• Blomma

7 månaden med försök.. Fler?

Ger upp det här med anonymiteten, jag som är ts =)

Idaaaag log äntligen den lilla glada gubben mot mig :) Detta ger mig BIM på 20/12. Har myst på varje dag nu sen i söndags, och kör på ett par dagar till :) Tror ni det är sämre att ha sex varje dag än att bara ha sex varannan eller var tredje? Jag tänker som att det borde vara bättre ju fler gånger man kör på.. Men har läst att fertilitetsläkare rekomenderar varannan.. hmm...

Någon som vill göra mig sällskap i en liten Bim lista? Vi är ju inte så många men roligt att hålla koll på vilket datum alla väntar på =) Kopiera och lägga in erat datum!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                     BIM-lista

Blomma - Bim 20/12

• Blomma

Man kopierar bara listan och lägger in. Men jag har gjort det nu så här har vi den

BIM-lista

Dracarys - 14/12
    Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12

• Blomma

Spännande tjejer, nu startar den långa väntan till bim.. Aldrig känns två veckor så långt =)
    Har bestämt mig för att ignorera allt jag känner denna gång.. har gravsymptom varenda månad som i slutändan uppenbarligen inte var annat än pms.. Förra gången jag var gravid hade jag molande värk från äl till bim. Men det har jag haft varenda gång nu så det verkar inte betyda nåt längre.  Kanske känns det annars eller rentutav mindre när man blir gravid andra gången?

Irriterande är det iallafall att det aldrig blir något.. särskillt när man vet att det gått en gång tidigare, varför skulle de inte gå nu liksom..

Ett plus i julklapp är det enda jag önskar mig!

• Blomma
    Dracarys skrev 2012-12-06 10:57:44 följande:
    Jag har börjat känna min ÄL först det senaste året. Tidigare kände jag det aldrig. Jag gick på p-piller i ca 1 år och första ÄL efter det kände jag vansinnigt tydligt. Jag trodde att jag hade blivit gravid, för det var smärta och molvärk och illamående och allt. Sedan gick det ett antal månader och jag kände ingenting särskilt, men nu i oktober och november så har jag haft väldigt tydliga känningar.

Kanske är något som kommer med åldern? =) Jag började känna av ÄL när jag var 31,5 år.
    Jag har aldrig känt av äl innan jag fick barn. Men efter jag varit gravid en gång så har jag börjat känna av det jätte tydligt, molar både i äggstockarna och bak i svanken. Får sen dessutom ont på sidan av brösten direkt när äl varit, så för mig är det ett tydligt tecken =)
    Sen så blir man väl mer medveten om den när man försöker bli gravid!
  • Blomma

Min långa väntan på bim har börjat.. Denna månad har vi verkligen gjort ALLT för att det ska bli nåt, hoppas verkligen att det lyckas! Kommer bli så nerslagen om det inte funkar.. Planen var ju att jag skulle bli gravid iår, går det inte nu så blev det inte så.. Känns lite jobbigt. Även fast man väntar på bim har jag märkt att när det väl närmar sig blir jag nervös och tycker det känns rätt jobbigt, så rädd att bli besviken igen. Blir bara värre och värre för varje gång..

Så nu är det dags att folk börjar plussa i den här tråden så att man får lite positiv energi! :)

• Blomma

Jag har också haft sådär någon månad.. helt utan pms, sen har mensen kommit. Jag har nästa tagit det som att jag ej haft ägglossning den månaden.. har läst mig till att man har äl ca 10 av 12 månader.. så nångång varje år får man mens utan att ha haft äl.. Vet inte, bara en teori att man då kanske upplever mindre eller ingen pms..

• Blomma

Att gravtest är negativa bim-4 betyder ju ingenting! på de flesta test står det ju att man ska vänta till bim eftersom det innan är väldigt osäkert.. Det finns ju dessutom dom som inte får plus förrän flera dagar efter bim. Men det är svårt att inte tro att hoppet är ute efter ett negativt test.. 

Sist jag var gravid plussade jag på digitalt på bim -2.

• Blomma

Vi ligger verkligen lika jag och du Ebba :) jag är på äl +4 :) bim 20e :) nä inte lönt att leta symptom än.. Men vid denna tid brukar jag känna av både ryggont och molvärk.. Får se hur det blir denna gång..

• Blomma
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-11 22:25:37 följande:
    Men hörrni girls, de av er med barn/gravidieter innan. Kommer ni ihåg om ni verkligen kände något innan bim? Mitt minne är grumligt men som jag tror så kom mina symptom senare. Fast säker är jag inte. Alla lutealfas-symptom har man ju liksom ändå. Hormonpeaken (som ju gör att man kan mäta HCG i urin) kommer väl ganska nära bim och det är väl därför det oftast inte slår om förrän då?? Jag är ju, som sagt, ingen testnarkoman så jag är rätt okunnig, men jag funderar en hel del

Tror faktiskt att de allra flesta inte känner nån skillnad alls innan bim.. Det enda jag kände sist jag var gravid var molande värk i äggstockarna ända från äl till bim.. Plussade på bim-2.. Ca en vecka efter det kom galet ömma bröst!
  • Blomma
    Ebba skrev 2012-12-14 08:18:02 följande:
    ÄL+8 idag och tog ett test på skoj. Konstigt nog syns det ett väääääldigt svagt plus, men jag tror att det bara är det stället där strecket ska vara som har råkat få lite färgrester i sig.

Jag känner mig precis som jag brukar göra mellan ÄL och mens så därför tror jag inte att det blivit nånting den här gången heller. Men man vet aldrig, den som lever får se. :)

Hur går det för er andra?

Aaaaaa tänk om! Håller tummarna att det är ett riktigt streck som ökar i styrka! :)
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?