• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Thotis90
    Blomma skrev 2012-12-11 13:21:32 följande:
    Att gravtest är negativa bim-4 betyder ju ingenting! på de flesta test står det ju att man ska vänta till bim eftersom det innan är väldigt osäkert.. Det finns ju dessutom dom som inte får plus förrän flera dagar efter bim. Men det är svårt att inte tro att hoppet är ute efter ett negativt test.. 

Sist jag var gravid plussade jag på digitalt på bim -2.
    Jag testade negativt på BIM-1, men plussade starkt på BIM+2 vid förra graviditeten, så bara för att man får negativt flera dagar innan BIM innebär det inte att det är kört. 
  • Juronjaure
    Thotis90 skrev 2012-12-11 13:34:56 följande:
    Jag testade negativt på BIM-1, men plussade starkt på BIM+2 vid förra graviditeten, så bara för att man får negativt flera dagar innan BIM innebär det inte att det är kört. 
    Intressant!!! Jag tänker testa med helt vanliga billiga stickor på lucia, annars söndag. Men förmodligen kommer väl mensen innan dess...
  • Ebba

Nej men tjejer! Ge inte upp förrän mensen kommer! Det finns ju som sagt många som inte plussar förrän efter BIM! Jag håller tummarna stenhårt för er! Någon av oss kommer ju att plussa den här månaden, undrar vem det blir! :)

Själv är jag bara på ÄL+5 så det är inte ens lönt att leta symptom ännu.

• Blomma

Vi ligger verkligen lika jag och du Ebba :) jag är på äl +4 :) bim 20e :) nä inte lönt att leta symptom än.. Men vid denna tid brukar jag känna av både ryggont och molvärk.. Får se hur det blir denna gång..

• Ebba

Ja vad kul Blomma! Men jag har längre lutealfas än du. :) Jag har fört dagbok med hjälp av period plus i ganska många månader nu och även om det är ganska likt månad till månad så har jag ändå kunnat konstatera att det aldrig är precis likadant så jag har jättesvårt att säga om nåt är annorlunda. Men men, är man gravid så visar det sig ju på testet om en dryg vecka. :)

• Anonym (tvålen)
    Thotis90 skrev 2012-12-11 13:34:56 följande:
  • Anonym (tvålen)
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-11 11:08:49 följande:
    Jag har alltid svullna och ömma bröst. Men inte nu. Så kanske hade jag ägglossning det senare datumet och inte där ff satte ut på mig. Iså fall är det för tidigt för svullna bröst. Borde komma i morgon isåfall.  Tog ett test nu igen. Negativt. Fick ett spökstreck igår. Testlagret, har fått det innan och vet att det inte är ett riktigt. Var helt vitt.  Men endå så höjdes hoppet lite då. Men som sagt, helt negativt idag. Men hade jag senare ägglossning så är jag bara på äl+7 istället för äl+11. Så hoppas hoppas att det fortfarande finns en chans för mig. 

Jag har ju de senaste månaderna skrivit upp alla mina symtom i appen p-tracker. Ganska bra, då kan man gå tillbaka till hur det var andra månader så fort man får något symtom och tankarna rusar iväg. Oftast har jag haft de symtomen alla månaderna. Men INGA symtom än så länge. Inte ens ryggont.
    Tror tyvärr som Blomma. Tror inte du hade "äkta" äl. Har drabbat mig en, kanske två, gånger sedan vi började försöka. Tror detta är vanligare ju äldre man blir för har inte haft så då jag var ung och fertil men vad vet jag. Den gången kom inte den vanliga bröstspänningen, illamåendet etc och mensen var 2 dagar sen. Men jag håller tummarna för att det inte är så. Och är det så borde det ju inte hända igen på ett bra tag. Vi får tänka positivt. Kram!
  • Anonym (tvålen)

Men hörrni girls, de av er med barn/gravidieter innan. Kommer ni ihåg om ni verkligen kände något innan bim? Mitt minne är grumligt men som jag tror så kom mina symptom senare. Fast säker är jag inte. Alla lutealfas-symptom har man ju liksom ändå. Hormonpeaken (som ju gör att man kan mäta HCG i urin) kommer väl ganska nära bim och det är väl därför det oftast inte slår om förrän då?? Jag är ju, som sagt, ingen testnarkoman så jag är rätt okunnig, men jag funderar en hel del

• Thotis90
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-11 22:25:37 följande:
    Men hörrni girls, de av er med barn/gravidieter innan. Kommer ni ihåg om ni verkligen kände något innan bim? Mitt minne är grumligt men som jag tror så kom mina symptom senare. Fast säker är jag inte. Alla lutealfas-symptom har man ju liksom ändå. Hormonpeaken (som ju gör att man kan mäta HCG i urin) kommer väl ganska nära bim och det är väl därför det oftast inte slår om förrän då?? Jag är ju, som sagt, ingen testnarkoman så jag är rätt okunnig, men jag funderar en hel del
    Jag hade hur mycket symptom som helst vid förra graviditeten, redan innan jag plussade! Jag hade humörsvängningar, illamående, kissade mer, huggande känsla i ljumskarna, ont i revbenen, huvudvärk, täppt näsa, metallsmak i munnen, öm och svullen mage, ömma bröst, bröstvårtor som gjorde förjävla ont, ont i ryggen m.m.
  • Dracarys

Nu gäller det snart... BiM imorgon. Tror inte att jag är gravid, men vi får se.

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?