• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Dracarys skrev 2012-12-08 17:13:28 följande:
    Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.

Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.

80% blir gravida inom ett år.
    Och vi kommer att tillhöra de 80% :) :)

Hur känns det för er idag? Fortfarande inga symtom här.  Iom att jag inte tror att det har tagit sig denna gången så känns det ganska så lugnt. Jag verkar inte vara skengravid för en gångs skull. Ganska så skönt. Och fick precis reda på att kanske kanske kommer vi bara att missa nästa ägglossning isjtället för nästa 2. Känns lite bättre. 

• Border
    Thotis90 skrev 2012-12-08 16:59:02 följande:
    Hur gammal är man när man kallas första gången? Jag blir 23 år i slutet av januari..
    Man är 23 första gången man blir kallad, och sen blir man kallad var tredje år.
  • Anonym (tvålen)
    Dracarys skrev 2012-12-08 17:13:28 följande:
    Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.

Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.

80% blir gravida inom ett år.
    Bra sagt! Vi tillhör "mellanskiktet" och våra känslor är väl lika viktiga som andras. Tror det är lättare att identifiera sig i en grupp där alla är någorlunda lika i det som fokus är på. Känns så spännande att vi är så lika men säkert ändå så otroligt olika. Just nu upptas mycket av vår tid på just viljan att bli gravida och den känslan äger vi oavsett hur snabbt/långsamt det går för andra att bli gravida och hur många barn vi har sedan tidigare. Det är här och nu som är i fokus.
    Har man en upplevelse från "förr" så är ju faktiskt allt som inte är som det "onormalt"...
    Ska se om jag fixar få in även mig i BIM-listan. Annars får väl nån annan hjälpa till
  • Anonym (tvålen)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                     BIM-lista

Dracarys - 14/12
    Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Tvålen 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12

Here we go!!
    Ge någon- eller helst alla- en fin julklapp snälla tomten!

• Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-08 17:21:22 följande:
    Och vi kommer att tillhöra de 80% :) :)

Hur känns det för er idag? Fortfarande inga symtom här.  Iom att jag inte tror att det har tagit sig denna gången så känns det ganska så lugnt. Jag verkar inte vara skengravid för en gångs skull. Ganska så skönt. Och fick precis reda på att kanske kanske kommer vi bara att missa nästa ägglossning isjtället för nästa 2. Känns lite bättre. 

Klart vi ska!

Jag minns inte hur det var från mina tidigare graviditeter. Och dessutom har jag nu på äldre dar alltid massa konstiga symptom efter äl så jag vågar inte tolka något utan väntar snällt... Blir så besviken så jag övar på att inte tänka för mycket utan bara gneta på med vardagsbestyren så att säga. Har bestämt mig för att försöka stressa mindre, äta bättre, sova mer och sånt ni vet. Om jag tränar försöker jag ta det lite lugnare. Vet inte om det är något vettigt i det men jag tror på det så då är det kanske bra Allt man tror på är bra tror jag. Har ni andra några "huskurer"?
  • strumpan123

Jag är inne på 7.e månaden, försök 6. Fick ma för två månader sen. Fått två streck på test idag men vet inte om jag vill lita på dom testen

• Anonym (tvålen)
    strumpan123 skrev 2012-12-08 21:55:05 följande:
    Jag är inne på 7.e månaden, försök 6. Fick ma för två månader sen. Fått två streck på test idag men vet inte om jag vill lita på dom testen
    Två streck på gravtest? Tror inte att de visar neg, men jag håller tummarna att det vill stanna! Grattis!!
  • Juronjaure

Försök 7 här, mf i oktober och BiM närmsta vecka. Hoppas så på plus!!! Kanske lite mer än alla andra månader, för att jag varit så inställt på att bli gravid innan jul. Men blir det inte så så får det väl bli starkvinsglögg istället...

• strumpan123
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-08 22:09:16 följande:
    Två streck på gravtest? Tror inte att de visar neg, men jag håller tummarna att det vill stanna! Grattis!!

Jag har fått sånt här starkt spök en gång förut fast på annat test så vågar inte tro nåt. Gjort ett till test nu som det var lika svagt som spöken på dom här testen. Jobbig väntan nu
  • Thotis90
                     BIM-lista

Thotis90 - 14/12
    Dracarys - 14/12

Anonym (samma.) - 16 eller 19/12
    Tvålen 19/12
    Blomma - 20/12
    Ebba - 21/12

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?