• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Ebba

Ja jag hoppas också, men tror inte att det blivit nåt. BIM på lördag och då är det ÄL + 16.

• Här är jag namnlös
    Ebba skrev 2012-12-17 21:01:44 följande:
    Ja jag hoppas också, men tror inte att det blivit nåt. BIM på lördag och då är det ÄL + 16.

Ok, man ska aldrig säga aldrig. De ggr jag varit gravid så har jag förstått det innan testet (även första gången). Jag kanske har haft grava symptom tidigt i graviditeten (alla är ju olika) men jag fattade att något stod på... Mådde så konstigt! Men jag vet fler som inte haft symptom alls. Och om du aldrig varit gravid tidigare så vet du ju inte hur det blir för dig. Vi får hålla tummarna för dig helt enkelt!
  • Här är jag namnlös

Hörrni!!! Nu har jag hittat tre alternativa (förhoppningsvis), superpiller; Någon som äter nåt av dessa? Vill beställa någon, eller kan man dra i sig alla tre :) ? Arctic Root När stressen dämpar orken och lusten Arctic Root är ett traditionellt växtbaserat läkemedel använt som adaptogen vid nedsatt prestationsförmåga såsom trötthet och svaghetskänsla. Arctic Root stärker kroppen, både mentalt och fysiskt ? just när du känner dig sliten, stressad och lättirriterad. Dessutom har Arctic Root som enda rosenrot fått motta priset som Sveriges bästa naturmedel/kosttillskott fyra år i rad. Bidrottninggelé - naturens under! Att hålla sig ung och vital handlar ofta om krämer - men skönhet kommer också inifrån. Bidrottninggelé är bins naturliga, proteinrika sekret som de använder för att mata andra bin och speciellt bidrottningen. Detta sekret har blivit populärt att använda för skönhetsvård, så även i Apiforce från A.Vogel. Efamol Rik på essentiella fettsyror i form av GLA - gammalinolensyra Efamol är producerat ur jättenattljusolja och innehåller essentiella Omega-6 fettsyror och är extra rik på GLA (gammalinolensyra.) Rik på GLA - gammalinolensyra från nattljusolja Omega-6 fettsyror från nattljusolja Vad som skiljer denna olja från de flesta andra vegetabiliska oljor är den ovanligt höga halten av fettsyran GLA. Denna fettsyra ingår i få födoämnen och därför måste kroppen vanligtvis producera den genom att omvandla den mer vanliga linolsyran.

• Ebba

Tack söta! Ja, jag får hoppas nån dag till, man vet aldrig. It aint over 'til the ugly lady visits! ;)

• Anonym (tvålen)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-17 21:25:00 följande:

Ok, man ska aldrig säga aldrig. De ggr jag varit gravid så har jag förstått det innan testet (även första gången). Jag kanske har haft grava symptom tidigt i graviditeten (alla är ju olika) men jag fattade att något stod på... Mådde så konstigt! Men jag vet fler som inte haft symptom alls. Och om du aldrig varit gravid tidigare så vet du ju inte hur det blir för dig. Vi får hålla tummarna för dig helt enkelt!
    Håll tummarna för mig med snälla. Vill inte mer. Vet att det nog bara är PMS-tankar men jag har verkligen deppat ner mig nu. Skulle behöva en riktig energi-boost. När jag ändå håller på och önskar kan jag väl dra till med ett plus på stickan också. Eller varför inte; en snart fullgången graviditet. Kan någon vara snäll och fixa det, pleeezz! Då ska jag vara snäll hela nästa år och inte begära fler orimligheter! Är det INGEN som kan plussa i vår tråd?!
  • Anonym (tvålen)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-17 21:43:32 följande:
    Hörrni!!! Nu har jag hittat tre alternativa (förhoppningsvis), superpiller; Någon som äter nåt av dessa? Vill beställa någon, eller kan man dra i sig alla tre :) ? Arctic Root När stressen dämpar orken och lusten Arctic Root är ett traditionellt växtbaserat läkemedel använt som adaptogen vid nedsatt prestationsförmåga såsom trötthet och svaghetskänsla. Arctic Root stärker kroppen, både mentalt och fysiskt ? just när du känner dig sliten, stressad och lättirriterad. Dessutom har Arctic Root som enda rosenrot fått motta priset som Sveriges bästa naturmedel/kosttillskott fyra år i rad. Bidrottninggelé - naturens under! Att hålla sig ung och vital handlar ofta om krämer - men skönhet kommer också inifrån. Bidrottninggelé är bins naturliga, proteinrika sekret som de använder för att mata andra bin och speciellt bidrottningen. Detta sekret har blivit populärt att använda för skönhetsvård, så även i Apiforce från A.Vogel. Efamol Rik på essentiella fettsyror i form av GLA - gammalinolensyra Efamol är producerat ur jättenattljusolja och innehåller essentiella Omega-6 fettsyror och är extra rik på GLA (gammalinolensyra.) Rik på GLA - gammalinolensyra från nattljusolja Omega-6 fettsyror från nattljusolja Vad som skiljer denna olja från de flesta andra vegetabiliska oljor är den ovanligt höga halten av fettsyran GLA. Denna fettsyra ingår i få födoämnen och därför måste kroppen vanligtvis producera den genom att omvandla den mer vanliga linolsyran.
    Låter intressant men jag är så feg att sabba mina regelbundna cykler med LH-peakar och ÄL så jag vet inte om jag vågar. Kanske när det gått 1 år och vi är lite mer "onormala" Berätta gärna vad som verkar bra och vad du tycker om det du inhandlar!! Spännande!
  • Ebba

