• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)

kunde inte hålla mig. testade, så negativt det kan bli. Hade iofs bara hållt mig i drygt 2 timmar. Men om där hade varit något skulle man väl kunna ana ett streck tror jag.

Tråkigt att du inte trivs på ditt jobb Dracarys. Sånt är viktigt.  Jag jobbar ju inte för tillfället, hemmafru. Så inget har förändrats för mig för att det tar lång tid för oss. Mer än mitt psyke. Känns mer och mer meningslöst. Och sexet förlorar lite av sin charm, känns mer som ett jobb nu tyvärr. Nu är min man utomlands i 1 månad så jag hoppas att vi när han kommer hem igen återfår ett "roligt" sexliv.

Känns som om vi är en hel del som kommer gå in på det nya året utan plus. :( 

• Här är jag namnlös

Haha känner igen det där att sexet förlorar sin charm. När jag var som mest desperat så tänkte jag "kom hit och gör det du ska". Kanske inte det trevligaste samlagen man haft då. Tror det är viktigt att man försöker göra det för att det är mysigt, inte bara för att tillverka bebis :) Men av erfsrenhet vet jag att det är så svårt! Här blir det inget plus innan årets slut. Håller fortf på att "blöda bort" mitt MA. Hur lång tid ska det behöva ta, gått en vecka snart.

• Anonym (samma.)

Ja det kan bli lite oromantiskt med sexet emellanåt.  Tyvärr. Vissa sexstunder runt ägglossning känner jag bara att nä, bry dig inte om att göra det skönt för mig, pallar inte det. Bara en snabbis.

Idag är min första bimdag, den som ff satte ut. Ingen mens. Så det var nog som jag trodde, bim på torsdag och min ägglossning fyra dagar efter där ff satte ut den. Där den brukar vara och ska vara.  Har inte testat idag. Tänker nog inte testa mer heller. Blir ju så besviken. Nu kan jag iallafall fortfarande leva på hoppet. :) 

• Thotis90

Här verkar mensen vara på ingång.... Jag brukar ha en ljusbrun flytning någon dag innan den är på väg (jag har säkert sagt det) och jag kunde se en skymt av den igår när jag var på toaletten. Jag vaknade med världens mensvärk imorse, så nu ligger jag i soffan med värmedynan på högsta. 

Det blir att börja med Rosenrot så fort jag har börjat blöda.  Det blir försök 12...

• Här är jag namnlös

Läste någonstans att man helst ska få orgasm när man försöker bli gravida. Det rimmar inte helt fel, tror jag. Men samtidigt hör man ju om folk som i alla tiden aldrig fått orgasm och ändå har barn. Men det kanske är lättare för spermierna att ta sig in? Haha jag vet inte? Hur som helst så är det ganska svårt att få orgasm när det enda man tänker på under samlaget är "måste få orgasm, måste få orgasm". Hopplöst haha

• Anonym (samma.)
    Thotis90 skrev 2012-12-16 11:31:45 följande:
    Här verkar mensen vara på ingång.... Jag brukar ha en ljusbrun flytning någon dag innan den är på väg (jag har säkert sagt det) och jag kunde se en skymt av den igår när jag var på toaletten. Jag vaknade med världens mensvärk imorse, så nu ligger jag i soffan med värmedynan på högsta. 

Det blir att börja med Rosenrot så fort jag har börjat blöda.  Det blir försök 12...
    Nej vad tråkigt.  Jag har ätit rosenrot och bidrottningsgele de 2 senaste cyklerna. Har precis lagt till d-vitamin med. Läste att d-vitamin tydligen har hjälpt många som inte får plus. Kan ju vara värt att testa..
  • Anonym (samma.)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 13:43:13 följande:
    Läste någonstans att man helst ska få orgasm när man försöker bli gravida. Det rimmar inte helt fel, tror jag. Men samtidigt hör man ju om folk som i alla tiden aldrig fått orgasm och ändå har barn. Men det kanske är lättare för spermierna att ta sig in? Haha jag vet inte? Hur som helst så är det ganska svårt att få orgasm när det enda man tänker på under samlaget är "måste få orgasm, måste få orgasm". Hopplöst haha
    Har hört det med. Tyvärr är jag nu inne i "låt oss bara få det gjort" de flesta ggr runt ägglossning. Orkar liksom inte lägga ner så mycket energi på sexet när man har det varje dag vare sig man vill eller ej. Ska bättra mig nästa gång. :)
  • Thotis90
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-16 13:43:13 följande:
    Vi är synkade när vi har sex, d.v.s. att vi får orgasm samtidigt, men det har inte hjälpt och vi går snart in på 12:e försöket... Väntar bara på att det skall börja blöda någon gång. Vaknade med mensvärk.
  • Ebba

Jag har läst tvärtom, att det inte spelar nån roll alls om kvinnan får orgasm (mannen måste ju såklart haha) för de små kramper som hjälper spermierna upp kommer oavsett om kvinnan får orgasm eller inte. Så försök ta det lugnt och njut så gott det går av sexet!

Här var det helt blank test i morse så strecket i förrgår var verkligen ett spök tyvärr. Men jag har väldigt ont i brösten... Jag läste igenom mina anteckningar från föregående cykler och det skiljer väldigt mycket från gång till gång men oftast har jag inte så mycket ont men nu för det verkligen väldigt ont. Får väl se om det kan betyda nåt eller om det bara är pms...

Hur går det för er andra idag?

Samma, håller tummarna för torsdag!!

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?