Dracarys skrev 2012-12-08 17:13:28 följande:
Visst, men jag ser den här tråden som lite sällskap tillsammans med folk som har försökt ungefär lika länga - det vill säga att man dfinitivt är förbi "lätt att bli gravid"-stadiet och processen börjar kännas lite långdragen. Samtidigt måste man inte tassa på tå runt deltagare som har försökt i 7 år och tycker att det är trivialt att bara ha försökt i 7 månader.
Låt oss snacka, liksom. Vi vet om att 7 månader inte är onormalt... men för många av oss så närmar det sig en svårighet och det kan behövas utredningar och hjälp framöver. Känslorna kring det måste också hanteras, även om det finns folk som har försökt längre.
80% blir gravida inom ett år.
Bra sagt! Vi tillhör "mellanskiktet" och våra känslor är väl lika viktiga som andras. Tror det är lättare att identifiera sig i en grupp där alla är någorlunda lika i det som fokus är på. Känns så spännande att vi är så lika men säkert ändå så otroligt olika. Just nu upptas mycket av vår tid på just viljan att bli gravida och den känslan äger vi oavsett hur snabbt/långsamt det går för andra att bli gravida och hur många barn vi har sedan tidigare. Det är här och nu som är i fokus.
Har man en upplevelse från "förr" så är ju faktiskt allt som inte är som det "onormalt"...
Ska se om jag fixar få in även mig i BIM-listan. Annars får väl nån annan hjälpa till