Tvålen jag håller absolut tummarna för dig!! Vet hur det är att deppa ner sig över detta, det bästa man kan göra är att försöka sysselsätta sig med roliga saker, träffa kompisar, laga mat (om man gillar det), köpa julklappar, gå ut och dansa, ja vad sin helst som du brukar gilla!

• Anonym (samma.)
    Här är jag namnlös skrev 2012-12-17 21:43:32 följande:
    Jag äter både bidrottningsgele och rosenrot. Jag har en normal cykel. Regelbunden +-1 dag. Det har inte sabbat min cykel. Är lite piggare av rosenroten och kände av min ägglossning betydligt mer första månaden jag åt dem.

Jag har också lagt till d-vitamin. Läste om någon som inte blivit gravid på över ett år trots att hon knaprade hälsokost och gjorde allt rätt. Sen la hon till d-vitamin och blev gravid direkt.

Jag har ätit dem i 2 månader, har inte blivit gravid ännu men tror att de hjälper iom att jag känner av min ägglossning betydligt mer. 
  • Anonym (samma.)

Testade negativt idag igen. Så nu är det definitivt kört. Är på äl+14. Så även om jag inte testade med morgonurin så borde det absolut ha visat något nu. Inväntar mensen torsdagmorgon. Men det känns ok. Nästa år är mitt år.

Vi har ju blivit gravida för fem år sedan. Gick på ppiller då och det blev missfall. Men jag vet ju att vi kan bli gravida. Nu är jag förvisso fem år äldre, men jag har ju fortfarande ägglossning och regelbunden mens så det ska bara träffas rätt med.  

• Anonym (samma.)
    Anonym (tvålen) skrev 2012-12-17 22:31:05 följande:
    Håll tummarna för mig med snälla. Vill inte mer. Vet att det nog bara är PMS-tankar men jag har verkligen deppat ner mig nu. Skulle behöva en riktig energi-boost. När jag ändå håller på och önskar kan jag väl dra till med ett plus på stickan också. Eller varför inte; en snart fullgången graviditet. Kan någon vara snäll och fixa det, pleeezz! Då ska jag vara snäll hela nästa år och inte begära fler orimligheter! Är det INGEN som kan plussa i vår tråd?!
    Håller alla tummarna. Nä, det verkar inte som vi plussar här. Kanske inte så konstigt med tanke på att vi alla har försökt ett tag så det verkar inte som om vi har lätt för att bli gravida direkt. Men nästa år är vårt år.........

Namnlös- Grapefruktjuice... Ett glas på morgonen för att få bra fertilt flytningar. Ska tydligen fungera bra. Ett billigt tips som kanske kan fungera. Men tydligen måste det vara den vita grapejuicen. Den finns inte i det landet jag bor i, bara röd så jag har inte testat det själv. 
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?