravid, för det var smärta och molvärk och illamående och allt. Sedan gick det ett antal månader och jag kände ingenting särskilt, men nu i oktober och november så har jag haft väldigt tydliga känningar.

Kanske är något som kommer med åldern? =) Jag började känna av ÄL när jag var 31,5 år.
    Jag har aldrig känt av äl innan jag fick barn. Men efter jag varit gravid en gång så har jag börjat känna av det jätte tydligt, molar både i äggstockarna och bak i svanken. Får sen dessutom ont på sidan av brösten direkt när äl varit, så för mig är det ett tydligt tecken =)
    Sen så blir man väl mer medveten om den när man försöker bli gravid!
  • Border

7 månader är ju ingenting. Det är inte jätte ovanligt att det tar upp till åtminstone ett år. För oss tog det 2,5 år.

• Ebba

Blomma, jag förstår precis vad du menar. Men jag har inga barn sen innan så jag vet ju inte ens hur det ska kännas. :) Man får försöka sysselsätta sig med annat så att tiden går fort. Första veckan sv de två tycker jag är helt okej, jag förväntar mig inte att känns något förrän tidigast ÄL +7. Men sen... :)

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?