• Anonym (Väntar)

7 månaden med försök.. Fler?

Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

• Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-17 09:58:16 följande:
    Samma: än är det ju inte kört! Har du testat sen i förrgår? Det är ju inte alls säkert att det skulle synas nåt då! Jag tror på det där med att det är något när det inte känns som det brukar! Håller timmarna för dig några dagar till!
    :) Gillar hur positiv du är.  Tack. Nä jag har inte testat något sen i lördags. Tar kanske ett test i eftermiddag. Vill inte testa på morgonen. Om det blir negativt då så känns det kört. Om det blir negativt på eftermiddagsurin som inte är lika koncentrerat så kan man hoppas lite till. Sjuka tankar man har. 
  • Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-17 10:17:29 följande:
    :) Gillar hur positiv du är.  Tack. Nä jag har inte testat något sen i lördags. Tar kanske ett test i eftermiddag. Vill inte testa på morgonen. Om det blir negativt då så känns det kört. Om det blir negativt på eftermiddagsurin som inte är lika koncentrerat så kan man hoppas lite till. Sjuka tankar man har. 
    :) Haha, ja ganska roligt sätt att tänka! Lycka till - lova att uppdatera om du testar! Har du barn sen innan eller är det första?

För mig är det första och jag är sååå redo nu!
  • Ebba

Hej igen tjejer!

Min tidigare fråga försvann nog i ett annat inlägg så jag ställer den igen.

Tror ni att det är möjligt att ha ömma bröst pga graviditet innan man plussar? Nån med erfarenhet kanske? Jag tänker att om brösten ömmar pga hormonerna man får i samband med en graviditet så borde det ju synas på ett test, men kanske inte?

• Anonym (samma.)
    Ebba skrev 2012-12-17 10:32:00 följande:
    :) Haha, ja ganska roligt sätt att tänka! Lycka till - lova att uppdatera om du testar! Har du barn sen innan eller är det första?

För mig är det första och jag är sååå redo nu!
    Första barnet för mig. Har varit redo i säkert fem år. Mannen var lite segare. 

Tror att man kan ha ömma bröst utan att det syns på testerna. Beror väl på hur känslig man är för hormoner. Man börjar väl producera hcg redan när ägget är befruktat, men det kan inte synas på testerna förrän ägget har fäst och man får hcg i urinen.  
  • Blomma

Hur går det? Någon som testat?! Själv är jag på bim-3 och har inte haft en tanke på att testa.. Men nu börjar jag fundera på att testa imorgon.. Känner fortfarande knappt nåt.. Förutom lite molande i ryggslutet som kommer och går.. Tror tyvärr mensen är på gång även fast jag helt saknar molvärken jag brukar ha.. Har de flesta passerat sin bim eller hur ligger vi till?

• Anonym (samma.)

bim-3 för mig med. testade i lördags. negativt. Fortfarande inga symtom alls för mig. Har alla andra månader gått och önskat mig att jag inte skulle vara skengravid. Har ju alltid väldigt mycket pms som kan misstolkas för graviditetssymtom. Denna månaden har jag inget. Och nu önskar jag mig symtom. Aldrig kan man vara nöjd. :)

• Blomma

Kopierar bim listan.. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - BIM-lista Juronjaure - 13/12 Thotis90 - 14/12 Dracarys - 14/12 Anonym (samma.) - 16 eller 19/12 Tvålen 19/12 Calqyl 19/12 Blomma - 20/12 Ebba - 21/12 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

• Anonym (samma.)

Testade precis. Negativt. Hade bara hållt mig i 2 timmar. Men på äl+12 så borde man väl kunna ana någonting i alla fall?  inte minsta lilla antydan till ett streck. 

• Ebba
    Anonym (samma.) skrev 2012-12-17 13:20:54 följande:
    Testade precis. Negativt. Hade bara hållt mig i 2 timmar. Men på äl+12 så borde man väl kunna ana någonting i alla fall?  inte minsta lilla antydan till ett streck. 
    Äh, det är inte alls säkert, särskilt inte på 2-timmars eftermiddagskiss. :)
  • Här är jag namnlös
    Juronjaure skrev 2012-12-17 07:25:21 följande:
    Vad har du läst för nackdelar? Jag har mest läst positivt iaf, att det gör slemhinnan i livmodern tjockare så att ägget ska fastna lättare.

Läste att vissa fått problem med hyn, äl och mens, men å andra sidan har jag ju redan strul med mensen så det kan ju inte skada att prova.
    Ebba skrev 2012-12-17 09:39:39 följande:
    Hr du haft ont i brösten innan du plussat? Jag är nervös att det bara är ovanligt starka pms-känslor, men hoppas kan man ju alltid... Jag bara tänker att om brösten börjar ömma pga att man är gravid så borde det ju synas på ett gravtest, eller vad tror ni? Ni som har barn sedan tidigare, har ni haft ont i brösten innan BIM?

Kan inte svära på att det var innan jag plussat, eller jooo jag tror nog det. Har för mig att jag upptäckt att brösten ändrats och sedan tagit positivt test. Men jag har alltid haft oregelbunden mens så jag har alltid väntat minst 2 veckor längre än när jag bör förvänta mensen.... Mina bröst har iaf varit ett starkt texken, dels kunde jag inte röra dom (helst inte bröstvårtorna), aaaj, dels så såg jag direkt på hur bröstvårtorna ändrade form. Kanske det är samma för dig, vi får hoppas. När har du BIM?
Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?